تاریخ : چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

اخبار داغ

حذف کارت بانکی این شش بانک بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان مزایده عمومی املاک بانک سامان افزایش ۷۱ درصدی درآمد مالیاتی دولت در سال گذشته تداوم تأمین ارز واردات کالاهای اساسی اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز افزایش نرخ سود بین بانکی تکریم مدیر پیشین و معرفی سرپرست جدید مدیریت سرمایه انسانی بانک توسعه تعاون ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

1

ارتقا ۵ درصدی سرمایه بانک گردشگری

  • کد خبر : 26997
  • 20 اردیبهشت 1402 - 20:00
ارتقا ۵ درصدی سرمایه بانک گردشگری
نسبت کفایت سرمایه بانک گردشگری در سال جاری به حدود 5 درصد می رسد.

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه، نسبت کفایت سرمایه بانک گردشگری در حال حاضر بیش از 5/2 درصد است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال جاری به حدود 5 درصد ارتقا می یابد.

علاوه بر افزایش سرمایه، شاخص هایی مهم دیگری از جمله کاهش ریسک های عملیاتی، نقدینگی، اعتباری و بازار نیز در تعیین نسبت کفایت سرمایه با توجه به آثار آن در کاهش دارایی های موزون شده به ریسک و افزایش سرمایه لایه 1 و 2 که منجر به افزایش نسبت کفایت سرمایه می گردد، تاثیرگذار هستند.

با توجه به عملکرد مثبت و سودآوری بانک در سال 1401، بانک گردشگری طبق برنامه اقدامات اصلاحی مقرر دارد به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و سایر شاخص های بانکی، سرمایه بانک را طی دو مرحله بدوا از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و متعاقب آن از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود و نامشهود افزایش دهد. با این ترتیب نسبت کفایت سرمایه به حدود 5 درصد ارتقا خواهد یافت.

این گزارش حاکیست: روند اصلاح کفایت سرمایه بانک گردشگری در دستور کار مدیریت بوده و از سال 1401 آغاز شده که با راهبری حوزه مالی، مشارکت همه بخش ها از جمله حوزه های اقتصادی ، اعتبارات و شعب را طلبیده است.

شاخص کفایت سرمایه بانک گردشگری اکنون روندی مثبت را طی می کند. ضمنا پس از افزایش سرمایه، این شاخص با اقدامات اصلاحی در دست اقدام، همچنان روند مثبت را طی خواهد نمود.

شاخص نسبت کفایت سرمایه از مهم‌ترین محرک‌ها در فرآیند سود آوری بانک‌ها و مؤسسات مالی و نیز اطمینان بخشی به ذینفعان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=26997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی