تاریخ : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

0

تقویت نظام کارمزدی عامل نوآوری و خلاقیت در خدمات بانکی است

  • کد خبر : 27278
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:19
تقویت نظام کارمزدی عامل نوآوری و خلاقیت در خدمات بانکی است
مدیرعامل بانک صادرات ایران توجه به درآمدهای کارمزدی در بانک‌ها را یکی از شاخص‌های مهم توسعه، نوآوری و پیشرفت صنعت بانکداری عنوان کرد.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه، سید ضیاء ایمانی به‌روزرسانی نرخ کارمزدهای خدمات بانکی را با توجه به شرایط کلان اقتصادی و مقتضیات موجود کشور، امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: بانک‌ها علاوه بر درآمدهای مشاع از محل جذب و هدایت سرمایه‌ها و سپرده‌های مردمی به سمت تولید، اشتغال و رفع نیازهای مردمی، از محل خدمات کارمزدی نیز درآمدهای غیرمشاع دارند که بسته به نوع خدمت، خلاقیت و نوآوری در رفع نیازهای مشتریان، طبق مقررات نهادهای نظارتی، نرخی برای آن در نظر گرفته می‌شود. توسعه این خدمات، یکی از شاخص‌های پیشرفت صنعت بانکداری و افزایش تنوع خدمات به مردم و فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به روند حرکت به سمت تحول دیجیتال و افزایش خدمات غیرحضوری در بانک صادرات ایران، ضرورت به‌روزرسانی نرخ کارمزدها را خاطرنشان کرد و افزود: اخذ کارمزد در تمامی بانک‌های دنیا امری رایج است و به دلیل ارائه خدمات مناسب به مشتریان، امری نهادینه شده در فرهنگ استفاده از خدمات بانکی است.

سیدضیاء ایمانی با بیان اینکه دریافت کارمزد ضمن سودآوری بانک‌ها موجب به حداقل رسیدن ریسک بانک‌ها می‌شود، افزود: اگرچه برخی بانک‌ها در رقابتی ناسالم برای جذب منابع، از دریافت قانونی کارمزدها چشم‌پوشی می‌کنند، اما از آنجایی که کارمزدها ارتباط مستقیمی به خدمات دارند، سهم مهمی در درآمدهای بانک را به خود اختصاص می‌دهند ضمن اینکه بر خلاف تسهیلات و تعهدات، کمترین ارتباط را با نوسان نرخ بهره دارند.

وی اظهار کرد: نرخ کارمزدها عموما کمتر از بهای تمام‌شده خدمت است اما برای تحرک و پویایی این خدمات عامل مهم و تاثیرگذاری است.

ایمانی در توضیح مزیت‌های دیگر دریافت کارمزد خدمات بانکی، افزود: ایجاد رقابت بین بانک‌ها و مؤسسات در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان، یکی دیگر از مزیت‌های جدی‌تر شدن نظام کارمزدی در بانک‌ها است، ضمن اینکه این امکان اعمال تخفیف مشتریان تحت پوشش نهادها و سازمان‌های حمایتی بر اساس مقررات بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی