تاریخ : دوشنبه, 8 خرداد , 1402 10 ذو القعدة 1444 Monday, 29 May , 2023

اخبار داغ

تعهد، تخصص و کارآمدی از مهمترین معیارهای پذیرش مسئولیت در بانک توسعه تعاون است تماس تصویری با کیفیت «بله» ویژه حجاج در سرزمین وحی تجارت به عنوان بانک برتر در بورس کالای ایران معرفی شد انتخاب زیگورات سنتر سیرجان به عنوان مرکز خرید برتر در کشور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بانک آینده و کانون صرافان ایرانیان بانک توسعه تعاون به دنبال ایجاد پلتفرم شخصی برای انواع تعاونی ها است سومین عرضه اولیه در بازار سرمایه از طریق کارگزاری بانک ملی ایران رشد 25 درصدی نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در بانک گردشگری رشد 111 درصدی پرداخت وام ازدواج در بانک آینده تقدیر از واحدهای برتر ستادی، استانی و اجرایی بانک توسعه تعاون قدردانی معاون رئیس جمهور از حمایت های بانک ملی ایران برای درخشش ورزش بانوان توضیحات صندوق قرض الحسنه شاهد در خصوص پرداخت اولین مرحله از تسهیلات سال 1402 حضور فعال بانک سامان در نمایشگاه Iran Health 2023 بازدید عضو هیات مدیره و معاون منابع انسانی از اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران ارزیابی سهام 9 شرکت‌ و صندوق دیگر بانک آینده افشا شد توجه ویژه گروه پاسارگاد به “خرمشهر” پایتخت دلاوری و جوانمردی کشور اولین معامله تابلوی «برق سبز» توسط کارگزاری بانک تجارت انجام شد معارفه سرپرست جدید مدیریت شعب آذربایجان شرقی هشدار بانک ملی ایران نسبت به کلاهبرداری از کاربران سامانه های بانکی در پوشش جدید آگهی دعوت به همکاری بانکدار در بانک گردشگری در سال 1402 پرداخت بیش از 6300 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در بانک آینده

2

ایران زمین محور بانکداری نوین

  • کد خبر : 14915
  • 23 تیر 1401 - 12:01
ایران زمین محور بانکداری نوین
بانک‌های سنتی نسبت به بانک‌های نوین یا نئوبانک‌ها شرایط رقابت سخت‌تر خواهند داشت چرا که آنها به دلیل پیچیدگی و ساختار بزرگ به سختی می‌توانند خود را با تغییرات هماهنگ سازند.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه، بانک‌های سنتی در گذر زمان در مواجهه با چالش‌های جدید، به ساختارشکنی روی آوردند. بانکداری سنتی همواره با دو معضل اساسی مواجه بود که “پیچیدگی روندها” و “ساختار بزرگ ” را می‌توان از جمله این چالش‌ها برشمرد که هر دو این موارد موجب کندی بیش از حد این بانک‌ها می‌شد و از این رو شرکت‌های چابک و جوان، با هدف بهبود کارایی و استفاده از متدهای دانش‌بنیان توسعه یافتند که می‌توانند خدمات سریع، ارزان، دقیق و درعین حال آسان را به کاربران عرضه کنند.

این بستر جدید، نظام بانکداری را با چالش و در نتیجه‌ آن تحول بنیادین مواجه کرد زیرا جذابیت بهره‌برداری از شعبه‌های بانکی بر پایه نرم‌افزارهای موبایل، به دلیل ارائه یکپارچه نقاط قوت و حذف نقاط ضعف، به مراتب بیش از مراجعه به شعبه‌های سنتی خواهد بود.

بانک‌های سنتی با توجه به سابقه طولانی خود خواهند توانست با این رقبای تازه وارد و ارزان قیمت رقابت نمایند، ولی شرایط رقابت برای آنها سخت‌تر خواهد شد چرا که آنها به دلیل پیچیدگی و ساختار بزرگ به سختی می‌توانند خود را با تغییرات هماهنگ سازند، درحالیکه کسب‌وکارهای مبتنی بر نرم‌افزارهای کاربردی با انجام برخی تغییرات فنی کوچک به نتایج مورد نظر دست پیدا می‌کنند.

همچنین از این رو، نئوبانک‌هایی نظیر  “AtomBank” انگلستان که از دل فینتک‌ها ظهور کردند، توانایی این را دارند که با توجه به چابکی ساختاری بدست آمده به کمک فناوری، از روز اول تجربه منحصر به فردی را به کاربران ارائه داده و همچنین می‌توانند با سرعت بیشتر و هزینه کمتر نسبت به بانک‌های سنتی عمل نمایند.

ایران زمین در مسیر رونمای از نخستین بانک دیجیتال

مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است.

فرهاد اینالوئی معاون فن آوری اطلاعات بانک ایران زمین درخصوص اهم فعالیت های این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال، بیان کرد: تمامی زیر ساخت های لازم جهت اجرای بانکداری دیجیتال فراهم شده و به زودی از بانک ایران زمین به عنوان اولین بانک دیجیتال به معنای واقعی رونمایی خواهد شد که نقش پرسنل در پیاده سازی بانکداری دیجیتال مهم، اساسی و کلیدی می‌باشد که منابع انسانی فاکتور اصلی این طرح می‌باشد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز پروژه بانک در این حوزه را اولین نئوبانک واقعی در کشور اعلام کرد و گفت: مدل موفق در نئوبانک این است که کسب و کارهایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است و مهمترین بحث در این راستا نوآوری است. نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می شود و این موضوع باعث شده است که استارت آپ ها بدلیل ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان می‌شوند تا نوآوری را به سازمان تزریق کنند. در این میان مرکز نوآوری بانک ایران زمین با همراه شرکت های وب می توانند تبادل اطلاعات داشته باشند که در نهایت برای هر دو مجموعه ارزش آفرین خواهد بود.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین در مورد ارائه خدمات مالی و بانکی با محوریت بانکداری دیجیتال، گفت: نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است و در این راستا حضور مجموعه های بزرگی همچون های وب می تواند تسریع کننده و راه گشا باشد.

پورسعید ادامه داد: پس از چند سال تلاش مجدانه همکاران در بانک ایران زمین این امکان فراهم شده است سرویس های بانکی را در یک نئو بانک پیاده سازی کنیم و بر اساس بستری که ایجاد شده است بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم که ارزش افزوده فراوانی دارد و ظرفیت و بستر لازم برای ارائه خدمات و سرویس های بیشتر در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان در بانک ایران زمین فراهم است و با پتانسیل موجود خلق خدمات جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.

“همچنین مارک مولن” مدیر ارشد اجرایی  “Atom Bank” انگلیس معتقد است که بانک‌های قدیمی تا به حال به این میزان با چالش تصاحب شدن سهم‌شان از بازار توسط رقبای بسیار کوچک و نوظهور مواجه نبودند و ما در شروع با افرادی که با مفاهیم مالی و بانکی آشنایی اولیه دارند، بسیار گزینه مناسبی هستیم، زیرا دیگر نیازی به حضور آنها در شعب وجود نخواهد داشت و به مشتریان این امکان داده می‌شود، که کارهای بانکی را با سلیقه و خواست خود انجام دهند که از اهداف ما امکان شخصی‌سازی اتم بانک برای کاربران و تنظیمات کاربری با رابط موبایل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=14915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی