تاریخ : سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

اخبار داغ

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم

2

تحقق ۹۹.۵ درصدی برنامه‌های تولید فجر انرژی تا تندیس زرین جایزه مدیریت مالی

  • کد خبر : 25991
  • 20 فروردین 1402 - 11:33
تحقق ۹۹.۵ درصدی برنامه‌های تولید فجر انرژی تا تندیس زرین جایزه مدیریت مالی
شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶.۳ میلیون مگاوات ساعت برق، ۵.۸ میلیون تن بخار، ۴۰۶ میلیون نرمال متر مکعب گاز ازت، ۲۷۳ میلیون نرمال متر مکعب گاز اکسیژن، ۸.۷ هزار تن اکسیژن مایع، ۴۵.۹ میلیون متر مکعب آب اسمز معکوس (RO) و ۱۵.۲ میلیون متر مکعب آب بدون املاح (DM) تولید و به مشتریان خود تحویل داده است.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه، این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست بیش از ۵.۱ میلیون مترمکعب پساب صنعتی را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورد استفاده در آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد. همچنین بیش از ۹۹.۵ درصد از برنامه تولید فجر انرژی (نسبت برنامه عملیاتی به برنامه مصوب) در سال ۱۴۰۱ محقق شده که این امر نشانگر کوشش پیوسته مدیران و کارکنان شرکت بوده است.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت را آغاز کرد. این طرح به منظور افزایش ظرفیت تبادل برق این شرکت با شبکه سراسری آغاز شده که تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

فجر انرژی با بهره گیری از پروژه RO. Reject توانست در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب خام صرفه جویی کند؛ از ابتدای راه اندازی این پروژه (سال ۱۳۹۵) مجموعا” شرکت فجر بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی کرده است.

همچنین کمیته مدیریت منابع آب در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱ میلیون متر مکعب در مصرف آب خام صرفه جویی کرده و مقدار آب صرفه جویی از روش‌های ارائه شده این کمیته از ابتدای تاسیس آن (مرداد۹۷) تا پایان ۱۴۰۱ به بیش از ۴ میلیون مترمکعب می‌رسد.

همچنین این شرکت به منظور مدیریت شرایط اضطراری احتمالی، خط لوله سیال Heavy End را با کار شبانه روزی، تنها در مدت کمتر از ۳۰ روز راه اندازی کرده است. خط لوله انتقال محصول برش سنگین نفتا (Heavy End) شرکت پتروشیمی بوعلی به شرکت فجر انرژی خلیج فارس به طول ۳.۵ کیلومتر، قرار است محصول برش سنگین (نفتا) را در شرایط اضطراری برای جایگزینی سوخت گازوئیل تامین کند.

شایان ذکر است که شرکت فجر انرژی خلیج فارس در بیست و پنجمین همایش معرفی ۱۰۰ شرکت برتر کشور (IMI100) نیز رتبه اول از نظر شاخص بازده فروش در گروه انرژی و رتبه چهارم از نظر رشد فروش را در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ برای سال ۱۴۰۰ کشور کسب کرد.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران به عنوان اولین شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی توانست تندیس زرین ملی مدیریت مالی را کسب کند. این نخستین بار است که یک شرکت در این حوزه به تندیس زرین مدیریت مالی دست پیدا می‌کند.

این شرکت در سال ۱۴۰۱ همچون سال‌های گذشته قدم‌های موثری برای حمایت از ساخت داخل برداشته است؛ فجر انرژی در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل ۱۰ تفاهمنامه و ۴ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان با ارزشی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال و ۱۸۰ هزار یورو منعقد کرد. این شرکت تا پیش از این نیز با حمایت از ساخت داخل بیش از ۱۵۰۰ قطعه و ۱۳ ماده شیمیایی را داخلی‌سازی کرده و از خروج ۴۰ میلیون دلار جلوگیری کرده و در هزینه‌های خود ۳۷۰ میلیارد ریال صرفه جویی کرده است.

همچنین شرکت فجر انرژی خلیج فارس در نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تقدیرنامه ۵ ستاره را کسب کرد. ارزیابی‌های میدانی این جایزه به مدت ۳ روز در این شرکت برگزار شده است.

یکی از اقدامات مهم شرکت فجر تزریق بیش از ۵۰۰ مگاوات برق لحظه‌ای در فصل‌های گرم سال به شبکه سراسری برق بوده که این فعالیت اثرگذار در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود.

این اقدام در سال ۱۴۰۱ همانند سال‌های گذشته با تقدیر وزیر نیرو همراه بوده است و در تداوم این خدمت‌رسانی به هموطنان، از ابتدای اردیبهشت سال جاری با آغاز فصل گرم سال تزریق برق به شبکه سراسری برق انجام گرفته و فجر انرژی در ماه‌های گرم ۱۴۰۱ با ارسال بیش از ۱.۵ میلیون مگاوات ساعت برق، نسیم خنک را نثار هموطنان و بویژه مردم ساکن در استان خوزستان کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=25991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی