تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

2

بهره برداری از معدن آنومالی، موجب پایداری اشتغال و شکوفایی

  • کد خبر : 25163
  • 22 اسفند 1401 - 13:02
بهره برداری از معدن آنومالی، موجب پایداری اشتغال و شکوفایی
عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن سنگ آهن آنومالی ۸ ناریگان بافق با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، استاندار یزد، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مدیرعامل شرکت مهندسی اکتشاف و استخراج کانی های نوین پارسه(اسکام) و نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهری برگزار شد.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه؛  مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی روز گذشته در آئین آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن سنگ آهن آنومالی ۸ ناریگان که با عنوان مجتمع شهید احمدی روشن فعالیت می‌کند با بیان این مطلب اظهار کرد: بلوک مرکزی ایران یکی از بزرگترین و محوری ترین دارایی های کشور است که باید نگاه جدی تری به آن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ادامه داد:: امروز در نقطه‌ای هستیم که شرکت سنگ آهن مرکزی باید به عنوان بازویی برای سازمان انرژی اتمی عمل کند.

وی با بیان اینکه امیدی که امروز به وجود آمده با مشارکت و همت همه عزیزان میسر شده است افزود: بعد از فعالیت هایی که شرکت سنگ آهن مرکزی در بهره برداری از معادن چغارت، آنومالی شمالی، مجموعه میشدوان، مجموعه D۱۹ و حفاری های سطحی و عمقی داشته است هم اکنون به سمت بهره برداری در عمق ۵۰۰ متری می رویم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ادامه داد: امروز در نقطه‌ای هستیم که شرکت سنگ آهن مرکزی باید به عنوان بازویی برای سازمان انرژی اتمی عمل کند.

حمیدیان با بیان این‌که بسیاری از افراد این کارها را سخت می دانند گفت: به طور حتم با انجام کارهای سخت می توان مسائل مهم کشور را حل کرد و ما امیدواریم که حرکت امروز زمینه ساز موفقیت های آتی باشد.

وی اضافه کرد: در ابتدای فعالیت در این عرصه، با شش میلیون تن سنگ روسطحی نیز مواجه شدیم که این اتفاق بسیار خوب است.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران تصریح کرد: از همه می خواهم در این کار بزرگی که آغاز شده مشارکت کنند چرا که نیاز به مشارکت و همکاری همه بخش ها دارد و اظهار امیدواری کرد که این عملیات، زمینه ای برای فعال شدن سایر معادن بلوک مرکزی ایران باشد و یک اتفاق بزرگ را برای کشور رقم بزند.

محمد رضا صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در مراسم آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان شهرستان بافق اظهار کرد: خواهشم از معاون رییس جمهور و استاندار یزد این است که در کنار فعالیت های معدنی تاکید ویژه بر اجرای مسوولیت های اجتماعی شهر بافق داشته باشند.

نماینده مردم بافق در مجلس اضافه کرد: شهرستان بافق باید آباد باشد تا بتواند دیگر شهرستان ها را هم آباد کند و از سازمان انرژی اتمی هم می خواهم که اگر معادن دیگری هم در منطقه وجود دارد؛ اول برای خود شهرستان بافق باشد و اگر قرار است معدنی را خریداری کنند از شرکت سنگ آهن خریداری شود.

صباغیان در ادامه یکی از شاخصه های قدرت و پیشرفت در جهان امروز را پیشرفت در حوزه هسته ای دانست و بیان داشت: باید در حوزه انرژی اتمی به گونه ای عمل کنیم که دشمن غربی و آمریکا بداند که فشار و تحریم روی سیاست های هسته ای ما تاثیر نمی گذارد و ما با ایستادگی خواهان بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای هستیم.

وی اضافه کرد: بنده معتقدم کلید رفع تحریم ها در اختیار سازمان انرژی اتمی است بنابراین هر گاه فشار تحریم بیشتر می شود باید فتیله انرژی هسته ای را بالاتر ببرند و غنی سازی بیشتری صورت بگیرد.

محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در مراسم آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان شهرستان بافق اظهار کرد: رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری مستلزم تحقق استقلال به معنی واقعی کلمه است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آغاز دولت سیزدهم به شکوفایی اقتصاد معادن تاکید داشتند افزود: شکوفایی اقتصاد معادن از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

اسلامی اضافه کرد: برای پیشبرد برنامه های توسعه ای کشور و ایجاد تحول بنیادین در علوم و فنون به ویژه دستیابی به انرژِی پاک و پایدار باید سعی کنیم چرخه سوخت هسته ای را با جمع آوری ذرات پرتوزا تامین کنیم.

اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم های کشور گفت: مهمترین هدف تحریم، مسائل اقتصادی نیست بلکه شکستن اراده و تصمیم است.ما به لطف الهی توانسته ایم در ردیف کشور های برتر در حوزه هسته ای قرار بگیریم و این تکنولوژی را بومی سازی کنیم.

وی تصریح کرد: معدن آنومالی ۸ ناریگان پنجمین معدنی است که در سال جاری عملیات اکتشاف و بهره برداری آن در سطح کشور آغاز شده این در حالی است که ما در طول تاریخ، حداکثر۴ معدن فعال داشتیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فعال کردن زنجیره ارزش گفت: به زودی صنایع جدید نیز فعال می شوند و اشتغال دانش بنیانی را در این منطقه خواهیم داشت.

اسلامی تصریح کرد: به طور حتم بهره برداری از معدن ناریگان موجب پایداری اشتغال و شکوفایی منطقه می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=25163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی