تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

7

اعلام مبلغ وام فرزند آوری

  • کد خبر : 23375
  • 06 بهمن 1401 - 18:51
اعلام مبلغ وام فرزند آوری
وام فرزندآوری هم احتمالاً برای سال آینده از ۳۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، در لایحه بودجه 1402 هم به مانند سال قبل، جای خالی وام ازدواج و فرزندآوری به چشم می‌خورد. اما حالا رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی حامل خبرهایی جدیدی در این باره است. آنطور که او گفته وام ازدواج 400 میلیونی و وام فرزندآوری 150 میلیون تومانی در مجلس در حال چکش‌کاری است. این مبالغ هم با توجه به نرخ تورم مشخص خواهد شد.

قانون جوانی جمعیت می‌گوید که «تورم» عنصر اصلی در تعیین وام ازدواج و فرزندآوری است. آنطور که مجلس اعلام کرده، با احتساب تورم 42 درصدی، باید مبلغ 50 تا 60 میلیون تومان به مبلغ وام ازدواج اضافه شود

سال گذشته، مبلغ وام ازدواج برای زوج‌های زیر 23 و 25 سال نفری 150 میلیون تومان بود؛ این یعنی در مجموع 300 میلیون تومان برای یک زوج. برای پایین‌تر از این سن هم 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که که در مجموع 240 میلیون تومان وام ازدواج پرداخت می‌شد.

به احتمال زیاد، این مبلغ در سال آینده برای زوج‌های زیر 23 و 25 سال به نفری 200 میلیون تومان برسد. سال قبل این رقم 170 میلیون تومان بود.

وام فرزندآوری چقدر می‌شود؟

حالا، امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان بود، خبر داده است که وام فرزندآوری هم احتمالاً برای سال آینده از ۳۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان شود. البته باید پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس بررسی شود و سپس درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در حالی لایحه بودجه 1402 به دست مجلسی‌ها رسید که دیرهنگام و پرحاشیه بود. لایحه بودجه هر ساله پانزدهم آذرماه روانه مجلس می‌شود اما امسال 21 دی ماه تقدیم شد، هرچند قبلا هم این تاخیر اتفاق افتاده بود.

افزون بر این، این لایحه پر بود از حواشی. یکی از این حواشی ارائه لایحه بدون جداول و در قالب نامه در پنجم دی ماه بود. حاشیه دیگر هم به آماده نشدن برنامه هفتم توسعه و احتمال تمدید برنامه ششم مربوط می‌شود. هرچند رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس وعده داد که برنامه هفتم به زودی به مجلس ارائه خواهد شد. در حال حاضر هم لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیقی بررسی می‌شود که از 45 عضو آن تنها چهار نفر اقتصاد خوانده‌اند؛ موضوعی که با واکنش بسیاری مواجه شد.

در حالی که کلیات لایحه بودجه به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس رسیده، باید دید آیا با افزایش مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری هم موافقت می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی