تاریخ : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

3

توسعه چک دیجیتال گام بزرگی برای سلامت اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 27078
  • 24 اردیبهشت 1402 - 18:24
توسعه چک دیجیتال گام بزرگی برای سلامت اقتصادی کشور است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استفاده از چک دیجیتال را مانع مهمی برای صدور چک‌های بدون اعتبار و گام بزرگی برای سلامت اقتصادی کشور ارزیابی کرد.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب افزود: نظام بانکی کشور در حال حرکت به سمت چک دیجیتال است و با توسعه استفاده از این چک، جعل و صدور چک بلامحل محدود شده و از بین خواهد رفت. با استفاده از قانون جدید چک می‌توان صدور چک‌های بدون اعتبار را به حداقل رساند که قدم بزرگی در مسیر سلامت اقتصادی کشور است.

وی افزود: باید برای ممانعت از استفاده از چک به عنوان برات یا سند مدت‌دار تمهیداتی اندیشیده شود تا چک به وظیفه اصلی خود که در قانون تجارت برای آن طراحی شده، بازگردد و بر همان اساس مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که به دلیل استفاده نادرست از چک به زندان افتاده‌اند و خانواده آنان از هم متلاشی شده‌اند، کم نیستند و تنها دلیل آن هم استفاده نادرست و دقت ناکافی در صدور چک است.

مرحبا تاکید کرد: هر اندازه نحوه صدور چک به سمتی برده شود که صادرکننده صرفا بر اساس اعتبار خود چک صادر کند، صدور چک بلامحل غیر ممکن خواهد شد و امکان سوء استفاده از آن بین خواهد رفت و بر همین اساس تبعات حقوقی آن را هم شاهد نخواهیم بود.

بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک کشور با عرضه «چکنو» (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) موفق به توسعه استفاده از چک دیجیتال شده به نحوی که مشتریان این بانک از دی‌ماه سال گذشته تاکنون با صدور بیش از 157 هزار فقره چکنو موفق به انجام مبادلات پولی خود شده و از این میزان تاکنون بیش از 30 هزار فقره کارسازی شده است. صدور چکنو بدون نیاز مراجعه به شعبه، در هر زمان، مکان، بدون سقف مبلغی و بدون امکان جعل از طریق نرم‌افزار همراه بانک صادرات ایران صادر می‌شود. دارندگان حساب جاری در بانک صادرات ایران می‌توانند با فعال‌سازی چکنو از طریق همراه‌بانک، به آسانی نسبت به صدور چکنو و انتقال و کارسازی آن در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت آنلاین اقدام و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی