تاریخ : پنج شنبه, 7 مهر , 1401 4 ربيع أول 1444 Thursday, 29 September , 2022

اخبار داغ

رتبه دوم بانک تجارت در پرداخت وام بدون ضامن عسکری به‌عنوان سرپرست جدید بانک مسکن معرفی شد مهدی منتظری به عنوان سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد اعلام ساعت کاری جدید شعب فارس ارزیابی عملکرد شش ماهه سه شرکت گروه مالی دی با حضور مدیرعامل بانک دی تغییر نشانی شعبه مشهد بانک خاورمیانه محمدعلی محترم به عنوان سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان معرفی شد اختلال در ارائه خدمات بانکی اطلاعیه بانک سرمایه در خصوص تغییر ساعت کار شعب استان های کرمان و اصفهان ساعت کاری شعب یزد تغییر کرد دستورالعمل ناظر بر حساب سپرده تجاری و خدمات بانکی مرتبط به شعب پست بانک ایران ابلاغ شد تا 24 مهرماه تمدید شد؛ آخرین مهلت افتتاح و یا تکمیل موجودی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ پارسیان افزایش همکاری های مشترک میان بانک شهر و فروشگاه های زنجیره ای شهروند امضای تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران مشارکت بانک پارسیان در تأمین 30 هزار واحد مسکونی در پایتخت / ظرفیت‌های بانک پارسیان در جهت رفاه و آرامش شهروندی پیام سرپرست بانک توسعه تعاون به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس جابه‌جایی موقت شعبه بلوار وحید بانک اقتصادنوین در اصفهان پیام تبریک مدیر عامل پست بانک ایران به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس تسلیت به مناسبت درگذشت جناب آقای محمد تقی جمالیان تداوم محبوبیت بانک شهر در میان شهروندان و مشتریان شبکه بانکی تاکید مدیرعامل بانک تجارت بر حمایت از صنایع کوچک و بزرگ

3

تنها ۱۲ درصد نظام توزیع کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

  • کد خبر : 2761
  • 31 شهریور 1400 - 7:35
تنها ۱۲ درصد نظام توزیع کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است
امروزه تعداد فروشگاه‌های زنجیره ای به حدود 8000 شعبه رسیده و حدود 12 درصد از توزیع کشور را در اختیار دارند.

به گزارش سرویس بازار افق سرمایه، ابراهیم طلایی، بازرس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به اینکه ضرورت تحول در نظام در پی تحولات اجتماعی باعث شد تا مطابق قانون نظام صنفی کشور قانون ایجاد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیش‌بینی شود، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس برنامه‌ای را تدوین کردند که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در نظام توزیع به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در فروردین سال ۹۵ به همت ۳۷شرکتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتند و حمایت وزارت‌صنعت اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل شد، افزود: در همان زمان با پیگیری اعضای هیات‌رئیسه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال شد و هم‌اکنون بیش از ۱۱۵ شرکت حقوقی و ۱۲۳ برند در مساحتی بیش از  ۲/۵ میلیون مترمربع فضای فروشگاهی در اتحادیه مشغول فعالیت هستند که باوجود موانع، رشد فراوانی کرده‌اند.
وی بابیان اینکه همواره در برابر پدیده‌های جدید مقاومت‌هایی دیده می‌شود، تصریح کرد: استقبال مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نحوه عملکرد فروشگاه‌ها، بیانگر روند رو به رشد این فروشگاه‌ها است، به‌گونه‌ای که امروزه تعداد فروشگاه‌ها به حدود ۸۰۰۰ شعبه رسیده و حدود ۱۲ درصد از توزیع کشور را در اختیار دارند.
طلایی، در خصوص اتهاماتی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای واردشده است، با اظهارتاسف گفت: به کار بردن واژه‌هایی مانند کلاهبرداری برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌عنوان یک پدیده مترقی نشان‌دهنده چیزی جز دشمنی نیست، برای نمونه یک فردی به‌ظاهر کارشناس در رسانه عمومی اعلام کند که مقیاس وزن کیلو است و توزیع کالا با بسته‌بندی ۸۰۰ گرم کلاهبرداری است رفتاری کاملا نادرست است و از طرف دیگر اجازه توضیح و دفاع هم در همان رسانه داده نمی‌شود و در رد این اتهامات می‌توان ادعا کرد که واحد وزنی برای فروش کالاهای دیگر مانند زعفران و طلا هم کیلو هست، در حالی ‌که این‌طور نیست.
بازرس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تاکید بر اینکه تولیدکننده‌های مطرح با کم‌فروشی برند خود را خدشه‌دار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی به‌صورت شفاف وزن یک کالا و قیمت آن روی بسته‌بندی درج‌شده ادعای تخلف و کم‌فروشی غیرمنطقی است و همین حق انتخاب مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پاسخ‌دهی به‌موقع به نیازهای آنها باعث شده که استقبال خوبی از مجموعه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته باشند.
طلایی با تاکید بر اینکه با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای تولیدکننده‌ها با آنها قراردادهای بلندمدتی منعقد کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شعبه‌های متعدد و متفاوتی دارند هریک از تولیدکننده‌ها با در نظر گرفتن سفارش فروشگاه‌ها میزان تولید خود را تعیین می‌کنند و منجر به ‌صرفه‌جویی ناشی از مقیاس تولید می‌شود. به‌طورقطع تولید هزار واحد از یک محصول با تولید ۱۰هزار واحد از یک محصول قیمت متفاوتی خواهد داشت و تولیدکننده‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا با افزایش تولید، کاهش قیمت تمام‌شده محصول داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه همکاری تولیدکننده‌ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای منجر به افزایش گردش سرمایه برای آنها می‌شود، اظهار کرد: توسعه همکاری در این بخش باعث می‌شود که تولیدکننده‌ها دیگر نیازی به تبلیغات گسترده نداشته باشند و حتی از ناوگان حمل‌ونقلی فروشگاه‌ها برای انتقال محصولات خود به انبار فروشگاه استفاده کنند، به همین دلیل قیمت تمام‌شده کالا برای تولیدکننده‌ها کاهش می‌یابد و ازاین‌رو آنها تخفیف‌های مناسبی به فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=2761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی