تاریخ : شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

اخبار داغ

تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402

4

برقی شدن ۳۰۰ هزار موتور در پایتخت

  • کد خبر : 23223
  • 04 بهمن 1401 - 17:52
برقی شدن ۳۰۰ هزار موتور در پایتخت
شهردار تهران بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه؛ مراسم آیین رونمایی از پروژه پایلوت ارزیابی و امکان سنجی اجرای موتور برقی و اسکوتر اشتراکی(موتورسیکلت‌های برقی شبکه پست) که یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک است، همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار در موزه پست کشور برگزار شد. در این مراسم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، علیرضا زاکانی شهردار تهران سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

زاکانی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال ایجاد فضایی برای مدیریت مشارکتی است، گفت: امروز نیز در اینجا ما شاهد نمود یکی از این مدیریت های مشارکتی هستیم. شهرداری تهران همراه با وزارت ارتباطات و شرکت پست، سازمان اوقاف، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک رسالت و بانک مهر اقتصاد همکاری‌ای را آغاز کرده که ماحصل آن شروع مسیری است برای رفع آلایندگی هوای شهر تهران.
وی در ادامه افزود: مطابق آمار تا آبان ماه امسال بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار موتور سیکلت در شهر تهران پلاک گذاری شده است که حدود دو میلیون از این تعداد یعنی ۷۶ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده است و البته عمده آنها مربوط به موتورهای کاربراتوری می باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: هر موتور کاربراتوری اندازه ۱۰ موتور انژکتوری و ۱۳ ماشین یورو ۵ آلاینده ایجاد می کند. از طرفی در ساعات پیک حمل و نقل حدود ۱۳ درصد رفت و آمد های شهری تهران به وسیله این موتور ها انجام می شود، بنابراین با توجه به این آمار تصمیم گیری در رابطه با موتورهای کاربراتوری بسیار مهم است.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های بالای برقی کردن موتور ها برای شهر تهران تصریح کرد: با این اتفاق علاوه بر این که ظرفیت بسیار بالایی در صرفه جویی مصرف سوخت ایجاد می شود، در بعد آلایندگی هوا نیز ماه شاهد چالش های کمتری در تهران و سایر کلانشهرها خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد: حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.

تامین سلامت شهروندان برای ما مهم است

زاکانی در مراسم پایانی بیست و یکمین شنبه امید و افتخار گفت: برای مدیریت شهری  نقشه راهی ترسیم کرده ایم که هدف آن تامین زیست مناسب شهری برای ساکنان پایتخت است. در این نقشه شهروندان محورند و تامین سلامتشان برای ما موضوعیت دارد.

وی در ادامه افزود: تحول فناورانه یکی از وجوهی است که ما برای رسیدن به اهداف خود در پیش گرفته ایم؛ هوشمندسازی شهر با یک ضریب بالا سبب کاهش سفر و ایجاد فضای آرامش می‌شود.

افزایش میزان توسعه کمربند سبز تهران نسبت به سال قبل
زاکانی با بیان اینکه توسعه سرانه فضای سبز نیز یکی از مواردی است که شهرداری تهران در چند ماه گذشته اقدامات مهمی در رابطه با آن انجام داده است، تصریح کرد: به عنوان مثال سال قبل ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامونی داشتیم امسال ۱۵۰۰ هکتار برای سال دیگر نیز داریم سرمایه‌گذاری می‌کنیم که فضای سبز پیرامونی تهران ۲۵۰۰ هکتار باشد. این در حالی است که اول انقلاب تهران ۴۲۰۰ هکتار فضای سبز داشته است و هم اکنون ۶۰ هزار هکتار فضای سبز دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: جنبه سوم تلاش ما ناظر به ساخت و سازهای شهری‌ است. در ساخت و سازها شرایط باید به گونه ای پیش برود که با یک الگوی درست معماری بتوانیم سفرهای شهری را کم بکنیم.

زاکانی در تکمیل سخنان خود افزود: در مدیریت حمل و نقل شهری تهران تلاشمان بر این است که قدر السهم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. اکنون ۶۶ درصد رفت و آمدهای پایتخت با حمل و نقل شخصی و ۳۴ درصد با حمل و نقل عمومی است. این آمار باید طی یک برنامه ریزی مناسب برعکس شود.

تمرکز برای بهسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مترو اولویت اول ما تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه فعلی است و بعد از آن قرار است چهار خط دیگر به مترو تهران افزوده شود. بعد از مترو ستون فقرات حمل و نقل عمومی بخش اتوبوسرانی است که تا پایان برنامه چهارم که هفته گذشته به تصویب شورای شهر رسید، ما باید هفت هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم. به عبارتی باید میزان اتوبوس های پایتخت را به دو و نیم برابر وضع موجود برسانیم. در کنار توسعه مترو و اتوبوسرانی نوسازی و توسعه سایر الگوهای حمل و نقل عمومی نیز برای ما موضوعیت دارد. به عنوان مثال اکنون در تهران ۶هزار ون داریم که تنها ۲هزار ون فعال است و همه این دو هزار ون نیز فرسوده می باشند. در این حوزه مطابق برنامه چهارم توسعه هدف گذاری مجموعه مدیریت شهری رساندن ون‌های پایتخت به ۲۵ هزار دستگاه گازسوز است. کنار این موارد ۷۲ هزار تاکسی در پایتخت فعال است  که ۷۰ درصد آنها فرسوده اند. هدف گذاری کرده ایم  تا پایان برنامه چهارم توسعه ۵۰ هزار تاکسی در سطح پایتخت داشته باشیم. تاکسی هایی که گاز سوزند؛ کم مصرف یا برقی اند.

زاکانی افزود: در این رابطه هفته گذشته نیز بازدیدی از شرکت های خودروسازی و مپنا داشتیم و توافقات خوبی نیز برای تامین تاکسی های پایتخت انجام شده است.
زاکانی با اشاره به میزان آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل ۲۱ درصد آلایندگی مربوط به موتورسیکلت هاست. همچنین مطابق آمار در زمان اوج رفت‌وآمد ۱۳ درصد و در زمان عادی ۶ درصد رفت و آمد شهری به وسیله موتورسیکلت ها انجام می شود.

سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل پاک از سودآورترین حوزه‌های سرمایه گذاری است

شهردار پایتخت در پایان گفت: ما هر چقدر بخواهیم از آلاینده های گازی موجود در هوا کم کنیم به همان میزان باید برویم به سراغ سوخت پاک. این اتفاق علاوه بر تاثیرات محیط زیستی به لحاظ اقتصادی نیز مزیت دارد. آمارها نشان می دهد یکی از سودآورترین حوزه های سرمایه گذاری سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل پاک است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23223

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی