تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

2

۷۵ درصد تجهیزات پالایشگاه هویزه خلیج فارس ساخت ایران و موجب افتخار است

  • کد خبر : 26504
  • 09 اردیبهشت 1402 - 16:02
۷۵ درصد تجهیزات پالایشگاه هویزه خلیج فارس ساخت ایران و موجب افتخار است
رییس‌جمهور در مراسم آغاز عملیات راه‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس تاکید کرد: جمع‌آوری گازهای مشعل یکی از کارهای با اولویت دولت است که موجب ایجاد ثروت و کمک به محیط زیست می شود.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه، آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی در این مراسم که با حضور مهندس جواد اوجی وزیر نفت، معاونان وزیر نفت، دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان، رئیس کمیسیون انرژی و تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران ارشد استان، و هلدینگ خلیج فارس گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، از پنج برابر شدن ارتباط صنعت نفت با شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم خبر داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کار باید همراه با علم و فناوری صورت بگیرد، اظهار داشت: در این پالایشگاه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شود و تا چند ماه دیگر به ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب می‌رسد که کار بزرگی است و جلوی آلایندگی را می‌گیرد.

آیت الله رییسی گفت: افزوده شدن ۱۶۰ مگاوات توان شبکه برق کشور و افزایش ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت به کشور از دیگر نکات مهم افتتاح طرح‌های امروز در منطقه ایستادگی و شهادت هویزه است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغالی که پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، ایجاد کرده کار بسیار مهمی است، گفت:از مسائل مهم خوزستان مسئله بیکاری است که باید این رنج را تبدیل به آرامش کرد و خواست من این است که با همین قوت کار را ادامه دهید.

رییس دولت سیزدهم،‌ جمع‌آوری گازهای مشعل را یکی از کارهای با اولویت دولت اعلام کرد و گفت: این کار باید با جدیت در وزارت نفت و شرکت‌های مرتبط دنبال شود.

آیت الله رئیسی، انتقال خوراک حاصل شده از طرح جمع‌آوری گازهای همراه با نفت توسط پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس به پتروشیمی بندر امام توسط خط لوله‌ ۱۸۶ کیلومتری را کاری بزرگ دانست و اظهار داشت: ما هر چه بتوانیم در پایین دستی اقداماتی کنیم که ارزش افزوده ایجاد کند، هم ایجاد ثروت برای کشور است و هم‌موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید است.

وی در بخش پایانی با بیان اینکه این پروژه می‌توانست سال‌ها زودتر به مرحله راه‌اندازی برسد، گفت: همه کارها با یک روحیه جهادی امکان پذیر است و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ما باید بسیجی و جهادی اداره شود.

رییس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد تجهیزات این پالایشگاه ساخت ایران است که موجب افتخار ماست و از همه شما باید تشکر کرد.

وزیر نفت نیز پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه و طرح‌هایی که با حضور رییس‌جمهور راه‌اندازی، افتتاح و آغاز به کار کرد پرداخت.

مهندس اوجی، راه‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس را گام مهمی برای کاهش ناترازی گاز کشور خواند و گفت: دکتر علی عسکری قول دادند تا پایان سال، فاز دوم این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین از هلدینگ خلیج فارس به عنوان سهامدار اصلی این پالایشگاه و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار طرح هویزه خلیج فارس تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی