تاریخ : سه شنبه, 28 فروردین , 1403 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

اخبار داغ

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، درراهپیمایی روز جهانی قدس حمایت گسترده بانک پاسارگاد از انجمن اتیسم ایران پیاده‌سازی «سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل)» در برنامک ویپاد صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی انحلال ۳ موسسه اعتباری کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در راهپیمایی روز جهانی قدس جزئیات دقیق از نرخ سود سپرده در بانک های دولتی و خصوصی در سال 1403 ۹۰ درصد بار تامین مالی کشور بر دوش بانک‌ها ضرورت اصلاح نظام بانکی در سال ۱۴۰۳

3

نیاز شهر تهران به پردیس فرهنگی صنایع دستی و هنرهای‌تجسمی

  • کد خبر : 13672
  • 26 خرداد 1401 - 22:43
نیاز شهر تهران به پردیس فرهنگی صنایع دستی و هنرهای‌تجسمی
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از تلاش مدیریت شهری برای توسعه فضاهای فرهنگی و گردشگری در شهر تهران خبر داد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ محمد مویدی در جلسه با پروانه حیدری، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حوزه سینما و تاتر با احداث فضاهایی همانند سینماهای باغ کتاب، پردیس سینمایی ملت، سینما آزادی و… کمک شایان توجهی به رونق این صنعت داشته است.

همچنین با مرمت خانه های تاریخی و هویتمند و تبدیل آنها به خانه موزه همچون خانه شهیدان بهشتی، مطهری، چمران مرحوم شریعتی، عزت الله انتظامی، سیمین و جلال اخوان و … درصدد حفظ هویت فرهنگی و تاریخی شهر تهران بوده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهایی که در دوره جدید مدیریت شهری دنبال می شود توجه به صنایع خلاق فرهنگی و دانش بنیان است که می توان صنایع دستی را بخشی از این حوزه دانست که به واسطه قدرت فکر و خلاقیت هنری اثر نوآورانه ای خلق می گردد. لذا به نظر می رسد همچنان خلاء جدی ای در ایجاد فضاهای تخصصی و حمایتی برای این حوزه وجود دارد.

مویدی در ادامه گفت: ایجاد یک پردیس فرهنگی- گردشگری با محوریت صنایع دستی و هنرهای تجسمی خواهد توانست بخشی از این دغدغه را مرتفع سازد. لذا پس از مطالعه در خصوص مکان یابی، چگونگی طراحی و بررسی روشهای تامین منابع مالی می توان این ایده را عملیاتی نمود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: اگر چه تا زمان تحقق این موضوع، ظرفیتهای بالقوه دیگری نیز همچون فضاهای پیاده محور شهری مانند مجموعه پیاده راه بازار تهران، پهنه رودکی و… وجود دارد که می توان بصورت موقت و غیر دائم برای ایجاد بازارچه های فرهنگی با موضوع صنایع دستی پیش بینی‌کرد. لذا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آماده همکاری در این زمینه می باشد.

در ادامه این نشست معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز گفت: ورود شهرداری به حوزه صنایع دستی به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی و هنری در شهر تهران کار پسندیده ای است.

پروانه حیدری افزود: ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در تهران، در کنار آموزش های حرفه ای به محلی برای جمع آوری آثار صنایع دستی و یک پاتوق فرهنگی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: مشکلاتی که ما در حوزه صنایع دستی داریم طراحی و درست کردن محصولات صنایع دستی به شکل جدید و کاربردی کردن آن است.

معاون صنایع دستی استان تهران بیان کرد: فعالیت در حوزه صنایع دستی شیرین است و محصولی که در آن تهیه می شود حاصل قدرت ذهنی و توان فردی می باشد.

وی یادآور شد: اعتقاد دارم اگر به موضوع خلاقیت و دانش بنیان در صنایع دستی توجه شود می توان بازار پر رونقی را متصور شد. از لین رو با پارک علم و فناوری نیز تفاهم نامه ای امضا کردیم تا در بحث صادرات صنایع دستی آموزش هایی را ارائه دهیم.

معاون صنایع دستی استان تهران در ادامه گفت: در حال حاضر جای بازارچه های دائمی صنایع دستی در شهر تهران خالی است. وقتی تعدادی از افراد در جایی به تولید و فروش صنایع دستی در تهران اقدام کنند این کار جذابیت دارد.

وی افزود: در حال حاضر مراکز فروش آنلاین در تهران فعال هستند اما برای ایجاد فضایی به عنوان محل دائمی فروش صنایع دستی با استفاده از ظرفیت شهرداری تهران جزو برنامه های ماست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=13672

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی