تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

3

تضمین آینده صنعت سنگ، نیازمند تدوین طرح جامع

  • کد خبر : 15768
  • 09 مرداد 1401 - 12:13
تضمین آینده صنعت سنگ، نیازمند تدوین طرح جامع
رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: تضمین آینده صنعت سنگ های تزئینی، نیازمند تدوین طرح جامع است.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه؛ وجیه ا… جعفری در جلسه بررسی آسیب شناسانه صنعت سنگ های تزئینی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نیاز به اطلاعات دقیق و واقعی از زنجیره صنعت سنگ های تزئینی یکی از دغدغه های فعالیتم در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی بود که با یاری انجمن سنگ، در حال حاضر نتایجی مطلوبی حاصل شده است.

وی افزود: اکنون اطلاعات دقیق در دسترس است اما صرف داشتن این اطلاعات، کمک چندانی به توسعه این صنعت نمی کند و باید برای تضمین آینده آن برنامه ریزی کرد. برای این منظور، همه ابعاد این بخش همچون صادرات، تولید استاندارد، کاهش هزینه های تمام شده، کاهش هزینه های حمل و نقل، نوسازی واحدهای سنگبری، تجمیع معادن و غیره در طرح جامع باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: با بررسی همه مزیت ها و چالش ها در صنعت سنگ، باید طرح و برنامه‌ای تدوین کنیم تا به تصمیم جدید منتهی و در صورت ضرورت و نیاز به اصلاح قانون، دستورالعمل، آیین نامه یا ایجاد کنسرسیوم، اقدام شود.

حدود 35 میلیون تن سنگ تزئینی فعال؛ نیازمند اصلاح خطوط

جعفری با بیان اینکه از 250 میلیون متر مربع ظرفیت ایجاد شده در صنعت سنگ، 165 میلیون متر مربع ظرفیت غیر فعال است، تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده، از 85 میلیون متر مربع ظرفیت فعال سالانه سنگ، حدود 35 میلیون تن، سنگ غیر استاندارد تولید می شود که نیازمند برنامه ریزی برای اصلاح خطوط است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به هدف صادرات 1.5 میلیون متر مربعی سنگ تزئینی نیز باید در عین ارتقای کیفیت و کاهش هزینه تمام شده، به دنبال بازار صادراتی آن بود.

ضرورت پیش بینی مزایای تشویقی در طرح جامع
جعفری با اشاره به اینکه توسعه صنعت سنگ، نیازمند تدوین دستورالعمل هایی برای اعطای مزایای مناسب در طرح جامع سنگ است، گفت: با در نظر گرفتن چالش های موجود، باید با نگاه علمی، فنی و تخصصی، نسبت به تعیین مزایا و تسهیلات تشویقی مناسب به فعالان گام برداشت.

وی افزود: برای واحدهای معدنی که اقدام به ایجاد کنسرسیوم کنند، مزایای ویژه در نظر گرفته شود. همچنین، واحدهای غیر فعال را می توان در قالب طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس فعال کرد.

افزایش 17 درصدی صادرات سنگ تزئینی در سال 1400

وحید عابدین زاده، مدیر اجرایی طرح «انجام خدمات آسیب شناسی و بررسی شرایط تولید واحدهای معدنی و فرآوری سنگ تزیینی» در این نشست گفت: این طرح در قالب یک قرارداد پژوهشی از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در مرداد 99 به دانشگاه تربیت مدرس ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از نتایج این طرح، شناسایی بیش از 2 هزار واحد معدنی و 3874 واحد فرآوری سنگ تزئینی در کشور است. در سال 1400، حدود 12 میلیون تن سنگ توسط واحدهای معدنی و 85 میلیون متر مربع از سوی کارخانه های فرآوری تولید شده است.
عابدین زاده با اشاره به میزان صادرات سنگ های تزئینی گفت: طی سال 1400، حدود 800 هزار تن سنگ کار شده (بریده) و 950 هزار تن سنگ کار نشده (کوپ) صادر شده است که این میزان صادرات، نسبت به آمار سال 99، معادل 17 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=15768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی