تاریخ : پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

اخبار داغ

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری حضور مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، درراهپیمایی روز جهانی قدس حمایت گسترده بانک پاسارگاد از انجمن اتیسم ایران

4

بازار فارکس | جذاب‌ترین بازار مالی بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و تریدینگ

  • کد خبر : 27375
  • 01 خرداد 1402 - 19:10
بازار فارکس | جذاب‌ترین بازار مالی بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و تریدینگ
ثروتمند شدن، همواره بزرگ‌ترین رویای تمام افرادی است که به دنبال موفقیت در زندگی خود هستند. اما کسب ثروت، مسیری بسیار پیچیده و طولانی دارد. به همین خاطر، روش‌هایی که می‌توانند مسیر ثروتمند شدن را به شکل اصولی کوتاه کنند، همواره از مسیرهای محبوب به‌شمار می‌آیند.

افق سرمایه؛ فعالیت در بازار فارکس نیز یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای کسب ثروت است. شما با فعالیت در بازار فارکس می‌توانید به سود دلاری برسید و هر نوع دارایی مالی مانند ارزهای بین‌المللی، فلزات گران‌بها و حتی کالاهای اساسی را با هدف کسب سود از تغییرات قیمتی آن‌ها خرید و فروش کنید. در این مطلب، با بازار فارکس و دلایل محبوبیت آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بازار فارکس چیست و چه دارایی‌های در آن معامله می‌شوند؟بازار فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای مالی بین‌المللی است که معامله‌گران در این بازار می‌توانند انواع ارزهای خارجی را معامله کنند. البته در بازار CFD فارکس، امکان خرید و فروش انواع فلزات گران‌بها، شاخص‌ها، کالاهای اساسی نیز وجود دارد. درواقع شما برای خرید و فروش دارایی‌های مالی در این بازار بین‌المللی کم‌ترین محدودیت را دارید.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت بازار فارکس در میان معامله‌گران ایرانی، امکان کسب درآمد دلاری با انجام معامله در آن است. با افزایش قیمت دلار طی سال‌های اخیر، معامله در بازار فارکس یک معامله دوسر برد به‌شمار می‌آید. البته به‌شرطی که شما از تجربه و دانش کافی برای معامله در این بازار مالی برخوردار باشید. چرا که فارکس نیز مانند تمام بازارهای مالی دیگر، ریسک ذاتی خود را دارد و انجام معامله بدون دانش و تجربه کافی در آن می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما شود.

برای آموزش معامله در فارکس باید چه کنیم؟

همان‌طور که عنوان شد، بدون داشتن تجربه و دانش کافی، معامله در فارکس می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد. اما همواره این سوال برای معامله‌گران تازه‌کار وجود دارد که بهترین روش برای آموزش فارکس چیست؟ آیا باید در دور‌های آموزش این بازار مالی شرکت کرد یا صرفا با مطالعه و انجام معاملات آزمایشی می‌توان به یک معامله‌گر حرفه‌ای و باتجربه فارکس تبدیل شد. در پاسخ به این سوالات باید گفت که روش‌های یادگیری مفاهیم فارکس تنوع بسیار بالایی دارند و شما باید بسته به شرایط و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را برای یادگیری مفاهیم فارکس انتخاب کنید. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

مطالعه منابع آموزشی معتبر

برخلاف گذشته که دسترسی به منابع معتبر و به‌روز آموزشی بسیار دشوار بود، در حال حاضر با گسترش اینترنت، افراد می‌توانند به باکیفیت‌ترین و معتبرترین منابع آموزشی دسترسی داشته باشند. به همین خاطر، یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش فارکس، مطالعه منابع آموزشی معتبر در سطح اینترنت است. بسته به منبع مورد نظر، این روش می‌تواند رایگان یا پولی باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، بسیاری از منابع رایگان آموزش فارکس، کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند به‌خوبی نیازهای آموزشی شما را برطرف کنند.

استفاده از مقالات اینترنتی

بروکرها، سایت‌های مرتبط با بازار فارکس و حتی وبلاگ‌های شخصی، انواع مقالات آموزش فارکس را در سطح اینترنت منتشر می‌کنند. بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای، صرفا با مطالعه این مقالات و مطالب توانستند به سطح بالایی از تجربه و دانش برای معامله در فارکس دست پیدا کنند.

دریافت مشاوره از معامله‌گران باسابقه و حرفه‌ای

یکی دیگر از روش‌های بی‌نظیر برای آموزش فارکس، استفاده از تجربیات معامله‌گران باسابقه و حرفه‌ای است. این معامله‌گران بیش از هزاران معامله انجام داده‌اند و با تمام نکات ریز و درشت بازار فارکس و معامله در آن آشنایی دارند. به همین خاطر شما بسته به استراتژی معاملاتی خود، می‌توانید از معامله‌گران حرفه‌ای بازار فارکس مشاوره دریافت کنید.

روش شروع معامله‌گری در بازار فارکس

برای شروع معامله در بازار فارکس، شما یک راه پیش روی خود دارید. باید به سراغ یک بروکر معتبر و حرفه‌ای بروید و در وب‌سایت آن ثبت نام کنید. برخلاف تصور برخی از افراد تازه‌کار، چیزی به‌عنوان سایت فارکس وجود ندارد و تمام معاملات در این بازار مالی در بستر بروکرها انجام می‌شوند. بعد از ثبت نام در وب‌سایت یک بروکر حرفه‌ای، می‌توانید با انتخاب حساب معاملاتی، معاملاتتان را در این بازار مالی آغاز کنید. به‌طور کلی شروع معامله‌گری در این بازار بسیار آسان است. البته باید اشاره کرد که بسیاری از بروکرهای بین‌المللی به معامله‌گران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند و شما باید به سراغ بروکرهای فارسی بروید.

نکات مهمی که درباره معامله در فارکس باید بدانید

همان‌طور که عنوان شد، معامله در بازار فارکس بدون ریسک نیست. به همین خاطر شما قبل از شروع فعالیت در این بازار مالی، باید با برخی نکات مهم مانند مدیریت ریسک، داشتن تجربه کافی و … آشنایی داشته باشید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شویم:

  • معامله‌گری در فارکس ریسک بالایی داردهیچ یک از بازارهای مالی بدون ریسک نیستند و شما باید توجه داشته باشید که کسب سود بالا، بدون ریسک ممکن نیست. به همین خاطر همواره در معاملات خود، به این نکته توجه داشته باشید که تنها یک اشتباه می‌تواند باعث از بین رفتن تمام سرمایه گران‌بهای شما شود
  • بدون دانش و تجربه کافی، به سراغ معاملات بزرگ نرویدکسب سود از معاملات کوچک، بدون داشت تجربه و دانش کافی ممکن است. چرا که این معاملات ریسک پایینی دارند و شکست آن‌ها نیز در نهایت می‌تواند یک تجربه به‌شمار آید. اما باید گفت که بدون داشتن تجربه و دانش کافی در زمینه بازار فارکس، به‌هیچ‌عنوان نباید قسمت بزرگی از سرمایه خود را وارد معاملات این بازار کنید
  • صبر، کلید موفقیت در معامله‌گری استدر معامله‌گری، ریسک کلید موفقیت است. درواقع اگر می‌خواهید در بسیاری از معاملات خود موفق شوید، نباید فراموش کنید که گرفتن تصمیم‌های عجولانه می‌تواند در نهایت به شکست معاملات شما منجر شود
  • مدیریت ریسک را فراموش نکنیدبرای جلوگیری از ضررهای سنگین، همواره مدیریت ریسک را در معاملات خود در نظر داشته باشید. یک معامله خوب، باید نسبت ریسک به ریوارد منطقی داشته باشد تا بتوان وارد آن شد

آرون گروپس؛ بهترین و معتبرترین بروکر فارسی بازار فارکس

همان‌طور که در این مطلب به آن پرداختیم، برای فعالیت و انجام معامله در بازار فارکس، شما به یک بروکر نیاز دارید. بروکر آرون گروپس یکی از بهترین و معتبرترین بروکرهای فارسی است که بیش از 200 هزار کاربر فعال دارد. این بروکر خدمات منحصربه‌فردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و هیچ محدودیتی برای معامله‌گران ایرانی در نظر نگرفته است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بروکر آرون گروپس، مراحل ثبت نام خود را طی کنید و وارد بازار هیجان‌انگیز فارکس شوید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی