تاریخ : سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

اخبار داغ

مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403

5

عرضه خودرو در بورس کالا در چه مرحله‌ای است؟

  • کد خبر : 15877
  • 11 مرداد 1401 - 14:45
عرضه خودرو در بورس کالا در چه مرحله‌ای است؟
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: عرضه تمامی خودروها با تایید وزارت صمت خواهد بود. این فرایند برای خودروهایی که میزان عرضه آن‌ها برابر یا بیش از تقاضا باشد، شکل می‌گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، عرضه خودرو در بورس کالا در تاریخ ١٨ خرداد با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت تعلیق شده بود. در آن زمان مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرده بود که علیرغم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای انجام معاملات خودرو در بورس کالا، با توجه به نامه معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می‌شود.

پس از آن در روز ۲۱ تیر محسن علیزاده، عضو ناظر در شورای‌عالی بورس در توئیتی نوشت: شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، امروز عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد. در آن روز وزیر صمت با ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و ساپیا خبر داد و با عرضه برخی از خودروها در بورس کالای ایران موافقت کرد.

پس از این موضوع امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که عرضه تمامی خودروها با تایید وزارت صمت خواهد بود. این فرایند برای خودروهایی که میزان عرضه آن‌ها برابر یا بیش از تقاضا باشد، شکل می‌گیرد. برای برخی خودروها که تولید آنها بیش از تقاضا است، امکان خروج از فرآیند قرعه‌کشی وجود دارد و امکان عرضه آنها در بورس کالا نیز فراهم است.

این مسئول در ادامه اظهار کرد که خودروهایی که تولیدشان برابر یا بیش از میزان تقاضا برای آن‌هاست، بالقوه می‌توانند در بورس هم عرضه شوند. اما این بالقوه بودن بدان معنا نیست که حتما وزارت صمت اجازه دهد؛ لذا نیاز به بررسی دارد.

گروه خودروسازی بهمن پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کرد. قرار است این شرکت، ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی را در تاریخ ۲۶ مرداد در بورس کالا عرضه کند.

بر اساس این اطلاعیه، زمان تحویل خودرو‌ها ۲۳ مهر امسال است. بنابراین می‌توان گفت که عرضه خودرو در بورس کالا شبیه فروش فوق‌العاده در بازه زمانی ۹۰ روز کاری است.

قرار است ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی در تالار صنعتی بورس کالا فروخته شود. بر همین اساس ۸۵ دستگاه از این خودرو‌ها فیدلیتی ۷ نفره تیپ ۲ مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره تیپ ۲ سفید است. قیمت این خودروها ۷۷۲ میلیون تومان است.

۸۵ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره تیپ یک مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره تیپ یک سفید عرضه می‌شود. قیمت پایه آن ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم مشکی و ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم سفید با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار است وارد بورس کالا شود.

بر اساس اعلام بورس کالا، هر کدملی مجاز به ثبت سفارش روی یک خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=15877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی