تاریخ : سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

اخبار داغ

انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود تسهیلات میلیاردی بانک تجارت در خدمت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران بانک پارسیان طلایه‌دار حمایت از نهادهای حمایتی پرداخت بیش از ۸۰۳ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در بهمن ماه مروری بر افتخارات داخلی و بین‌المللی بانک پاسارگاد در سال 1402 افزایش پذیرندگان طرح کالانو بانک تجارت

2

کاهش اعتبارات مقابله با آلودگی هوا در بودجه ۱۴۰۲

  • کد خبر : 23524
  • 10 بهمن 1401 - 17:23
کاهش اعتبارات مقابله با آلودگی هوا در بودجه ۱۴۰۲
عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای شهر تهران بیان کرد: با اعتبار ۸۱ میلیاردی کاهش آلودگی هوای تهران فقط می‌توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه، سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و پنجمین صحن علنی شورای ششم با اشاره به لایحه بودجه سالانه کشور در پارلمان ملی، اظهار داشت: در کل سالهایی که بودجه مجلس نوشته شده کل اعتبارات مقابله با آلودگی هوا کمتر از نیم درصد است.

علوی افزود: امسال با یکی از بحرانی ‌ترین شرایط آلودگی هوا رو به رو بودیم که تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال داشت بنابراین انتظار این بود که توجه جدی تری به این موضوع صورت گیرد و یکبار برای همیشه این موضوع تعیین تکلیف می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۲، ۴۲ صدم درصدی که سال ۹۸ برای مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته شده بود به ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است، نه تنها بودجه برای مقابله با آلودگی هوا افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم یافته است.

علوی تصریح کرد: در این لایحه عوارض شماره گذاری خودروهای وارداتی را ۴۰۰ درصد افزایش و ۴۰ درصد از همین بودجه نیم درصدی مقابله با آلودگی هوا را نیز طبق معمول در بودجه‌های متفرقه برده‌اند.

وی افزود: اشکال بودجه های متفرقه این است که قابل پایش و رصد نیستند و ما اگر به عنوان نماینده مردم بخواهیم آن ۴۰ درصد را نظارت کنیم قادر نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۲، ۵ هزار میلیارد برای ۱۲۰۰ شهر در نظر گرفته شده که ۳ هزار میلیاردآن مستقیم بوده و قابل رصد و مدیریت است، حال باید دید که این ۳ هزار میلیارد بین ۱۲۰۰ شهر چگونه قابل تقسیم است؟

علوی خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای تهران، ۸۱ میلیارد تومان است ما با این بودجه می توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم یا ۸ دستگاه اتوبوس تهیه کنیم! کسری اتوبوس ما برای شهر تهران ۵ هزار دستگاه است و دولت با این لایحه بودجه فقط هزینه تهیه ۸ دستگاه اتوبوس را متقبل شده است.

وی با خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: چون بودجه مصوب نشده به دوستانمان در مجلس تاکید می کنیم قبل از اینکه این بودجه تصویب شود این نکته را در نظر داشته باشند که چه تاثیری می گذارد.

علوی ادامه داد: در قانون هوای پاک و جایگزینی خودروهای فرسوده پیشنهاد دولت ۸۴۰ میلیارد تومان است که ما با این مبلغ قادر به خرید ۸۴ عدد اتوبوس خواهیم بود، در ردیف اعتبار حقوق و عوارض گمرکی که برای واگن و تجهیزات قطارهای شهری استفاده می کنیم برای شهر تهران ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که قیمت هر واگن ۱۷ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: مجلس اگر پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را مصوب کند هیچ اتفاقی در شهر تهران و در موضوع اول آن یعنی مقابله با آلودگی هوا نخواهد بود.

تکلیف مجموعه‌های بلاتکلیف شهرداری تهران هرچه سریع مشخص شود

علوی در پایان تذکر داد: شرکت کنترل ترافیک و سازمان فناوری و ارتباطات شهر مدت ها است که مدیرعامل ندارد و باید تعیین تکلیف شود و ما هم پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: این موضوع در طولانی مدت در فعالیت های مهم این شرکت ها به ویژه شرکت کنترل ترافیک که متولی تونل ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر و دوربین ها است و همچنین شرکت ارتباطات شهر که متولی تعیین تکلیف دکل‌های اپراتورهای سطح شهر بوده و همچنین سازمان فاوای شهرداری تهران که متولی کلی زیرساخت فناوری و IT (آی تی) در شهرداری است، ایجاد اختلال می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را تا حصول نتیجه و تعیین تکلیف این مجموعه‌ها از مدیریت شهری پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=23524

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی