تاریخ : شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

4

لزوم به روزرسانی مطالعات پشتیبان قبل از احداث بی‌آرتی همت

  • کد خبر : 13363
  • 22 خرداد 1401 - 9:02
لزوم به روزرسانی مطالعات پشتیبان قبل از احداث بی‌آرتی همت
نماینده شورای اسلامی شهر تهران به روزرسانی مطالعات پشتیبان قبل از احداث خط جدید بی‌آرتی را ضروری خواند و گفت قبل از اقدام برای ایجاد خط بی‌آرتی در بزرگراه همت باید روی این طرح مطالعه به روز و دقیق صورت گیرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه، علی‌اصغر قائمی نماینده شورای اسلامی شهر تهران درباره خطوط بی‌آرتی پایتخت گفت: خطوط بی‌آرتی نهایتا 10سال است که وارد خیابان‌های تهران شده‌اند. منطق پشت طرح یاد شده این است که مسیر حمل و نقل به همه تعلق دارد چه کسانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند چه شهروندانی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی را انتخاب می‌کنند. از آن‌جا که سیاست کلی اولویت دادن به حمل‌ونقل عمومی است، یک مسیر اختصاصی برای حمل‌ونقل عمومی ایجاد شد که با ترافیک کمتر موجب استقبال بیشتر از حمل‌ونقل عمومی شود.این طرح در دنیا هم تجربه شده و در بدوامر در تهران هم جواب داده است. بی‌آرتی در ابتدا مسیرها را به شدت کوتاه کرد و مورد استقبال مردم واقع شد.

قائمی درباره لطمه‌ای که طرح بی‌آرتی دیده است، اظهار کرد: کمبود شدید در ناوگان حمل‌وحمل و نقل عمومی به طرح بی‌آرتی لطمه زده است. مورد دیگری که این طرح را با مشکل مواجه کرده، به‌روز نبودن مطالعات پشتیبانی است. مطالعات فاز یک که در حدود10سال پیش انجام شده است هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه تغییر مقتضیات شهر برای امروز کارآمد نیست.

وی در ادامه پیشنهاد خود برای حل مشکل بی‌آرتی را این‌گونه مطرح کرد: به دلیل قدیمی بودن مطالعات پشتیبانی نیاز به انجام مجدد مطالعات داریم. مقتضیات شهر عوض شده و مطالعات جدید باید انجام شود و برای هر مسیری جواب داد خط جدید احداث شود. تنها در صورت انجام مطالعات است که می‌توان در مورد تصمیمات احتمالی شهرداری در این خصوص، اظهارنظر کرد.

نماینده شورای اسلامی شهر در مورد طرح احداث خط بی‌آرتی در بزرگراه همت که این روزها مطرح شده است، بیان کرد: پاسخ هر سوالی درباره اجرا یا عدم اجرای این طرح باید پس از مطالعه مشخص شود. چیزی که مشخص است این است که این بزرگراه مسیر پرترددی شده است. این سنگینی ترافیک، هم صبح هم بعداز ظهر به چشم می‌خورد. دلیل این ترافیک سنگین تردد مردم از نقاط مسکونی غرب تهران به شرق و مرکز است. شاید مطالعات جدید به این نتیجه برسد که نیاز نیست در این قسمت خط جدید ایجاد شود.تاکید می‌کنم در مورد ایجاد خط بی‌آرتی در همت یا جاهای دیگر به مطالعات حرفه‌ای و تخصصی نیاز داریم.

قائمی در پایان لزوم به‌روزرسانی مطالعات پشتیبان را این‌گونه تشریح کرد: محور جنوب به شمال چمران را مثال می‌زنم. در این محور وقتی ترافیک شدید می‌شود، پلیس تصمیم می‌گیرد به خودروهای شخصی هم اجازه عبور از مسیر بی‌آرتی را بدهد. در مسیرهایی دیگری مثل بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه رسالت هم گاهی اوقات پلیس چنین اجازه‌ای را به شهروندان می‌دهد. با توجه به این موارد معتقدم شرایط حمل‌ونقل عمومی می‌طلبد که این مساله سالی یک بار مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=13363

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی