تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

3

پیش‌‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت

  • کد خبر : 26524
  • 09 اردیبهشت 1402 - 17:39
پیش‌‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت
پیش بینی می‌شود که بورس تهران بتواند در روز آینده نیز بازای سبز را تجربه کند اما احتمالا با توجه به رشد قیمت‌ها طی روز جاری، اندک احتیاطی در بورس فردا قابل مشاهده باشد.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه؛ بورس امروز شروع بسیار خوبی را در دومین هفته اردیبهشت ماه داشت و توانست از ابتدای کار خود با تقاضای خوبی همراه شود. اگرچه این تقاضا در صنایع مختلف متفاوت بود و پس از مدت‌ها برتری در سمت گروه‌های کوچک، طی روز جاری شاهد قدرت بیشتر خریداران در سمت شاخص کل بودیم به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست با رشد ۳.۱ همراه شود و مرز ۲.۴ میلیون واحدی را پشت سر بگذارد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز با وجود شتاب کمتر اما عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و رشد ۱.۸۴ درصدی را به ثبت رساند تا به طور کلی روز خوبی برای سهامداران بازار سرمایه رقم بخورد. ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز در سطوح بسیار خوبی قرار گرفت و توانست به محدوده ۲۱۶۴۴ میلیارد تومانی برسد که این موضوع با همراهی ورود پول ۲۶۱۳ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی نشان از تمایل بالای بورسی‌ها به ادامه مسیر صعودی دارد.

روند صعودی بورس چندین محرک مختلف را پشت سر خود داشت که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت اما همچنان تزریق نقدینگی به بازار سهام از مسائلی است که موجب شده است رکورد نماگرهای تالار شیشه‌ای یکی پس از دیگری شکسته و قله جدیدی فتح شود. این موضوع موجب شده است تا بورس تهران برخلاف دو سال گذشته، توجه ویژه‌ای به خبرها و اتفاقات مثبت داشته باشد و کمتر از قبل خود را درگیر خبرهای منفی کند. از این رو می‌توان انتظار داشت که گارد صعودی بازار سهام فعلا ادامه داشته باشد و نوسانات منفی احتمالی آن تنها به عنوان استراحتی کوتاه مدت از سمت بورسی‌ها قلمداد شود. در ادامه با بررسی شرایط موجود و عوامل اثرگذار بر روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا بپردازیم.

روند قیمت دلار در بازار آزاد نیز از اتفاقات قابل توجه روزهای اخیر بوده است. این اسکناس آمریکایی پس از نوساناتی که در روزهای ابتدایی سال تجربه کرد و تا بیش از ۵۵ هزار تومان نیز پیش رفت، بیش از ۲۰ روز را در مرز ۵۱ هزار تومان حبس شده بود و نوسانات اندکی را در آن محدوده انجام می‌داد. با این حال اما از روز چهارشنبه شاهد عبور قیمت دلار از مرز ۵۲ هزار تومانی بودیم و این مسیر صعودی تا زمان نگارش این گزارش به میانه کانال ۵۴ هزار تومان نیز رسیده است. برای این موضوع دلایل متعددی را می‌توان برشمرد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان کاهش خوش‌بینی‌ها به احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای پس از توافقات اواخر سال گذشته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عربستان سعودی و همچنین خبرهای منفی از همکاری ایران و آژانس دانست.

این اتفاق برای بورس تهران دو سیگنال کاملا متفاوت دارد. از سمتی افزایش دوباره قیمت دلار در بازار آزاد پس از توقف چند ماه گذشته نشان از بالا بودن انتظارات تورمی دارد که منجر به افزایش تقاضا در تمامی بازارها از جمله بورس تهران خواهد شد. در همین رابطه باید به آخرین آمار پولی منتشر شده از سمت بانک مرکزی نیز اشاره کرد که خبر از عبور نقدینگی از مرز ۶۱۰۰ هزار میلیارد تومانی و همچنین سهم ۲۵ درصدی پول از نقدینگی می‌دهد.

از سمتی اما این موضوع به دلیل سیگنال‌های منفی از روند تحولات سیاسی کشور می‌تواند تاثیری منفی بر روند بازار سهام داشته باشد. از نگاهی دیگر، طبق تجربیات ماه‌های گذشته بورس تهران در آرامش بازار سهام توانست جذب نقدینگی بالایی داشته باشد و اکنون اگر روند صعودی دلار ادامه داشته باشد، ممکن است بخشی از این نقدینگی را بار دیگر روانه بازار ارز کند. با این حال فعلا بازار سرمایه در صدر توجهات سرمایه‌گذاران قرار دارد و انتظار می‌رود که این بازار فعلا مقصد اصلی پول‌های سرگردان باشد.

یکی از مورد انتظارترین مسائل این روزهای بازار سهام، انتشار گزارش‌های ماهانه فروردین و همچنین صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ برای شرکت‌های بزرگ و مورد توجه بازار است که می‌تواند موج جدیدی از تقاضا را در بورس تهران ایجاد کند. یکی از دلایل افزایش تقاضا برای گروه‌های بزرگی از جمله فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها طی بازار امروز همین موضوع بود و از آنجا که این شرکت‌ها تقسیم سود قابل توجهی دارند و فاصله زمانی زیادی نیز تا فصل مجامع باقی نمانده است، خریداران تمایل بیشتری برای خرید سهام این شرکت‌ها دارند تا بتوانند با تحمل ریسک کمتر، به سودی منطقی دست یابند.

در کنار این موضوع روند معاملات بورس کالا نیز مدتی است که بدون توجه به سیاست‌های کنترلی و انقباضی، وضعیت مناسبی را سپری می‌کنند و همین اتفاق باعث شده است که خوش‌بینی به چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها همچنان ادامه داشته باشد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که سیاست‌های ارزی دولت برای پافشاری بر دلار ۲۸۵۰۰ تومانی تداوم زیادی نخواهد داشت و صرفا سیاستی موقت قلمداد می‌شود که پس از آن می‌توان به نزدیک شدن نرخ دلار بازار سرمایه به دلار بازار مبادله و آزاد امیدوار بود.

اگر به روندهای روزانه نماگرهای تالار شیشه‌ای و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش در بازار امروز نگاهی بیاندازیم، پیداست که این مسیر صعودی از ابتدا تا انتها ادامه داشت و توانست به خصوص در گروه‌های بزرگ بازار به خوبی خود را حفظ کند. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضا با اختلاف قدرت برتر بازار امروز بود که میزان ارزش معاملات و حجم پول وارد شده از سمت کدهای حقیقی نیز به خوبی این موضوع را تایید می‌کند.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا و پایداری این موارد، پیش بینی می‌شود که بورس تهران بتواند در روز آینده نیز بازای سبز را تجربه کند اما احتمالا با توجه به رشد قیمت‌ها طی روز جاری، اندک احتیاطی در بورس فردا قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی