تاریخ : جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

2

کاهش اعتبارات مقابله با آلودگی هوا در بودجه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 23524
  • 10 بهمن 1401 - 17:23
کاهش اعتبارات مقابله با آلودگی هوا در بودجه ۱۴۰۲
عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای شهر تهران بیان کرد: با اعتبار ۸۱ میلیاردی کاهش آلودگی هوای تهران فقط می‌توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه، سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و پنجمین صحن علنی شورای ششم با اشاره به لایحه بودجه سالانه کشور در پارلمان ملی، اظهار داشت: در کل سالهایی که بودجه مجلس نوشته شده کل اعتبارات مقابله با آلودگی هوا کمتر از نیم درصد است.

علوی افزود: امسال با یکی از بحرانی ‌ترین شرایط آلودگی هوا رو به رو بودیم که تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال داشت بنابراین انتظار این بود که توجه جدی تری به این موضوع صورت گیرد و یکبار برای همیشه این موضوع تعیین تکلیف می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۲، ۴۲ صدم درصدی که سال ۹۸ برای مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته شده بود به ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است، نه تنها بودجه برای مقابله با آلودگی هوا افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم یافته است.

علوی تصریح کرد: در این لایحه عوارض شماره گذاری خودروهای وارداتی را ۴۰۰ درصد افزایش و ۴۰ درصد از همین بودجه نیم درصدی مقابله با آلودگی هوا را نیز طبق معمول در بودجه‌های متفرقه برده‌اند.

وی افزود: اشکال بودجه های متفرقه این است که قابل پایش و رصد نیستند و ما اگر به عنوان نماینده مردم بخواهیم آن ۴۰ درصد را نظارت کنیم قادر نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۲، ۵ هزار میلیارد برای ۱۲۰۰ شهر در نظر گرفته شده که ۳ هزار میلیاردآن مستقیم بوده و قابل رصد و مدیریت است، حال باید دید که این ۳ هزار میلیارد بین ۱۲۰۰ شهر چگونه قابل تقسیم است؟

علوی خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای تهران، ۸۱ میلیارد تومان است ما با این بودجه می توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم یا ۸ دستگاه اتوبوس تهیه کنیم! کسری اتوبوس ما برای شهر تهران ۵ هزار دستگاه است و دولت با این لایحه بودجه فقط هزینه تهیه ۸ دستگاه اتوبوس را متقبل شده است.

وی با خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: چون بودجه مصوب نشده به دوستانمان در مجلس تاکید می کنیم قبل از اینکه این بودجه تصویب شود این نکته را در نظر داشته باشند که چه تاثیری می گذارد.

علوی ادامه داد: در قانون هوای پاک و جایگزینی خودروهای فرسوده پیشنهاد دولت ۸۴۰ میلیارد تومان است که ما با این مبلغ قادر به خرید ۸۴ عدد اتوبوس خواهیم بود، در ردیف اعتبار حقوق و عوارض گمرکی که برای واگن و تجهیزات قطارهای شهری استفاده می کنیم برای شهر تهران ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که قیمت هر واگن ۱۷ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: مجلس اگر پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را مصوب کند هیچ اتفاقی در شهر تهران و در موضوع اول آن یعنی مقابله با آلودگی هوا نخواهد بود.

تکلیف مجموعه‌های بلاتکلیف شهرداری تهران هرچه سریع مشخص شود

علوی در پایان تذکر داد: شرکت کنترل ترافیک و سازمان فناوری و ارتباطات شهر مدت ها است که مدیرعامل ندارد و باید تعیین تکلیف شود و ما هم پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: این موضوع در طولانی مدت در فعالیت های مهم این شرکت ها به ویژه شرکت کنترل ترافیک که متولی تونل ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر و دوربین ها است و همچنین شرکت ارتباطات شهر که متولی تعیین تکلیف دکل‌های اپراتورهای سطح شهر بوده و همچنین سازمان فاوای شهرداری تهران که متولی کلی زیرساخت فناوری و IT (آی تی) در شهرداری است، ایجاد اختلال می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را تا حصول نتیجه و تعیین تکلیف این مجموعه‌ها از مدیریت شهری پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23524

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی