تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

6

افزایش تقاضای طلا با تقویت روند صعودی

  • کد خبر : 1892
  • 26 مرداد 1400 - 23:01
افزایش تقاضای طلا با تقویت روند صعودی
قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش نسبی یافت. روند صعودی کنونی نشانگر بهبود قابل توجهی است که قیمت طلا از پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه،در حال حاضر روند صعودی و نزولی معاملات آتی در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارند. افزایش قیمت معاملات باعث شده که روند صعودی در نمودارها نمایانگر شود. بر این اساس روز گذشته طلای آتیاکتبر با ۱۱ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۷ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۳۰۹ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۴۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده دو شاخص از سه شاخص اصلی افزایش یافتند، اگرچه آغاز روز بازارهای سهام با توجه به تغییرات ژئوپلتیک کاملا نزولی بود، اما در پایان روز دو شاخص صعودی شدند. طالبان با سرعت پیشروی خیره کننده‌ای افغانستان را تصرف کرده و گزارش‌ها حاکی از آن است که همچنان برخی از شهروندان آمریکایی در این کشور گرفتار شده‌اند.

همزمان تمرکز بازار بر روی چشم انداز فدرال رزرو است که آیا سیاست‌های پولی خود را پیش از آنچه که بانک مرکزی پیش بینی کرده بود تغییر خواهد داد یا نه؟ به نظر می‌رسد مقامات فدرال رزرو در اظهارنظرهای خود این زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند. برخی از ناظران فدرال رزرو معتقدند تشدید سیاست‌های پولی ممکن است اوایل پاییز به وقوع بپیوندد. گزارش مشاغل ماه جولای ایالات متحده که بیش از حد انتظار بود، به تحقق این نظریه‌ها کمک کرده است.

داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از انتظار چین که در روز دوشنبه هفته جاری منتشر شد، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را برای آغاز هفته‌ای متفاوت آماده کرده است. بر اساس این گزارش، تولید صنعتی سالانه چین در ماه جولای ۶.۴ درصد افزایش یافته است این در حالی است که انتظار می‌رفت رشد تولید صنعتی این کشور به ۷.۸ درصد برسد. با شیوع کرونای دلتا در بیشتر کشورهای جهان، به نظر می‌رسد رشد اقتصادی چین هم از این موضوع متاثر شده باشد و معامله‌گران نگران هستند که این اتفاق می‌تواند در سایر اقتصادهای بزرگ دنیا هم طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده به وقوع بپیوندد.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا روند باثباتی داشت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس روند نزولی در پیش گرفت و هر بشکه نفت خام به قیمت ۶۷.۵۰ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز با ادامه روند نزولی به ۱.۲۶۳ درصد رسید. این در حالی است که اوراق قرضه ده ساله آلمان (bund) به منفی ۰.۴۶۹ درصد و اوراق گلد ده ساله انگلستان ۰.۵۶۳ درصد معامله می‌شود.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی و نزولی قیمت در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارد در حالیکه همزمان روند صعودی تحرک قابل توجهی را از سر گرفته است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا بر روی ۱۷۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۹.۸۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۶۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در ۲۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴.۳۸ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۳۸ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۳ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=1892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی