تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

5

تداوم افزایش بارگذاری جمعیت در حاشیه تهران در عین “آلودگی هوا” و “کمبود آب”

  • کد خبر : 23276
  • 05 بهمن 1401 - 17:16
تداوم افزایش بارگذاری جمعیت در حاشیه تهران در عین “آلودگی هوا” و “کمبود آب”
یک کارشناس محیط زیست درخصوص افزایش جمعیت شهرک‌ها در حاشیه تهران با توجه به کمبود آب، نرخ فرونشست و آلودگی هوا در این مناطق هشدار داد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق سرمایه، محسن موسوی خوانساری در رابطه با تأثیر افزایش بارگذاری جمعیت در اطراف شهر تهران بر تشدید آلودگی هوا و فرونشست استان اظهار کرد: شهر مهستان یا شهر جدید هشتگرد قرار است که گسترش پیدا کند و جمعیت آن از 100 هزار نفر به 500 هزار نفر و وسعت آن از 4 هزار به 10 هزار هکتار برسد. طرح‌های توسعه‌ای در اطراف تهران و کرج افزایش پیدا کرده و طرح 10 هزار هکتاری دیگری نیز به نام منطقه اقتصادی ری در جوار فرودگاه امام خمینی درحال احداث است.

وی ادامه داد: درحال حاضر در منطقه شهریار، رباط کریم و شهرستان بهارستان در جنوب غرب تهران 3 میلیون نفر سکونت دارند و به جای افزایش بارگذاری صنعتی و جمعیت باید به فکر کاهش جمعیت این مناطق باشیم. درحالی که این بارگذاری جمعیتی در اطراف شهر تهران هر روز بیشتر می‌شود، مدام بیان می‌شود که قصد داریم با استفاده از فناوری‌های جدید مشکل آلودگی هوای تهران را حل کنیم. این رویکرد با حرف‌های مسئولین مغایرت دارد.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: جدای از مشکل آلودگی هوا، تهران و کرج با کمبود شدید منابع آب نیز روبه‌رو هستند. پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های پیش رو جمعیت شرق تهران تا کرج و مهستان به 20 میلیون نفر برسد که این جمعیت ناچاراً به 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب آب شرب نیاز دارد. با توجه به کمبود آب در تهران و کرج بارگذاری در این منطقه باید هرچه زودتر متوقف شود.

موسوی خوانساری گفت: همچنین مناطق جنوب غربی تهران دارای نرخ بالای فرونشست به اندازه 19 سانتی‌متر در سال هستند که افزایش جمعیت این آمار را وحشتناک‌تر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سطح وسیع‌تری نگاه کنیم، فلات مرکزی ایران به شدت آسیب‌پذیر است؛ ایران مرکزی 40 میلیون نفر جمعیت دارد و این درحالی است که تنها 10 میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در این منطقه داریم. در واقع در فلات مرکزی حدود 50 درصد جمعیت کشور ساکن بوده ولی فقط 10 درصد آب تجدیدپذیر وجود دارد؛ لذا بارگذاری جمعیتی و صنعتی در این منطقه باید متوقف شده و به‌تدریج صنایع موجود و به‌دنبال آن قسمتی از جمعیت به سواحل دریای عمان و منطقه مکران منتقل شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23276

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی