تاریخ : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

اخبار داغ

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402

6

پیشتازی سهام های کوچک در بورس

  • کد خبر : 26744
  • 14 اردیبهشت 1402 - 18:51
پیشتازی سهام های کوچک در بورس
مجددا بورس یک هفته خوب را پشت سر گذاشت و شاخص های آن به میزان قابل توجهی رشد کردند.

به گزارش سرویس بورس و اوراق بهادار افق سرمایه، طی هفته جاری بورس تهران دوباره رشد کرد و خبری از اصلاح نبود. بازار چند هفته ای می شود که رشد خوبی داشته و به میزان قابل توجهی بالا رفته است. اما همچنان در حال صعود است و بدون توجه به افزایش عرضه ها، فقط مسیر صعودی را در پیش گرفته است.

در این هفته شاخص کل بورس 149 هزار واحد معادل 6.32 درصد رشد کرد. شاخص هم وزن هم 69 هزار واحد معادل 8.82 درصد رشد داشت. شاخص کل فرابورس 2222 واحد معادل 7.47 درصد افزایش یافت.

سهام های کوچک پیشتازند

در این هفته هم مانند چند هفته گذشته، رشد شاخص کل کمتر از شاخص هم وزن بود که این نشان می دهد بازار فعلا سهام کوچک و متوسط را به نمادهای بزرگ ترجیح می دهد.

نمادهای شاخص ساز اکثرا به سقف سال 99 خود رسیده اند اما بسیاری از نمادهای کوچک، همچنان فاصله قابل توجهی با سقف سال 99 خود دارند. به همین دلیل بازار با این تصور که تمام نمادها باید به سقف سال 99 خود برسند، در حال خرید نمادهای کوچک تر است.

جهش ارزش معاملات

این هفته رکورد بالاترین معاملات هفتگی بازار سهام از ابتدای سال 1401 به ثبت رسید. در تمام روزهای این هفته، ارزش معاملات بالا بود و جالب اینکه کمترین رقم معاملات روزانه مربوط به یکشنبه با عدد 18099 میلیارد تومان بود. طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هم ارزش معاملات به ترتیب 18180 و 18370 میلیارد تومان بود. اما در روزهای شنبه و چهارشنبه ارزش معاملات بالاتر بود. در روز شنبه 19500 میلیارد تومان معامله انجام شد.

در روز چهارشنبه هم رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال 1401 شکسته شد و با انجام 21750 میلیارد تومان معامله خرد در بازار، هفته معاملاتی به پایان رسید.

تزریق بیش از 7500 میلیارد تومان پول جدید

در این هفته هم پول سنگینی به بورس تزریق شد. در مجموع 5 روز معاملاتی بیش از 7500 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار سهام شد. سنگین ترین ورود پول در روز شنبه اتفاق افتاد که سرمایه گذاران حقیقی بیش از 2500 میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

دومین رکورد ورود پول به بازار هم در روز چهارشنبه بود که 1850 میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق شد. در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه نیز به ترتیب 1220، 670 و 1360 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد.

به طور کلی در چند هفته گذشته سرمایه گذاران حقیقی پول زیادی وارد بورس کرده اند که سنگین ترین ورود پول طی این هفته ها، مربوط به همین هفته است.

خریداران، پرقدرت تر از همیشه

در این هفته شاخص قدرت خریداران حقیقی بالای عدد 1.3 تثبیت شد. در هیچ کدام از 5 روز معاملاتی این هفته، این شاخص به زیر عدد 1.3 نرسید.

در روز شنبه این شاخص عدد 1.47 را ثبت کرد، در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز این شاخص به ترتیب 1.31 و 1.39 بود. سه شنبه و چهارشنبه هم این شاخص اعداد 1.51 و 1.44 را به ثبت رساند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی