تاریخ : پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

اخبار داغ

حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

3

دیگ آب گرم موتورخانه و تفاوت آن با سایر دیگ های بخار

  • کد خبر : 14362
  • 12 تیر 1401 - 2:24
دیگ آب گرم موتورخانه و تفاوت آن با سایر دیگ های بخار
دیگ ها در دو نوع تولید می شوند که یکی چدنی و دیگری فولادی می باشد، دیگ آب گرم موتورخانه می تواند از هر دو جنس باشد و وظیفه دارد تا آب را پس از گرم شدن به نقاط مورد نیاز منتقل نماید تا مورد استفاده قرار بگیرد، دیگ بخار بیشتر در صنایع کاربرد دارد

امروزه استفاده از موتورخانه ها بسیار رایج می باشد زیرا با کمک آنها گرما به خوبی تامین خواهد شد، در استخرها، سونا و جکوزی که نیاز به آب گرم و بخار می باشد همواره از دیگ آب گرم استفاده می کنند تا به راحتی آب گرم مورد نیاز تامین گردد، این نکته را مدنظر داشته باشید که دیگ آب گرم آراد بویلر هم ضخامت بالا و هم کیفیت بالایی دارند و در برابر حرارت بالا دچار پوسیدگی و سوراخ نمی شوند و البته در برابر رطوبت هم مقاومت دارند و دچار زنگ زدگی نمی شوند و ماندگاری زیادی دارند.

لازم به ذکر است که دیگ آب گرم در داخل خود مخزنی دارد که در آن آب را نگهداری می کنند البته بخشی در دیگ بخار وجود دارد که در آن مشعل است و این مشعل با روشن شدن آب را جوش می آورد تا گرم شود و برای مصرف مهیا گردد.

در دیگ آب گرم همواره پس از این که فعالیت به اتمام رسید و آب مصرفی سرد شد همواره به دیگ باز می گردد تا دوباره در برابر حرارت شروع به گرم شدن کند و برای استفاده آماده گردد. این دیگ ها نمونه ها و مدل های مختلفی دارند که بزرگترین آنها اصولا برای موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، این دیگ های آب گرم نه تنها برای موتورخانه های ساختمان های مسکونی کاربرد دارند بلکه برای شرکت ها و کارخانه ها هم کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

دیگ آب گرم موتورخانه از چه اجزایی تشکیل شده؟

دیگ آب گرم موتورخانه همواره از اجزای مهمی تشکیل شده است که هر یک از این اجزا وظیفه ای را به عهده دارند، از مهمترین و اصلی ترین اجزای تشکیل دهند این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشعل که با نام محفظه احتراق هم شناخته می شود و وظیفه تامین حرارت مورد نیاز برای گرم شدن آب را به عهده دارد.
  • بدنه دیگ بخش دیگر آن می باشد که اصولا از دو جنس چدنی و فولادی تولید می شود که هر کدام به نوبه خود کیفیت و مقاومت دارند.
  • کنترل کننده که بخش مهمی می باشد زیرا وظیفه دارد تا دما و میزان کارکرد را تحت کنترل قرار بدهد.
  • دی ارتیور وظیفه دارد تا آب وارد شده به مخزن را تصفیه نماید و البته کیفیت آن را هم کنترل می کند تا رسوب نداشته باشد و به دستگاه آسیبی وارد نکند.
  • لوله های آتش خوار: این لوله ها اصولا از جنس چدن و فولاد هستند که آتش و دود در میان آنها واقع شده است.
  • دریچه های منهول و هندهول برای بازدید و بازرسی دیگ ها هستند.
  • سوپاپ اطمینان و زه کشی: این دو قطعه برای جلوگیری از آسیب دیدن دیگ در برابر حرارت بالا کاربرد دارند.
  • اکونومایزر وظیفه دارد تا آب را پیش گرم کند تا حرارت تولید شده هدر نرود.

این دستگاه اجزای دیگری هم دارد که عبارتند از تیوب شیت، فن و دمنده های سیستم، بخش تبادل حرارت، ابزار تنظیم دقیق، سیستم انتقال سوخت، مخزن آب، فشار سنج و ترمومتر. تمام این اجزا در عملکرد این دستگاه تاثیر گذار هستند.

ابعاد دیگ آب گرم موتورخانه:

دیگ های آب گرم موتورخانه همواره دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند و هر کدام برای محیطی مناسب می باشند، بدانید که دیگ ها با دو جنس چدنی و فولادی تولید می شود که نمونه فولادی به دلیل مقاومت بسیار بالا برای تولید دیگ های کوچک و بسیار بزرگ هم کاربرد دارد، شما باید توجه کنید که موتورخانه شما چه اندازه ای دارد تا متناسب با آن ابعاد دیگ را انتخاب نمود. ابعاد این دیگ به ترتیب (L*W*H) به میلی متر از ۱۲۵۰*۸۵۰*۱۵۰۰ الی ۲۹۵۰*۲۵۰۰*۵۶۵۰ می باشد. ابعاد گفته شده در اصل ابعاد یک دیگ آب گرم موتورخانه استاندارد می باشد که توانایی نصب پر انواع محیط ها را دارد  و می توان با اطمینان کامل از آن استفاده کرد. آشنایی و اطلاع از ابعاد دیگ ها کمک می کند تا شما متناسب با محیط،و نیاز خود آن را انتخاب کرده و تهیه نمایید.

لازم به ذکر است که این دیگ ها می توانند از کوچکترین ابعاد تا بزرگترین ابعاد تولید شوند زیرا کارخانه ها به نمونه های بزرگ آنها برای تولیدات خود نیاز دارند و ساختمان های مسکونی به نمونه های کوچک آنها نیاز دارند به همین دلیل است که ابعاد مختلفی از آن هر روزه تولید می شود و در اختیار بازار ها قرار می گیرد تا از آنها استفاده کنند.

تفاوت دیگ آب گرم موتورخانه با سایر دیگ ها:

دیگ ها در کل نمونه ها و مدل های مختلفی دارند که یکی از آنها دیک موتورخانه می باشد، این مدل دیگ از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و به دلیل این که همیشه نیاز به آب گرم می باشد باید دائمی روشن باشد تا آبگرم مورد نیاز ساختمان ها را پوشش بدهد، لازم به ذکر است که دیگ ها در دو نوع بخار و آب گرم تولید می شوند که از نظر کیفیت و کارایی با یکدیگر تفاوتی ندارند و هر دو در زمینه گرم کردن آب فعالیت دارند که در نوع اول بیشتر از بخار آب استفاده می شود. دیگ های بخار سوپاپ های مخصوصی دارند که بخار به راحتی از آنها خارج می شود و در اختیار شما قرار می گیرد. دیگ های آب گرم مخصوص موتورخانه همواره با تهیه اب گرم به تولید محصولات کمک می نمایند.

در کل دیگ ها در دو نوع تولید می شوند که یکی چدنی و دیگری فولادی می باشد، دیگ آب گرم موتورخانه می تواند از هر دو جنس باشد و وظیفه دارد تا آب را پس از گرم شدن به نقاط مورد نیاز منتقل نماید تا مورد استفاده قرار بگیرد، دیگ بخار بیشتر در صنایع کاربرد دارد زیرا بسیاری از صنایع برای تولید محصولات خود به بخار نیاز مبرم دارند، در ساختمان های مسکونی از دیگ آب گرم موتورخانه استفاده می کنند زیرا برای سیستم گرمایش از کف و شوفاژ های خود به آب گرم نیاز دارند. تنها تفاوت این نمونه دیگ با سایر نمونه ها در عملکرد آنها می باشد به همین دلیل باید هنگام تهیه توجه کرد که به کدام نمونه نیاز دارید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=14362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی