تاریخ : جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

5

تصویب افزایش قیمت ایرلاین ها تا ۱۰ روز آینده

  • کد خبر : 26697
  • 13 اردیبهشت 1402 - 19:27
تصویب افزایش قیمت ایرلاین ها تا ۱۰ روز آینده
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما درخواستی ایرلاین ها تا ۱۰ روز آینده در شورای عالی هواپیمایی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، محمد محمدی بخش در نشست خبری با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تا قبل از برنامه پنجم توسعه نرخ خدمات صنعت حمل و نقل هوایی (بلیت هواپیما) بر عهده سازمان بود. اما در خلال برنامه  پنجم توسعه  یعنی از سال ۹۵ تا ۹۹ متنوع سازی بلیت اجرا شد که مبنای آن عرضه و تقاضا بود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونا و رکود ناشی از آن، قیمت گذاری بر عهده ستاد تنظیم بازار گذاشته شد. درخواست شرکت های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشوری و در ادامه در شورای عالی هواپیمایی مطرح و با افزایش ۳۰ درصدی قیمت موافقت شد. قرار بود پس از ارائه به استاد تنظیم بازار ابلاغ شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید بر اینکه چه کسی مخالف و چه کسی موافق افزایش قیمت بلیت است مطرح نیست گفت: سازمان هواپیمایی با توجه به نقش حاکمیتی و حمایت آن مسئولیت اصلی افزایش قیمت را بر عهده دارد؛ اردیبهشت ماه سال گذشته فرایند قانونی افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی تصویب و تمام کارهای آن در ستاد تنظیم بازار برای ابلاغ اجرا شد اما به دلایلی ابلاغ عملیاتی نشده و متوقف شد.

محمدی بخش اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز شرکت‌های هواپیمایی پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نسبت به ۱۴۰۰ را داشته‌اند که تا ۱۰ روز آینده شورای عالی هواپیمایی در رابطه با قیمت جدید بلیت هواپیما و میزان افزایش آن تصمیم‌گیری می‌کند پس از آن، این مصوبه برای اجرا به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز صنعت هوایی کشور ۵۵۰ فروند هواپیما با توجه به تعداد فرودگاه ها، اقلیم و جمعیت کشور برای هواپیماهای کوتاه برد، میان برد و بلند برد هدف‌گذاری‌های لازم صورت گرفته است. در راستای تاب آوری صنعت از شهریور ۱۴۰۰ ساعت در اولین اقدام برای مقابله با تحریم و همچنین شرایط سخت کرونا بر گرداندن تعدادی از ۳۳۰ فروند هواپیما به ناوگان هوایی به صورت گرفت.

وی در خصوص جزئیات هواپیمای زمین گیر شده اظهار کرد: بر این اساس ۱۶ فروند هواپیما با عمر بالای ۱۰ سال، ۶۸ فروند هواپیما با عمر ۵ تا ۱۰ فروند هواپیما و ۳۹ فروند هواپیما با عمر ۲ تا ۵ سال  زمین گیر بود که با اقدامات انجام شده امروز ۱۸۰ های عملیاتی در ناوگان هوایی کشور داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ورود بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلی کوپتر به ناوگان هوایی وارد کشور طی ۱۸ ماه اخیر خبر داد و گفت: تا امروز ۲۰ فروند وارد ناوگان هوایی شده و عملیاتی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی