تاریخ : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

اخبار داغ

حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

5

رشد کم‌رمق شاخص‌ها در سایه افت سهام

  • کد خبر : 24852
  • 14 اسفند 1401 - 18:09
رشد کم‌رمق شاخص‌ها در سایه افت سهام
امروز شاخص کل بورس تهران دوباره در روند صعودی قرار گرفت و بخشی از ریزش روز گذشته را جبران کرد. با این حال اما ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه بود.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهاردار افق سرمایه، امروز شاخص کل بورس تهران با رشد هفت هزار و 730 واحدی، معادل 0.43 درصد بالا رفت تا در ارتفاع یک میلیون و 795 هزار و 944 واحد قرار گیرد.

در همین حال شاخص کل با معیار هم‌وزن هم چهار هزار و 571 واحد بالا رفت و با صعود 0.86 درصدی به سطح 537 هزار و 563 واحدی رسید.

شاخص‌های آزاد شناور، بازار اول و بازار دوم هم به ترتیب معادل 0.42 درصد، 0.77 درصد و 0.02 درصد رشد کردند.

در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم 65 واحد افزایش یافت و به سطح 22 هزار و 784 واحدی رسید.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات بورس تهران به هفت هزار و 124 میلیارد تومان رسید. در همین حال ارزش معاملات فرابورس هم 33 هزار و 476 میلیارد تومان بود که تنها هزار و 793 میلیارد تومان از این میزان مختص معاملات سهام بود.

در این میان اما ارزش معاملات خرد بازار سهام در مجموع بورس و فرابورس، امروز به 6 هزار و 524 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

گفتنی است از ابتدای اسفندماه تا کنون، ارزش معاملات خرد بازار سهام، نوسان داشته اما به‌ویژه طی پنج روز معاملاتی گذشته، کاهشی بوده است.

عملکرد نمادها

امروز در بورس تهران، نمادهای کگل، رمپنا، وغدیر، خودرو، وبملت و کچاد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. در همین حال نماد فارس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشت.

از سوی دیگر نیز می‌توان به خودرو، شستا، خساپا، فولاد، خگستر، شتران و شپنا به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی اشاره کرد.

در آن سوی بازار، در فرابورس هم نمادهای انتخاب، فرابورس، بپاس، دی و کلر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر و شراز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

همچنین انتخاب، دی، کرمان، گدنا، فرابورس، فروژ و فگستر نیز پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

امروز هم مانند روز گذشته، نمادهای ریالی بیش از نمادهای دلاری مورد توجه معامله‌گران بودند و اغلب آنها بازدهی مثبت ثبت کردند؛ به نحوی که گروه‌های خودرو، بانک، انبوه‌سازی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل و سیمان توانستند رشد کنند.

اما در مقابل، اغلب نمادهای گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی بازدهی منفی ثبت کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=24852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی