تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

4

ضرورت است خبرنگاران با جهاد تبیین از اسلام دفاع کنند

  • کد خبر : 16305
  • 23 مرداد 1401 - 22:02
نماینده ولی فقیه در سپاه کاشمر گفت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با جهاد تبیین عرصه را بر مخالفان تنگ کردند، امروز رسانه‌ها و خبرنگاران هم وظیفه جهاد تبیین را برعهده دارند تا اسلام زنده بماند.

افق سرمایه به نقل از پایگاه خبری ترشیزخوان، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد، در مراسم تجلیل از خبرنگاران که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و جمعی از پاسداران و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امام سجاد (ع) بعد از جریان کربلا همراه با حضرت زینب (س) و قافله اسرا، وظیفه جهاد تبیین را بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کاشمر ضمن گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و شهید عبدالحمید عسکری، نخستین شهید خبرنگار منطقه ترشیز گفت: تمامی قیام‌هایی که بعد از عاشورا صورت گرفت از جمله قیام مختار، توابین و… به دلیل جهاد تبیین امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود که به شیوه‌های گوناگون عملی و نقلی اجاره ندادند واقعه کربلا به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با جهاد تبیین عرصه را بر مخالفان تنگ کردند، تصریح کرد: رسانه عاشورای حسینی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هستند، امروز رسانه‌ها و خبرنگاران هم وظیفه جهاد تبیین را برعهده دارند.

چهکندی نژاد خاطرنشان کرد: اگر این بزرگواران اخبار را از کربلا نقل نمی‌کردند و مردم متوجه وقایع، جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در نینوا گذشته نمی‌شدند امروز هیچ کس در جریان اتفاقات عاشورا نمی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه کاشمر مقتل خوانی را یک رسانه و خبر دانست و تصریح کرد: اگر تاریخ نوشته نمی‌شد امروز وقایع کربلا به ما نمی‌رسید، این نشان دهنده اهمیت رسانه و خبر است.

وی ادامه داد: خبرنگاران امروز وظیفه سنگینی را برعهده دارند، دشمن با تمام توان و ابزاری که در اختیار دارد در مقابل انقلاب، ارزش‌ها و آرمانها ایستاده است، می‌طلبد در این عرصه ما هم قوی شویم و تلاش کنیم.

چکهندی نژاد گفت: همه آحاد مردم وظیفه دارند با روش‌های مختلف و ابزاری که در اختیار دارند در عرصه جهاد تبیین فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کاشمر به ویژگی‌های یک رسانه دینی و خبرنگار از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: حق محوری از مهمترین ویژگی‌های یک رسانه دینی از دیدگاه آیات قرآن است.

وی از قرآن کریم به عنوان بزرگترین رسانه دینی نام برد و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های قرآن که مردم به دنبال آن هستند چون به دنبال باطل نرفته و همه آن حق است.

چکهندی نژاد تصریح کرد: کسانی که در رسانه می‌خواهند فعالیت کنند باید حق را مراعات کنند، نوشته‌هایشان به گونه‌ای نباشد که به دفاع از جبهه باطل بپردازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کاشمر با اشاره به اینکه زمانی در جهاد تبیین موفق خواهیم بود که مستحکم، متقن و مستدل صحبت کنیم، گفت: یک رسانه در گام دوم انقلاب باید بتواند رحمت گستری کند و مهرورز باشد.

وی با بیان اینکه طاغوت ستیزی از دیگر ویژگی‌های یک رسانه دینی است، بیان کرد: طاغوت ستیزی باید در رسانه‌ها و خبرنگاران تقویت شود، مردم باید طاغوت و فرعون‌های زمان را بشناسند.

چکهندی نژاد با اشاره به اینکه خبرنگاران در طراز انقلاب باید راهشان مشخص باشد، دفاع از ارزش‌ها و روشنگری را از دیگر خصوصیات یک رسانه دینی، ارزشی، انقلابی و خبرنگاری که در گام دوم انقلاب می‌خواهد قلم زند دانست.

نماینده ولی فقیه در سپاه کاشمر بیان کرد: اگر دشمن ضد ارزش‌ها و بداخلاقی‌ها را ترویج می‌کند چون می‌خواهد مردم را خاموش کند، در این میان رسانه‌ها هستند که باید برای دفاع از ارزش‌ها در جامعه روشنگری کنند.

وی همچنین افشای فساد را از دیگر وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: زمانی رسانه‌ها می‌توانند به رسوا کردن مفسدین و محتکرین بپردازند که وامدار کسی نباشند و منافع مردم را بر منابع شخصی ترجیح ندهند.

چکهندی نژاد با اعلام اینکه امیدآفرینی از دیگری اقداماتی است که یک رسانه دینی باید انجام دهد، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد از اسلام و انقلاب سیاه نمایی کند اما در برابر رسانه‌های داخلی باید دستاوردهای نظام را به درستی برای مردم بازگو کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=16305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی