تاریخ : شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اخبار داغ

تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402

7

تصویب افزایش سرمایه بانک مهر ایران به 5000 میلیارد تومان

  • کد خبر : 1161
  • 28 تیر 1400 - 14:54
مدیرعامل بانک مهر ایران خبر داد: در جلسه امروز مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده بانک مهر ایران با حضور نمایندگان سهامداران مصوب شد ۱۰ درصد سود این بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفند سال ۱۳۹۹ به سهامداران پرداخت شود و مابقی آن به عنوان سود انباشته در افزایش سرمایه بانک لحاظ شود.

 

به گزارش سرویس اموربانکی افق سرمایه، به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک گفت: طبق مصوبه مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده بانک مهر ایران، قرار شد 10 درصد سود به سهامداران پرداخت شود و مابقی آن به عنوان سود انباشته در افزایش سرمایه شرکت طی چند مرحله به کار گرفته شود. مقرر شد که افزایش سرمایه 2500 میلیارد تومانی این بانک در چند مرحله از محل این سود انباشته صورت گیرد؛ در مرحله اول 900 میلیارد تومان از سود انباشته سال 1399 و مابقی آن در سال‌های آتی از همین محل تأمین خواهد شد.

اهداف بانک مهر ایران از افزایش سرمایه عبارت است از بهبود ساختار و نسبت های مالی، بهبود سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه، رشد و توسعه فعالیت‌ها و همچنین افزایش اعتبار بانک.

یکی از باثبات‌ترین سرفصل‌های صورت مالی، سرمایه ثبت شده بانک‌ها است و این عنصر از صورت‌های مالی تأثیر بااهمیتی در نسبت‌های مالی دارد و یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی به شمار می‌رود. از مهم‌ترین نسبت‌های نظام بانکی می‌توان به نسبت کفایت سرمایه اشاره کرد. طبق قوانین حاکم بر بانکداری ایران این نسبت از تقسیم سرمایه پایه به جمع دارایی‌های موزون شده بر حسب ریسک محاسبه می‌شود و باید حداقل 8 درصد باشد. از آنجا که نسبت کفایت سرمایه، با توجه به روند رشد دارایی‌ها و گسترش فعالیت‌های بانک روند کاهشی را داراست؛ بنابراین اصلی‌ترین راهکار در خصوص مدیریت و ایجاد تعادل میان سرمایه و ریسک‌های موجود در دارایی‌ها، افزایش سرمایه است.

سرمایه بانک مهر ایران در بدو تأسیس (سال 1386) مبلغ 15هزار میلیارد بود که پس از افزایش سرمایه سال 1399 به 25هزار میلیارد ریال رسید. اکنون با مصوبه مجمع عمومی، سرمایه این بانک در چند مرحله به 50هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=1161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی