تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

1

از حضور در پروژه «استیل کورد» تا توسعه بخش معدن و صنایع معدنی

  • کد خبر : 27284
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:57
از حضور در پروژه «استیل کورد» تا توسعه بخش معدن و صنایع معدنی
«تجلی» پرچمدار سرمایه گذاری‌های معدنی می‌شود؟

به گزارش سرویس صنعت افق سرمایه، چندی پیش مراسم آغاز عملیات اجرایی نوار نقاله استیل کورد در شهرستان الشتر – استان لرستان با حضور مقامات و سهامداران این پروژه برگزار شد. با افتتاح این پروژه و آغاز خط تولید آن، نوار نقاله که تا پیش از این وارداتی بود، به تولید داخلی می‌رسد.

 یکی از سرمایه گذاران این پروژه که ظرفیتی ۱۰۰ هزار متری در سال دارد، شرکت تجلی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) است.

محصول تولیدی این مجموعه به دلیل وجود کابل‌های فولادی گالوانیزه استحکام زیادی داشته و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و در زمینه‌های مختلف صنعتی کاربرد دارد از جمله کارخانه‌های زغال‌سنگ، معادن، کارخانه‌های استخراج و ذوب فلزات، نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و … که از آن برای جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات در خطوط تولید و نیز جابه‌جایی بار در سطوح صاف و شیب‌دار استفاده می‌شود.

تجلی در کنار شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، صنایع معدنی فولاد سنگان، سرمایه‌گذاری توکا فولاد با راهبری ایمیدرو با سرمایه گذاری انجام شده، اجرای این پروژه را پیش می‌برد.

همان طور که اشاره شد این محصول پیش از کلنگ زنی از این مجموعه به صورت وارداتی تامین می‌شود و در آینده با بهره برداری از خط تولید نوار نقاله استیل کورد شاهد کاهش ارزبری و تامین نیاز صنایع یاد شده خواهیم بود.

اما بیشتر به حضور تجلی در میان سرمایه گذاران می‌پردازیم. شرکتی که حالا در میان زیرمجموعه‌های «ومعادن» خوش درخشیده است و حضورش در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی در حال گسترش است.

به نوعی می‌توان تجلی را بازوی اجرایی «ومعادن» دانست که توسعه در حوزه‌های مختلف را در دستور کار دارد. این مجموعه که اولین شرکت پروژه محور در کشور است با رویکردی کارشناسی شده وارد سرمایه گذاری می‌شود. نگاهی به پروژه‌های در دستور کار تجلی نشان می‌دهد، یک تیم کارشناسی با هدف گذاری دقیق در مسیر توسعه بخش معدن فعال است.

به عنوان مثال پروژه یاد شده یعنی نوار نقاله استیل کورد با ظرفیت ۱۰۰ هزار متری در سال برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد. اما از مزیت‌های این پروژه که با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی انجام می‌شود، مساله اشتغالزایی نیست. بدون شک بومی سازی تولید این محصول با سوددهی بالایی همراه است. این موضوع مهر تایید بر حضور «ومعادن» و «تجلی» به عنوان سرمایه گذاران این پروژه است.

شرکت تجلی با نگاهی فنی کار در بخش معدن را دنبال می‌کند. در واقع اقدامات این مجموعه از توسعه اکتشافات تا تامین ماشین آلات و تجهیزات تولید نشان می‌دهد توسعه همه جانبه در دستور کار تجلی قرار دارد. این نگاه میزان حمایت سهامداران تجلی را بیش از گذشته می‌کند.

اما نکته دیگری در دل این سرمایه گذاری‌ها نهفته است. شرکت پروژه محور تجلی به دنبال توسعه حضور خود در بخش معدن و صنایع معدنی است تا بتواند پرچمدار اجرای پروژه‌ها در این بخش باشد و این موضوع توان رقابتی تجلی برای حضور در طرح‌های جدید را بالا می‌برد و می‌توان پیش بینی کرد در حوزه سرمایه گذاری به یکی از اصلی‌ترین مجموعه‌ها تبدیل می‌شود که به سمت اجرای پروژه‌های بین المللی و حضور در کنسرسیوم‌های بین المللی برود.

از حضور در پروژه «استیل کورد» تا توسعه بخش معدن و صنایع معدنی/ «تجلی» پرچمدار سرمایه گذاری‌های معدنی می‌شود؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی