تاریخ : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

اخبار داغ

حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

6

اعلام زمان پرداخت معوقات بازنشستگان

  • کد خبر : 26746
  • 14 اردیبهشت 1402 - 18:57
اعلام زمان پرداخت معوقات بازنشستگان
(رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: دولت باید به صندوق‌های بیمه‌گر کشور به خصوص تامین اجتماعی به اندازه‌ی کافی یارانه دارو و درمان بدهد تا خدای ناکرده مشکلات درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تشدید نشود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه‌های ماه دوم سال، مطالباتی دارند. بدون تردید، مهم‌ترین دغدغه‌ی بازنشستگان، مسائل معیشتی ست. آنها که در زمانه‌ی کهولت نمی‌توانند کار دوم داشته باشند، از افزایش هزینه‌ها شکایت دارند. از سوی دیگر، معوقات متناسب‌سازی بازنشستگان نیز بعد از یک سال و چندماهه هنوز پرداخت نشده است.

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: اگر تورم را مهار نکنند، افزایش مستمری سال جدید که به تبعِ افزایش مزدِ مصوب شورایعالی کار اِعمال خواهد شد، بدون تردید نیازمند بازبینی و تجدیدنظر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، فرایند اداریِ صدور احکامِ جدید در حال طی شدن است اما در مجموع بازنشستگان نگران نباشند، کار در حال انجام است. در ارتباط با موضوع معوقاتِ همسان‌سازیِ بخشی از بازنشستگان که سایر سطوح هستند، همه‌ی تلاش سازمان بر این قرار گرفته که همین ماه پرداخت شود، منظورم باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ است. قرار است تمام معوقات بازنشستگان پرداخت شود. آنگونه که به ما قول داده‌اند، تلاش سازمان تامین اجتماعی بر این است که همه‌ی معوقات -چه در ارتباط با متناسب‌سازی و چه معوقات حقوق مربوط به فروردین- در این ماه همراه با حقوق اردیبهشت پرداخت شود. پیگیری‌های ما تا امروز به این نتیجه رسیده که سازمان قول پرداختِ کامل داده.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور افزود: ما یازدهم اردیبهشت (روز جهانی کارگر) در حضور رئیس جمهور هم صحبت کردیم و گفتیم با افزایش هزینه‌های زندگی، این مستمری‌ها به هیچ وجه کفاف نمی‌دهد و تامین‌کننده‌ی نیازهای خانواده‌های بازنشسته نیست؛ اما در شرایط فعلی ما توقع داریم لااقل همین افزایشِ مصوب به سرعت اجرایی و در حقوق بازنشستگان کارگری اِعمال شود. صحبت ما این است که امیدواریم دولت به تعهدات خود عمل کند و تورم را مهار کند؛ این افزایش مزدی با شرطِ مهار تورم مصوب شده، بنابراین بایستی تورم کنترل و مهار شود، در غیر این صورت، باید در میزان افزایش مزد و مستمری بازنگری صورت بگیرد. انشاالله دولت به تعهدات خود عمل می‌کند که اگر جز این باشد، بازنگری و تجدیدنظر در حقوق و دستمزد الزامی ست.

اسدی در پایان گفت: در بحث بیمه تکمیلی که خدا را شکر، امروز قراردادهایمان به‌روز است و هزینه‌های بازنشستگان به روز پرداخت می‌شود. در سال جدید صورت هزینه‌های بازنشستگان، به‌روز و طبق قرارداد پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ عقب‌ماندگی وجود ندارد. در مورد وضعیت درمان و تعرفه‌های نظام پزشکی نیز هنوز چیزی انتشار رسمی نشده و نمی‌دانیم چقدر قرار است تعرفه‌ها افزایش یابد اما به هر حال ما با افزایش هزینه‌های درمانی و خروج داروها از شمول بیمه مشکل داریم و بارها به این مساله انتقاد کرده‌ایم. دولت باید به صندوق‌های بیمه‌گر کشور به خصوص تامین اجتماعی به اندازه‌ی کافی یارانه دارو و درمان بدهد تا خدای ناکرده مشکلات درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تشدید نشود؛ خروج داروها از شمول بیمه نیز نباید ادامه داشته باشد. بدون هیچ تردیدی، بحث درمان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات بازنشستگان کارگری ست که باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی