تاریخ : جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

2

ساخت ۵ پارکینگ عمومی در تهران کلید خورد

  • کد خبر : 27670
  • 11 خرداد 1402 - 16:59
ساخت ۵ پارکینگ عمومی در تهران کلید خورد
شهردار تهران با بیان اینکه امسال ۲۸ موقعیت برای ساخت پارکینگ در پایتخت در نظر گرفتیم، گفت: از این میزان عملیات احداث پنج موقعیت آغاز شده‌ است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم کلنگ زنی ساخت پارکینگ طبقاتی بیمارستان شریعتی در پنجاه و هفتمین رویداد امید و افتخار افزود: مراحل ساخت پنج پارکینگ آغاز شده همچنین ساخت پارکینگ بیمارستان امام خمینی(ره) از قبل آغاز شده‌ بود و ما صرفا در صدد طبقاتی کردن و اضافه تجهیزات به آن هستیم.

وی تاکید کرد: پارکینگ بیمارستان شریعتی نیز در زمینی به مساحت پنج هزار و ۱۰۰ متر مربع و به صورت مکانیزه ساخته‌ خواهدشد که این پارکینگ با ظرفیت حدود ۱۰ هزار خودرو تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی ادامه داد : اعتبار لازم برای ساخت پارکینگ شریعتی ۳۸۰ میلیارد تومان است و افتتاح آن باعث کاهش حجم ترافیک‌ خودرویی خیابان جلال آل‌احمد نیز می‌شود.

به گفته وی، آغاز و انتهای طرح های شهرداری تهران مشخص است و زمان افتتاح طرح های شهری را به مردم اعلام ‌می‌کنیم اما برای آن پیوست زمانی نداریم اما پیش بینی می‌شود اگر سایر پارکینگ‌ های مد نظرمان به صورت مکانیزه ساخته شوند به ظرفیت پارک حدود ۱۰ هزار خودرو برسیم.

همچنین مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در برنامه توسعه پارکینگ‌ های طبقاتی ۲۸ پارکینگ در دست ساخت، طراحی یا تحویل زمین است. از این مقدار، ۵ واحد در حال ساخت، ۱۱ واحد در حال تحویل زمین است که این دو واحد یعنی پارکینگ بیمارستان شریعتی و امام خمینی(ره) در این دسته جای می‌گیرد.

مجتبی شفیعی افزود: این ۲ بیمارستانی که عملیات احداث پارکینگ آن کلنگ‌زنی شد بیمارستان شریعتی یکی از مشکلات و گره‌های ترافیکی منطقه است که کل منطقه را درگیر می‌کند در واقع به دلیل کسری پارکینگ و عدم وجود پارکینگ عمومی مردم دچار مشکل شده‌ است.

وی ادامه داد: طبق توافق با بیمارستان قطعه‌ای از زمین داخل بیمارستان به متراژ تقریبی ۲۴ هزار متر مربع زیربنا؛ برای ۶۵۰ متر پارکینگ به صورت سازه ثابت و یا به صورت مکانیزه بنا بر دستور شهردار تهران حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد هشت طبقه تحویل شهرداری تهران شد.

شفیعی با بیان اینکه تعدادی محدودی از این پارکینگ‌ها در اختیار کارکنان بیمارستان و مابقی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت افزود: همچنین مدیریت بیمارستان امام خمینی(ره) در خیابان قریب اقدام به ساخت پارکینگ در ۵۱ هزار متر مربع زیربنا کرده بود این پارکینگ در ۱۲ طبقه طراحی شده که ۶ طبقه منفی آن را بیمارستان زیرسازی کرده و مابقی ساختمان و تاسیساتی که باقی مانده مانند سیستم اطفا حریق را ما تکمیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: پارکینگ این بیمارستان یک هزار و ۵۰۰ واحد دارد و حدود ۴۰۰ واحد در اختیار کارکنان بیمارستان قرار می‌گیرد در مجموع سه بیمارستان دیگر یرای تحویل در برنامه داریم که برای تحویل زمینشان توافق صورت گرفته است.

شفیعی خاطرنشان کرد: مابقی پارکینگ‌ های در دست ساخت مناطق تهران در مجموع ۱۰ هزار و ۵۳۱ واحد پارکینگ بر اساس طراحی اولیه است که به فضای پارک پایتخت اضافه می‌ شود منابعی که برای این ۲۸ مجموعه پارکینگ در نظر گرفته شده چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که از محل منابع کسری پارکینگ در حوزه شهرسازی تامین شده است.

وی افزود: غیر از این پنج مورد مابقی همه زمین‌های مربوط به شهرداری است که به صورت صددرصد عمومی استفاده می‌شود و تجاری نیست پارکینگ‌هایی که باتوجه به کسری پارکینگ در مناطق ساخته می‌شوند و متولی بهره برداری و ساخت آنها سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سرعت اجرای ساخت پارکینگ مکانیزه بیشتر است. پارکینگ بیمارستان شریعتی هم طبق دستور شهردار تهران مکانیزه خواهد بود از این ۲۸ واحد سه پارکینگ به صورت مکانیزه است که زمان بهره برداری آن باتوجه به پیشرفت فیزیکی قریب به یک سال و سازه‌های ثابت ۲ سال زمان می‌برد.

وی افزود: همه موارد مطالعات ترافیکی شده است ۱۰۰ مورد پیشنهاد از سمت مناطق برای ساخت پارکینگ دریافت شده که ۲۸ مورد آن بر اساس نیازسنجی ها انتخاب شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=27670

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی