تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

0

تقویت نظام کارمزدی عامل نوآوری و خلاقیت در خدمات بانکی است

  • کد خبر : 27278
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:19
تقویت نظام کارمزدی عامل نوآوری و خلاقیت در خدمات بانکی است
مدیرعامل بانک صادرات ایران توجه به درآمدهای کارمزدی در بانک‌ها را یکی از شاخص‌های مهم توسعه، نوآوری و پیشرفت صنعت بانکداری عنوان کرد.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه، سید ضیاء ایمانی به‌روزرسانی نرخ کارمزدهای خدمات بانکی را با توجه به شرایط کلان اقتصادی و مقتضیات موجود کشور، امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: بانک‌ها علاوه بر درآمدهای مشاع از محل جذب و هدایت سرمایه‌ها و سپرده‌های مردمی به سمت تولید، اشتغال و رفع نیازهای مردمی، از محل خدمات کارمزدی نیز درآمدهای غیرمشاع دارند که بسته به نوع خدمت، خلاقیت و نوآوری در رفع نیازهای مشتریان، طبق مقررات نهادهای نظارتی، نرخی برای آن در نظر گرفته می‌شود. توسعه این خدمات، یکی از شاخص‌های پیشرفت صنعت بانکداری و افزایش تنوع خدمات به مردم و فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به روند حرکت به سمت تحول دیجیتال و افزایش خدمات غیرحضوری در بانک صادرات ایران، ضرورت به‌روزرسانی نرخ کارمزدها را خاطرنشان کرد و افزود: اخذ کارمزد در تمامی بانک‌های دنیا امری رایج است و به دلیل ارائه خدمات مناسب به مشتریان، امری نهادینه شده در فرهنگ استفاده از خدمات بانکی است.

سیدضیاء ایمانی با بیان اینکه دریافت کارمزد ضمن سودآوری بانک‌ها موجب به حداقل رسیدن ریسک بانک‌ها می‌شود، افزود: اگرچه برخی بانک‌ها در رقابتی ناسالم برای جذب منابع، از دریافت قانونی کارمزدها چشم‌پوشی می‌کنند، اما از آنجایی که کارمزدها ارتباط مستقیمی به خدمات دارند، سهم مهمی در درآمدهای بانک را به خود اختصاص می‌دهند ضمن اینکه بر خلاف تسهیلات و تعهدات، کمترین ارتباط را با نوسان نرخ بهره دارند.

وی اظهار کرد: نرخ کارمزدها عموما کمتر از بهای تمام‌شده خدمت است اما برای تحرک و پویایی این خدمات عامل مهم و تاثیرگذاری است.

ایمانی در توضیح مزیت‌های دیگر دریافت کارمزد خدمات بانکی، افزود: ایجاد رقابت بین بانک‌ها و مؤسسات در ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان، یکی دیگر از مزیت‌های جدی‌تر شدن نظام کارمزدی در بانک‌ها است، ضمن اینکه این امکان اعمال تخفیف مشتریان تحت پوشش نهادها و سازمان‌های حمایتی بر اساس مقررات بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی