تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

3

لبنیات بازهم بر مدار گرانی

  • کد خبر : 26827
  • 17 اردیبهشت 1402 - 16:59
لبنیات بازهم بر مدار گرانی
اتحادیه مرکزی دامداران پیش تر اعلام کرده بود که دامداران در تولید شیر خام دچار ضرر شده اند و همین موضوع باعث شد که جلساتی بین نمایندگان تولیدکنندگان و سازمان حمایت برگزار و در این جلسات برای افزایش قیمت شیر خام به هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان توافق حاصل شود، که همین مسئله به زودی باعث افزایش قیمت لبنیات می‌شود.

به گزارش سرویس بازار افق سرمایه، براساس اعلام رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران ایران، جلسات مربوط به اصلاح قیمت شیرخام بین نمایندگان تولیدکنندگان و سازمان حمایت برگزار و بر سر افزایش نرخ به هر کیلوگرم ۱۵هزار تومان توافق حاصل شده‌است.

این افزایش نرخ در صورت نهایی‌شدن قیمت لبنیات را تا ۳۰درصد افزایش خواهد داد. به‌گفته فرهاد اکبری، قیمت پیشنهادی دامداران برای نرخ مصوب جدید، ۱۹.۵۰۰تومان بوده که دولت با وعده حمایت از کاهش هزینه تولید، نهایتا با رقم ۱۵هزار تومانی برای هرکیلو شیر موافقت می‌کند. تأمین نهاده‌های دامی با قیمت سال گذشته، پرداخت بهای شیر به‌صورت روزانه، پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی زیر ۱۰۰رأس و حذف هزینه پشت بارنامه ارسال خوراک دام، ازجمله کمک‌هایی است که دولت برای جبران هزینه‌های تولید، متعهد شده است.

تامین نهاده‌های دامی و طیور با نرخ مصوب، قولی است که سال گذشته نیز برای کاهش هزینه تولید داده شد اما از ماه‌های پایانی سال گذشته روند واردات نهاده‌های دام و طیور به‌دلیل مشکلات تامین ارز، مختل شد و تداوم این شرایط تا هفته‌های اخیر، هزینه‌های تولید را برای دامداران و مرغداران افزایش داد. اتحادیه مرکزی دامداران ایران پیش‌تر اعلام کرده بود زیان دامداران در تولید شیر به مرز ۴هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده و قیمت مصوب خرید شیرخام از دامداران متناسب با هزینه تمام‌شده تولید نیست.

نکته قابل توجه توافق اخیر دولت با دامداران این است که به‌گفته رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران، میزان افزایش قیمت شیر به ازای یک درصد چربی بیشتر، براساس توافق دامداران با کارخانه‌های لبنی خواهد بود و این موضوع می‌تواند قیمت محصولات غیریارانه‌ای را با جهش مواجه کند. قیمت مصوب خرید شیرخام از دامداران در سال گذشته برای هر کیلوگرم شیر خام ۲.۳درصد چربی ۱۲.۸۰۰تومان بود که به ازای هر یک درصد افزایش یا کاهش درصد چربی، ۱۵۰تومان اضافه یا کم می‌شد.

درصورت تأیید و ابلاغ نرخ مصوب جدید شیرخام از سوی ستاد تنظیم بازار، انتظار می‌رود قیمت محصولات مشمول قیمت‌گذاری شامل؛ شیر نایلونی کم‌چرب ٩٠٠گرمی، شیر بطری کم‌چرب، پنیر یواف ۴۰۰گرمی و ماست ساده ۵. ۲کیلوگرمی کم‌چرب، دست‌کم ۳۰درصد افزایش یابد و این رشد برای محصولات قیمت‌گذاری آزاد، احتمالا بیش از ۵۰درصد خواهد بود.

اردیبهشت پارسال قیمت خرید هر لیتر شیر خام در دامداری از ۶.۴۰۰به ۱۲.۸۰۰تومان افزایش یافت و رشد ۷۰درصدی قیمت تمام اقلام لبنی را به‌دنبال داشت. در ماه‌های پس از آن تاکنون قیمت کالاهای لبنی تغییرات چشمگیری نداشت اما در روزهای اخیر قیمت محصولات برخی شرکت‌های لبنی افزایش ۲تا ۳هزار تومانی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی