تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

3

پیش بینی قیمت ها در بازار خودرو

  • کد خبر : 20239
  • 26 آبان 1401 - 13:59
پیش بینی قیمت ها در بازار خودرو
در هفته گذشته قیمت خودرو در بازار با جهش همراه شد. اما این جهش قیمتی در دو روز متوقف و مجددا خودرو گران شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که برخی از خودروها حتی تا ۶۰ میلیون تومان هم گران شدند.

به گزارش سرویس بازار افق سرمایه، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت یک هفته از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند و دیگر آن جهش قیمتی که در همه خودروها در بازار اتفاق افتاد وجود ندارد. به نظر می‌رسد بازار در تلاش است تا دوباره ثبات نسبی قیمت‌ها را بازگرداند.

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. اما به نظر می‌رسد این خودرو دوباره در بازار به یک ثبات قیمتی رسیده‌ است.

پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته را به ثبت رساند و در قیمت ۴۲۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز، مانند روزهای گشته، در قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به ثابت ماند.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، بار دیگر طی تنها یک روز دو میلیون تومان گران شد و به قیمت ۶۲۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و حالا ۳۲۹ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز هم یک میلیون گران شد و در بازار کشور در نرخ ۳۸۵ میلیون تومان ثبت شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در یک هفته گذشته قیمت خودرو در بازار با جهش همراه شد. اما این جهش قیمتی در دو روز متوقف و مجددا خودرو گران شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که برخی از خودروها حتی تا ۶۰ میلیون تومان هم گران شدند.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با سطح معاملات در بازار کشور توضیح داد: میزان معاملات نسبت به هفته‌های گذشته، به دلیل سقف‌شکی دلار کمتر شده است. اما همچنان خرید و فروش‌هایی در سطح بازار انجام می‌گیرد.

نادری گفت: خودروسازان مدتی است که سرعت عرضه خودرو به بازار را کاهش داده‌اند. به نظر می‌رسد تا زمانی که عرضه خودرو پایین باشد، بازار به روند فعلی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش نیز، سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو و مدیرعامل اسبق سایپا گفت:در حال حاضر بازار خودرو در وضعیت رکود تورمی به‌سر می‌برد. خودروسازان برخلاف آمارسازی‌ها، اقدام به افزایش تولید نکرده‌اند و همچنان با ۶۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

او توضیح داد: در کنار وضعیت رکود تولید خودروسازان، باید به تورم حاکم بر کشور و همچنین، نوسانات نرخ دلار توجه کرد. در این شرایط اگر کاهش قیمتی هم در بازار بوجود آید، موقتی بوده و با توجه به اقتصاد تورمی کشور تا پایان سال منتظر افزایش قیمت خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=20239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی