تاریخ : شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

2

اتصال ریل راه آهن به ریل توزین با روش جوشکاری تخصصی ترمیت

  • کد خبر : 19891
  • 17 آبان 1401 - 22:18
اتصال ریل راه آهن به ریل توزین با روش جوشکاری تخصصی ترمیت
با توجه به شکستگی نقطه اتصال ریل و بروز خطای وزنی در مواد توزین شده قطار، با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اتصال ریل راه آهن به ریل توزین با روش جوشکاری تخصصی ترمیت انجام شد.

افق سرمایه به نقل از پایگاه خبری رهرونیوز، رضا وحیدی کیا رئیس تعمیرات توزین شرکت فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: با توجه به شکستگی نقطه اتصال ریل و بروز خطای وزنی در مواد توزین شده قطار، با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اتصال ریل راه آهن به ریل توزین با روش جوشکاری تخصصی ترمیت انجام شد.

رئیس تعمیرات توزین اظهار داشت: جوشکاری ترمیت (Thermite Welding) فرآیندی تخصصی است که در آن، اتصال توسط مذاب حاصل از انجام واکنش شیمیایی به شدت گرمازا بین اکسید فلزی و پودر یک فلز تامین می شود.

وی گفت: در این فرآیند دو قطعه ای که قرار است جوش داده شوند در یک قالب قرار می گیرند و فلز مذاب ناشی از واکنش شیمیایی به این قالب هدایت شده و پس از سرد شدن آن داخل قالب، جوش شکل می گیرد.

وی افزود :جوشکاری ترمیت، انرژی گرمایی زیادی تولید و دمای جوشکاری را به حدود ۳۱۰۰ درجه سانتیگراد می رساند. از این فرآیند به طور گسترده در ساخت و تعمیر خطوط راه آهن استفاده می شود.

وحیدی کیا در ادامه تصریح کرد: مراحل جوشکاری ترمیت در اتصال ریل ها عبارتند از: آماده سازی سطحی، هم راستا کردن سطوح اتصال، قرار دادن قالب جوشکاری ترمیت در اطراف اتصال، پیش گرمایش قالب و ریل در محل اتصال، شارژ بوته بالای ناحیه اتصال از پودر و فعال کننده ترمیت، انجام واکنش آلومینوترمیک با فعال کردن آن به کمک آتش، جرقه و نظایر آن، پر شدن ناحیه اتصال از مذاب ، انجماد جوش، جدا کردن سرباره و باز کردن گیره قالب، شکستن قسمت فوقانی قالب، برش فلز اضافی و گرده جوش و سنگ زنی و پرداخت کاری نهایی سطح جوش است. تمامی مراحل ذکر شده با دقت و حساسیت بسیار زیاد و با کیفیت مناسب صورت پذیرفت و تحویل بهره بردار قرار گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد از همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همکاران حمل و نقل صنعتی، تعمیرگاه مرکزی، واحد بازرسی جوش و تیم توزین مرکزی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=19891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی