تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

4

برقی شدن ۳۰۰ هزار موتور در پایتخت

  • کد خبر : 23223
  • 04 بهمن 1401 - 17:52
برقی شدن ۳۰۰ هزار موتور در پایتخت
شهردار تهران بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه؛ مراسم آیین رونمایی از پروژه پایلوت ارزیابی و امکان سنجی اجرای موتور برقی و اسکوتر اشتراکی(موتورسیکلت‌های برقی شبکه پست) که یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک است، همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار در موزه پست کشور برگزار شد. در این مراسم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، علیرضا زاکانی شهردار تهران سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

زاکانی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال ایجاد فضایی برای مدیریت مشارکتی است، گفت: امروز نیز در اینجا ما شاهد نمود یکی از این مدیریت های مشارکتی هستیم. شهرداری تهران همراه با وزارت ارتباطات و شرکت پست، سازمان اوقاف، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک رسالت و بانک مهر اقتصاد همکاری‌ای را آغاز کرده که ماحصل آن شروع مسیری است برای رفع آلایندگی هوای شهر تهران.
وی در ادامه افزود: مطابق آمار تا آبان ماه امسال بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار موتور سیکلت در شهر تهران پلاک گذاری شده است که حدود دو میلیون از این تعداد یعنی ۷۶ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده است و البته عمده آنها مربوط به موتورهای کاربراتوری می باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: هر موتور کاربراتوری اندازه ۱۰ موتور انژکتوری و ۱۳ ماشین یورو ۵ آلاینده ایجاد می کند. از طرفی در ساعات پیک حمل و نقل حدود ۱۳ درصد رفت و آمد های شهری تهران به وسیله این موتور ها انجام می شود، بنابراین با توجه به این آمار تصمیم گیری در رابطه با موتورهای کاربراتوری بسیار مهم است.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های بالای برقی کردن موتور ها برای شهر تهران تصریح کرد: با این اتفاق علاوه بر این که ظرفیت بسیار بالایی در صرفه جویی مصرف سوخت ایجاد می شود، در بعد آلایندگی هوا نیز ماه شاهد چالش های کمتری در تهران و سایر کلانشهرها خواهیم بود.

وی همچنین تاکید کرد: حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.

تامین سلامت شهروندان برای ما مهم است

زاکانی در مراسم پایانی بیست و یکمین شنبه امید و افتخار گفت: برای مدیریت شهری  نقشه راهی ترسیم کرده ایم که هدف آن تامین زیست مناسب شهری برای ساکنان پایتخت است. در این نقشه شهروندان محورند و تامین سلامتشان برای ما موضوعیت دارد.

وی در ادامه افزود: تحول فناورانه یکی از وجوهی است که ما برای رسیدن به اهداف خود در پیش گرفته ایم؛ هوشمندسازی شهر با یک ضریب بالا سبب کاهش سفر و ایجاد فضای آرامش می‌شود.

افزایش میزان توسعه کمربند سبز تهران نسبت به سال قبل
زاکانی با بیان اینکه توسعه سرانه فضای سبز نیز یکی از مواردی است که شهرداری تهران در چند ماه گذشته اقدامات مهمی در رابطه با آن انجام داده است، تصریح کرد: به عنوان مثال سال قبل ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز پیرامونی داشتیم امسال ۱۵۰۰ هکتار برای سال دیگر نیز داریم سرمایه‌گذاری می‌کنیم که فضای سبز پیرامونی تهران ۲۵۰۰ هکتار باشد. این در حالی است که اول انقلاب تهران ۴۲۰۰ هکتار فضای سبز داشته است و هم اکنون ۶۰ هزار هکتار فضای سبز دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: جنبه سوم تلاش ما ناظر به ساخت و سازهای شهری‌ است. در ساخت و سازها شرایط باید به گونه ای پیش برود که با یک الگوی درست معماری بتوانیم سفرهای شهری را کم بکنیم.

زاکانی در تکمیل سخنان خود افزود: در مدیریت حمل و نقل شهری تهران تلاشمان بر این است که قدر السهم حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم. اکنون ۶۶ درصد رفت و آمدهای پایتخت با حمل و نقل شخصی و ۳۴ درصد با حمل و نقل عمومی است. این آمار باید طی یک برنامه ریزی مناسب برعکس شود.

تمرکز برای بهسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مترو اولویت اول ما تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه فعلی است و بعد از آن قرار است چهار خط دیگر به مترو تهران افزوده شود. بعد از مترو ستون فقرات حمل و نقل عمومی بخش اتوبوسرانی است که تا پایان برنامه چهارم که هفته گذشته به تصویب شورای شهر رسید، ما باید هفت هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم. به عبارتی باید میزان اتوبوس های پایتخت را به دو و نیم برابر وضع موجود برسانیم. در کنار توسعه مترو و اتوبوسرانی نوسازی و توسعه سایر الگوهای حمل و نقل عمومی نیز برای ما موضوعیت دارد. به عنوان مثال اکنون در تهران ۶هزار ون داریم که تنها ۲هزار ون فعال است و همه این دو هزار ون نیز فرسوده می باشند. در این حوزه مطابق برنامه چهارم توسعه هدف گذاری مجموعه مدیریت شهری رساندن ون‌های پایتخت به ۲۵ هزار دستگاه گازسوز است. کنار این موارد ۷۲ هزار تاکسی در پایتخت فعال است  که ۷۰ درصد آنها فرسوده اند. هدف گذاری کرده ایم  تا پایان برنامه چهارم توسعه ۵۰ هزار تاکسی در سطح پایتخت داشته باشیم. تاکسی هایی که گاز سوزند؛ کم مصرف یا برقی اند.

زاکانی افزود: در این رابطه هفته گذشته نیز بازدیدی از شرکت های خودروسازی و مپنا داشتیم و توافقات خوبی نیز برای تامین تاکسی های پایتخت انجام شده است.
زاکانی با اشاره به میزان آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل ۲۱ درصد آلایندگی مربوط به موتورسیکلت هاست. همچنین مطابق آمار در زمان اوج رفت‌وآمد ۱۳ درصد و در زمان عادی ۶ درصد رفت و آمد شهری به وسیله موتورسیکلت ها انجام می شود.

سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل پاک از سودآورترین حوزه‌های سرمایه گذاری است

شهردار پایتخت در پایان گفت: ما هر چقدر بخواهیم از آلاینده های گازی موجود در هوا کم کنیم به همان میزان باید برویم به سراغ سوخت پاک. این اتفاق علاوه بر تاثیرات محیط زیستی به لحاظ اقتصادی نیز مزیت دارد. آمارها نشان می دهد یکی از سودآورترین حوزه های سرمایه گذاری سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل پاک است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23223

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی