تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

6

موزه زنده یاد دکتر حسن حبیبی با حمایت بانک پاسارگاد افتتاح شد

  • کد خبر : 1569
  • 12 مرداد 1400 - 20:35
موزه زنده یاد دکتر حسن حبیبی با حمایت بانک پاسارگاد افتتاح شد
به همت بانک پاسارگاد فضاسازی، مرمت و بازسازی ساختمان 1000 متر مربعی موزه زنده یاد دکتر حسن حبیبی در سه طبقه انجام شد.

به گزارش سرویس امور بانکی افق سرمایه،آیین بازگشایی این موزه که در دو بخش کتابخانه شامل سی هزار مجلد کتاب‌های شخصی و اهدایی و هم‌‌چنین گنجینه‌ آثار شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای، پارچه‌های دستباف، مجموعه‌ های سکه، مدال‌، تمبر، لوح‌ ، ظروف و هدایایی که در دیدارهای دیپلماتیک از اشخاص و ملل مختلف دریافت گردیده و در محله باغ فردوس تهران ، بوستان قلمستان واقع شده در روز جمعه مورخ 8 امرداد1400با حضور مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد، پیروز حناچی شهردار تهران، سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار گردید.

دکتر قاسمی در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیبی به نحوه آشنایی خود با ایشان در سال های پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 اشاره کرده و نقش وی در تصمیم گیری های حساس کشور در سال های پس از انقلاب را خاطرنشان کردند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه با اشاره به شخصیت توام با انبساط خاطر و همراه با صبر و حوصله مرحوم حبیبی در مذاکرات و جلسات ، ایشان را یکی از الگوهای اخلاقی، رفتاری و مدیریتی خود در دوران تصدی جایگاه ریاست بانک مرکزی معرفی نمودند.

قاسمی با مثبت ارزیابی کردن تاریخ نگاری در خصوص مرحوم دکتر حسن حبیبی با جمع آوری خاطرات اطرافیان و نزدیکان وی گفت: اگر در برداشت از اندیشه‌ها به جای وقایع نگری علت نگری کنیم، ریشه های ذهنی و استدلالی مرحوم دکتر حبیبی برای ما مشخص می شود که به چه علت هر نکته ای را می گفت و یا تصمیم می گرفت.

ایشان در ادامه به نقش مرحوم حبیبی در انتخاب نام بانک پاسارگاد از بین 1194 نام کاندید شده که طی تلاش بیش از 650 نفر ساعت انتخاب گردیده بود اشاره و سخن مرحوم دکتر حبیبی که ایرانیان از ازل تاریخ، غیرموحد نبوده اند و اگر به این نام و نشان رسیدید، به آن عمل کنید را مایه دلگرمی مؤسسان بانک دانستند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان شخصیت مسئولانه مرحوم حبیبی در جلسه های مجمع تشخیص مصلحت نظام ، بیماری ایشان را مانعی بر حضور وی قلمداد ننموده و گفت: ایشان تا آخرین روزی که توانستند به شکل منظم در این جلسه ها ،حضور فعالی از خود نشان دادند. دکتر قاسمی هم چنین در راستای گرامی داشت شخصیت ماندگار مرحوم دکتر حبیبی به علاقه فعالیت خود در دو موضوع فرهنگی و زبان فارسی اشاره نموده و بیان داشتند لازم است موضوع فرهنگ در قرآن مورد تحقیق و تتبّع قرار گیرد این موضوع برای ما که یک جامعه اسلامی هستیم خیلی مهم است و جای کار توسط صاحب نظران فرهنگی و مفسران قرآنی دارد. هم چنین ایشان با بیان بلاغت، زیبایی و سرآمدی زبان فارسی گفتند: لازم است که یک آسیب شناسی انجام شود که چرا زبان فارسی، یک زبان بین المللی نشده است و برای رسیدن به این هدف چه اقدام هایی باید انجام دهیم.

در این مراسم سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات ضمن قرائت پیام دکتر حمید میرزاده، عضو هیأت امنای بنیاد امیرکبیر طی سخنانی بیان کرد:

آنچه باعث می‌شود قلب‌های مهربان تلاش ‌‌کنند یاد و خاطره عزیزی را گرامی بدارند، ایمان است. مرحوم دکتر حبیبی از زمره کسانی بود که در پیروزی انقلاب نقش بی‌بدیل داشته و به عنوان سهامدار اصلی انقلاب، هیچ مطالبه‌ای نداشت. حبیبی شخصیتی بود که در مشورت دادن و راهنمایی کردن دریغ نمی‌کرد او دغدغه وطن داشت و می‌خواست بنیادی برای ایران‌شناسی تأسیس کند.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز طی سخنانی گفت: وقتی انقلاب اتفاق می‌افتد، اتفاقات دور از اراده‌ای رخ می‌دهند ولی روحیه دکتر حبیبی، رعایت تعادل بود. یک دلیل آن آشنایی با ادبیات و تحولات بعد از انقلاب فرانسه بود. فرانسوی‌ها بعد از انقلاب بزرگترین صدمه را به تاریخ و فرهنگ خود وارد کردند و آثار‌ زیادی را تخریب کردند. بعد از انقلاب ایران دکتر حبیبی در کنترل این موضوع نقش داشتند. مرمت کاخ مرمر، کاخ ریاست جمهوری و کاخ نگارستان از جمله فعالیت های ارزنده مرحوم دکتر حبیبی است.

حداد عادل نیز در این آیین طی سخنانی با گرامیداشت عید سعید غدیرخم به فضیلت ها و خصائص شخصیتی مرحوم دکتر حبیبی اشاره کرد.

در پایان دکتر رهیده، همسر زنده یاد دکتر حسن حبیبی در این مراسم از توجه دکتر قاسمی در مرمت و بازسازی ساختمان موزه تشکر و قدردانی نموده و فعالیت با کسانی که قدر ارزش ها را می دانند را نعمت الهی برشمردند.

گفتنی است زنده یاد دکتر حسن ابراهیم حبیبی، یکی از رجال سیاسی تاثیرگذار در تاریخ ، فرهنگ وسیاست ایران بود که در تدوین پیش نویس قانون اساسی نقش به‌سزایی داشت. از جمله مهم ترین مسؤلیت های او می توان به عهده‌ داری وزارت علوم و آموزش عالی ، وزارت دادگستری ، معاون اول رئیس جمهوری ، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت شورای نگهبان اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=1569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی