تاریخ : چهارشنبه, 29 فروردین , 1403 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024

اخبار داغ

رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، درراهپیمایی روز جهانی قدس حمایت گسترده بانک پاسارگاد از انجمن اتیسم ایران پیاده‌سازی «سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل)» در برنامک ویپاد صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی انحلال ۳ موسسه اعتباری

4

آغاز به کار رویداد جامع معدن و صنایع معدنی

  • کد خبر : 27101
  • 18 اردیبهشت 1402 - 15:59
آغاز به کار رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
سیزدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» صبح امروز (دوشنبه 18 اردیبهشت) آغاز به کار کرد. در این رویداد که از سوی گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» برگزار شده است، کارشناسان به بررسی تهدیدها و فرصت‌های صنعت فولاد در سال 1402 می‌پردازند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه، یکی از مباحث مهم در جریان بررسی موانع و فرصت‌های صنعت فولاد، موضوع تامین انرژی است که تحلیلگران در این رویداد به آن نگاه ویژه‌ای خواهند کرد.

آنچه صاحبنظران قصد دارند در ادامه این همایش به آن بپردازند، موضوع وضعیت صنعت فولاد در ایران با نگاهی به جهان است. وضعیت ذخایر سنگ آهن ایران و لزوم اکتشاف آن، موضوع زنجیره ارزش فولاد با رویکرد تحول دیجیتال، روش‌های تامین مالی پروژه‌های معدنی و بررسی تیپ قراردادهای سازمان‌های حاکمیتی معدن با شرکت‌های تخصصی از دیگر مباحثی است که این همایش قصد دارد آنها را واکاوی کند.

در سیزدهمین همایش و نمایشگاه صنعت فولاد 73 شرکت حضور دارند. در این میان شرکت‌های مهندسی فکور صنعت تهران، گسترش صنایع و معادن ماهان و گروه صنعتی معدنی زرین در جریان برگزاری این همایش گروه دنیای اقتصاد را همراهی می‌کنند.

با وجود فراز و نشیب‌های اقتصادی کشور در سال‌‌های اخیر، صنعت فولاد و سنگ آهن توانسته روند رو به رشد خود در زمینه تولید و صادرات را حفظ کند؛ به شکلی که در صادرات غیرنفتی چهارماهه ابتدایی سال 1401، شمش آهن و فولاد میان 10 کالایی بودند که بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص دادند. مطابق پیش‌بینی‌ها و بر اساس برنامه اهداف صادراتی فولاد مقرر است طی امسال 14 میلیون تن محصولات فولادی صادر شود که حدود 4 میلیون تن از صادرات فولاد در سال 1401 بیشتر است.

از سوی دیگر در میان صنایع فلزی، فلزات غیرآهنی همچون مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا و … با وجود کاربرد فراوان و ارزش افزوده بالای محصولات و آلیاژهای آن‌ها، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و از این‌رو نیازمند توجه دوچندان نسبت به سالیان گذشته هستند. همچنین نظر به برقراری طولانی‌مدت تحریم‌ها و ابهام درباره امکان برطرف شدن آن‌ها، می‌توان از ظرفیت چشمگیر صنایع فلزات غیرآهنی در راستای ارتقای صادرات و ارزش‌­آفرینی ارزی بهره‌گیری کرد. برای مثال از برجسته­‌ترین نمونه­‌های ارزآوری این صنایع، می‌توان به صادرات بیش از ۹۸۱ میلیون دلاری کارخانجات و شرکت‌های زنجیره مس کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه با وجود تحریم‌­ها اشاره کرد.

از این‌رو با توجه به برگزاری موفق و اثرگذاری 12 دوره پیشین «همایش و نمایشگاه چشم­‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» و چهار دوره گذشته «همایش و نمایشگاه چشم‌­انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» و همچنین بازخورد مخاطبان مبنی بر محتوای غنی و کاربردی ارائه‌شده در این رویدادها، با هدف ایجاد فرصتی ارزشمند جهت تعامل میان کلیه دست‌اندرکاران و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی، بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل‌ فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه، گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد – به عنوان شتاب­‌دهنده کسب‌­وکار در بستر ارتباطات حرفه­‌ای – برگزاری دو رویداد سالانه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» و «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» تحت عنوان «رویداد جامع معدن و صنایع معدنی» در اردیبهشت سال 1402 طی چهار روز متوالی با حضور تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان، صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

بدین ترتیب، سیزدهمین دوره «همایش و نمایشگاه چشم­‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» از امروز آغاز شده و چهارمین دوره «همایش و نمایشگاه چشم‌­انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی