تاریخ : سه شنبه, 28 فروردین , 1403 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

اخبار داغ

رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، درراهپیمایی روز جهانی قدس حمایت گسترده بانک پاسارگاد از انجمن اتیسم ایران پیاده‌سازی «سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل)» در برنامک ویپاد صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی انحلال ۳ موسسه اعتباری

11

امسال با کمبود هندوانه مواجه هستیم

  • کد خبر : 2683
  • 29 شهریور 1400 - 15:53
امسال با کمبود هندوانه مواجه هستیم
رییس اتحادیه بارفروشان اظهار داشت: در زمینه هندوانه امسال با کمبود مواجه بودیم زیرا فقط در شهرهای اراک و همدان کشت می‌شد یعنی کشت یک سوم سال‌های گذشته بود

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه؛ مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به وضعیت بازار میوه و سبزیجات گفت: 66 الی 67 قلم میوه‌جات و سبزیجات داریم که در هیچ از آنها کمبودی نداریم. در استان مازندران 2 میلیون و پانصد هزار تن تولید میوه موجود است. نارنگی از اول مهر و پرتغال از اول آذرماه چیده می‌شود.

وی ادامه داد: یک و نیم میلیون تن مصرف داخلی ما است و برای یک میلیون تن مرکبات که مازاد است و مشغول برنامه‌ریزی برای صادرات آن هستیم که بتوانیم ارز وارد کشور کنیم. امسال کل تولید ما چهار و نیم میلیون تن در کشور خواهد بود که دو و نیم میلیون مصرف داخلی است و دو میلیون دیگر نیز برای صادرات در نظر گرفته شده و درحال برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای روسیه، عراق، ارمنستان، ترکمنستان و ازبکستان هستیم.

دارایی‌نژاد با اشاره به کشت هندوانه گفت: تاکید می‌کنم مردم امسال کمبودی در مرکبات و سیب نخواهند داشت و باقی کالاها نیز موجود هستند. در زمینه هندوانه امسال با کمبود مواجه بودیم زیرا فقط در شهرهای اراک و همدان کشت می‌شد یعنی کشت یک سوم سال‌های گذشته بود. دلیل آن نیز  مصرف بالای هندوانه بود و ما به کشاورزان پیشنهاد دادیم یک سوم سال‌های قبل کشت کنند.

رییس اتحادیه بارفروشان درباره تولید هویچ و قیمت آن تصریح کرد: تا حدودی در تولید هویچ چالش داشتیم که خوشبختانه آن هم حل شد زیرا مناطقی که هویچ باید در آنجا کشت می‌شد به محصول رسیده‌اند. قبلا کشت هویچ تنها در ازنا، الیگودرز بود اما الان در بناب، بستان آباد و مناطق دیگر هویچ رشد کرده و محصول و بازده خوبی هم دارند.

وی با اشاره به قیمت هویچ گفت: هویچ با همان قیمتی که اتحادیه بار فروشان نظر کارشناسی داشت به فروش می‌رسد. هویچ امروز در بازار تهران از 8 هزار تا 12 هزار تومان به فروش رسیده است. بسته به نوع و کیفیت، هویچ صادراتی 12 هزار و هویچ معمولی از 8 تا 10 هزار تومان فروش رفته است.

دارایی‌نژاد با اشاره به تولید باقی میوه‌ها توضیح داد: انار هم امسال تولیدات خوبی داشته و نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. باقی میوه‌ها مانند هلو، شلیل، گلابی، آلو قطره طلا، آلو سانتریزه و… در سردخانه‌ها موجودند که آماده فروش و توزیع هستند.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: کمی در قسمت سبزی مشکل داشتیم و گران بود که خوشبختانه این مشکل هم حل شد. در هیچ زمینه‌ای مشکلی نداریم، اتحادیه هم در حال رصد است و نمی‌گذاریم قیمت‌ها تغییر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گرانترین میوه بازار کدام است گفت: گرانترین میوه در حال حاضر انبه است، خصوصا انبه وارداتی. زیرا انبه از پاکستان می‌آید و با کیلویی 30 تا 35 درصد گرانترین میوه در بازار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=2683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی