تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

9

وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟

  • کد خبر : 1049
  • 26 تیر 1400 - 22:52
وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟
با توجه به روند مثبت شاخص بازار سهام طی چند وقت اخیر آیا وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟ شش کارشناس بازار سهام پیش‌بینی خود از آینده بورس را بیان کرده‌اند.

به گزارش سرویس بورس واوراق بهادار افق سرمایه، با توجه به روند مثبت شاخص بازار سهام طی چند وقت اخیر آیا وقت سرمایه‌گذاری در بورس است؟ شش کارشناس بازار سهام پیش‌بینی خود از آینده بورس را بیان کرده‌اند.

مهدی افنانی: زمانی‌که رئیس‌جمهور از کاهش قیمت دلار به ۱۵هزارتومان خبر داد فعالان بورسی و آن دسته از سرمایه‌گذاران کم‌تجربه آینده روشنی برای بازار سهام متصور نبودند اما در آن سوی خیابان فردوسی و همزمان با آغاز مقاومت فعالان بازار ارز نسبت به دلار ۱۵ هزار تومانی نشان می‌دهد محدوده قیمتی ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رقمی است که تحلیلگران نسبت به آن اتفاق نظر دارند و به نظر نمی‌رسد در روزهای باقی‌مانده تا پایان کار دولت دوازدهم سیاست‌های سرکوب قیمتی و انقباضی شدید در دستور کار قرار گیرد. ورود به فصل مجامع موتور محرک رشد صنایع بورسی را روشن کرده و این در حالی است که نمی‌توان از ریزش شدید قیمت سهام در ۱۰ ماه اخیر و ارزندگی قیمت‌ها نیز به راحتی عبور کرد.

حمید میرمعینی: برخی سهامداران گمان می‌کنند بازار سرمایه جایی است که دائما در حال رشد است و نباید قیمت‌ها بریزد این در حالی است که سرمایه‌گذاران بورسی باید بدانند بورس در حال‌حاضر نسبت به سایر بازارهای رقیب از ثبات و وضعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و ممکن است برخی روزها با افت قیمت مواجه شود. آنچه سهامداران باید بدانند این است که بازار نسبتا در شرایط متعادلی قرار دارد و افزایش نرخ دلار و مقاومت به پایین نیامدن آن در روزهای گذشته مهم‌ترین دلیل برای رشد بازار سهام بوده است، از این‌رو در حال حاضر خیلی بعید است بازار با ریزش و اصلاح فشار فروش شدید دست و پنجه نرم کند.

    فردین آقابزرگی: بررسی آمار و اطلاعات کدال نشان می‌دهد بیشتر صنایع و شرکت‌های بنیادی از جمله صنایع پتروشیمی، کانی‌ها، پالایشی‌ها، فلزات و شرکت‌های فولادساز به‌قدری محتاطانه اطلاعات‌شان را ارائه کردند که نشان‌از احتمال بالای حاشیه سودآوری شرکت‌ها است.

    واگرایی حرکت شاخص‌کل در کنار شاخص هموزن به‌خوبی نشان می‌دهد مشکلات شرکت‌های عمده بورسی برطرف شده و صنایعی که دارای درصد نقدشوندگی بالا همراه با گزارش‌های میان‌دوره‌ای مطلوبی هستند مورد توجه بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت. اما علاوه بر این سه کارشناس که نظر خود را در دنیای اقتصاد منتشر کرده‌اند، سه کارشناس نیز در تجارت‌نیوز پیش‌بینی داشتند.

    محمد خیری: بازار سرمایه مانند هفته گذشته روندی مثبت خواهد داشت. البته در روزهایی کوتاه شاهد اصلاح ممکن است باشیم. در وضعیت فعلی دچار ابهام برای آینده دلار و برجام هستیم. اما وضعیت شرکت‌های بورسی به لحاظ فاندامنتالی، در وضعیت خوبی قرار گرفته است؛ زیرا برخی از گروه‌ها مانند سیمانی و قندی با افزایش نرخ‌های خود می‌توانند روند خوبی را داشته باشند.

    مصطفی محبی مجد: بازار در روزهای آینده تحرکات مثبتی را خواهد داشت اما در برخی از روزها هم احتمالا شاهد روند اصلاحی در بازار باشیم.

    مهدی افضلیان: بازار به روند تعادلی خود ادامه می‌دهد البته احتمال اینکه در تمامی روزها مثبت باشد سخت است و به نظر می‌رسد در برخی از روزها هم با روند اصلاحی در بازار مواجه باشیم اما به صورت کلی روند بازار تعادلی خواهد بود.

    انتهای پیام/

    لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=1049

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    بایگانی شمسی