تاریخ : دوشنبه, 24 مرداد , 1401 18 محرم 1444 Monday, 15 August , 2022

اخبار داغ

پست بانک ایران شیوه نامه اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد مانع‌زدایی از تولید در دستور کار بانک صادرات ایران است بانک کارآفرین با بیمارستان پارسیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد ثمره حمایت دولت از بانک توسعه تعاون رشد تولید و اشتغال‌زایی می باشد توسعه همکاری های گسترده بانک ملی ایران با صنایع کشور پشتیبانی ۲۴ ساعته مرکز امداد مشتریان موسسه اعتباری ملل از مشتریان صنایع کوچک و متوسط نیاز به تسهیل گری در مقررات واردات ‌و صادرات دارند رویکرد نطام اموزشی کشور باید در جهت پرورش نوآوری و کارآفرینی باشد حضور قهرمان ملی پاورلیفتینگ در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سپه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت توسعه نوآوری نشان ارائه کارت هواداری باشگاه استقلال از سوی بانک شهر شش کلید جدید در «کیلید» بانک آینده معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی پست بانک ایران: ارتقا معیشت همکاران اولویت برنامه‌های معاونت توسعه سرمایه انسانی است بانک صادرات ایران برای ارتقای سهم از بازار تلاش‌های جدیدی آغاز کرده است نقش سیاست‌های حمایتی دولت از بانک توسعه تعاون فقدان قوانین و لوایح معین از فعالیت تشکل‌های مردمی ارایه سرویس استرداد وجه (Refund) به مشتریان ویژه بانک ملی ایران بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت بانک توسعه تعاون از صنایع کوچک و متوسط رفع دغدغه کشاورزان استان مرکزی با وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانک سپه در صدر جدول پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بین بانک‌های کشور قرار گرفت

4

تعالی و بهبود فرایندها؛ اولویت واحد ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون

  • کد خبر : 2903
  • 03 مهر 1400 - 19:43
تعالی و بهبود فرایندها؛ اولویت واحد ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون
مدیر ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون از دو پروژه شناسایی فرایندهای اجرایی شرکتی و تعالی سازمانی سخن گفت.

به گزارش سرویس بیمه افق سرمایه، مریم سلماسی، مدیر ریسک و تعالی سازمانی با اشاره به فعالیت واحد تحت مدیریت خود اعلام داشت: در نظر داریم تا مدل تعالی سازمانی را به صورت عمیق تر در شرکت پیاده سازی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا پروژه مدیریت فرایندها را به منظور شناسایی تمام فرایندهای اجرایی که در حال حاضر در شرکت جاری هستند با رویکردهای نوین مدیریت فرایند اجرا کنیم تا زمینه لازم جهت شناسایی بهبودها فراهم شوند. این موضوع به شناسایی دقیق تر ریسک ها و تعیین روش های مواجهه با آنها نیز کمک خواهد کرد.

سلماسی به دیگر فعالیت واحد ریسک و تعالی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات دیگری که در حال اجرا است، تعمیق تعالی سازمانی و سیستم مدیریت کیفیت سازمان است. سیستم مدیریت کیفیت به صورتی است که ورودی آن شناسایی نیازهای ذی نفعان به خصوص نیازهای مشتریان است و هدف آن تامین الزامات کیفیت و کسب رضایت مشتریان است که با توجه به جاری بودن استاندارد ایزو 9001 در شرکت این مهم در حال پیگیری و بهبود مستمر است. مدل تعالی سازمانی نیز مدلی مبتنی بر تامین نیازها و انتظارات ذینفعان است و البته فراتر از سیستم مدیریت کیفیت پیش می رود و انجام اقداماتی را در سازمان تشویق می کند که علاوه بر رضایت مشتریان به رضایت کارکنان، سهامداران، شرکای تجاری و جامعه نیز اهمیت می دهند.

مدیر ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون همچنین به سیستم مدیریت ریسک ایزو 31000 اشاره کرد و اظهار داشت: پیاده سازی این استاندارد از سال قبل تاثیرات مثبتی بر سطح توانگری مالی و رتبه اعتباری مطلوب شرکت نیز گذاشته است و در مجموع مدیریت ریسک باعث کاهش نگرانی ها در سطح سازمان می شود و سعی ما بر این است که هر سال آن را عمیق تر و بهتر اجرا نماییم.

وی همچنین به رتبه اخذ شده شرکت بیمه تعاون از سوی موسسه برهان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه در شرکت سیستم مدیریت ریسک پیاده سازی شده بود، به موسسه برهان نیز برای ارزیابی دقیق تر و کامل تر کمک کرد و این از جمله مزایای بهره مندی از نظام مدیریت ریسک در ساختار شرکتی است.

سلماسی در ادامه از بازنگری استراتژی ها سخن گفت و بیان داشت: آخرین زمانی که استراتژی ها مورد بازنگری قرار گرفته در سال 1399 بوده که یکی از استراتژی¬های شرکت در راستای هدف حفظ توانگری مالی سطح یک، ریسک پذیری مطمئن است. ضمناً یکی از شاخص های استراتژیک مدیریت ریسک سطح توانگری است که آیتم هایی چون ریسک های بیمه گری شامل ریسک هایی که منجر به خسارت و ریسک های پذیرفته شده؛ ریسک های بازاری، نقدینگی و اعتباری را شامل می شود و مجموعه این ریسک ها توسط واحدهای فنی، اتکایی و مالی و به صورت کلی در تمام ساختار مجموعه شرکتی مورد واکاوی قرار می گیرد.

مدیر ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون افزود: از دیگر شاخص¬های استراتژیک در مدیریت ریسک، مبحث «رتبه اعتباری» است که پیشتر محاسبه نشده بود ولی در شاخص ها موجود بود که هم اکنون با همت سازمانی از سوی موسسه اعتباردهی مورد ارزیابی قرار گرفته و وضعیت آن برای برنامه ریزی و بهبود در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این مهم با توجه به اینکه از سوی یک موسسه مستقل بیرونی مورد ارزیابی قرار گرفت، بیش از پیش می تواند حائز اهمیت باشد.

وی همچنین از «توانگری مالی سطح یک» اخذ شده از طرف بیمه مرکزی نیز سخن گفت و ابراز داشت: شرکت بیمه تعاون در مسیر اشتهای ریسک حرکت کرده و ما همواره برای پذیرش ریسک های منطقی دارای آمادگی هستیم؛ با توجه به سیاست هایی که اخذ شده نیز امیدواریم همچنان بتوانیم در سال های آتی نیز در سطح یک توانگری مالی با نسبت منطقی قرار بگیریم.

سلماسی اضافه کرد: تیم رهبری شرکت امیدوار است نه تنها در حوزه خدمت به سهامداران، بلکه با جلب نظر کارکنان و شرکای تجاری خود به مشتریان، شرکای تجاری و به صورت کلی تمام جامعه خدمت رسانی کرده و نظام تعالی سازمانی را برای تأمین رضایت حداکثری تمام ذی نفعان بسط دهیم. بر همین اساس، در سال جاری برای تعمیق هرچه بیشتر نظام تعالی بنا داریم که در سطح ارزیابی بالاتری نیز خود را ارزیابی کرده که بر اساس آن، بازآموزی هایی در سطح شرکت انجام خواهد شد؛ همچنین پس از خودارزیابی، پروژه-های بهبود در زمینه «محصولات، کیفیت، فرایندها، شرایط کاری کارکنان و مواردی از این دست» تعریف و اجرایی خواهد شد که البته این بهبودها لزوماً از طرف این واحد اجرایی نخواهند شد و نیازمند همکاری تمام واحدها است.

مدیر ریسک و تعالی سازمانی بیمه تعاون همچنین به فرایند اشتراک تجربه با سایر سازمان ها و استفاده از تجربیات برتر آنها که پیشتر نیز انجام شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: این فرایند با مجوزهای خاص صورت می پذیرد. امسال برخی جلسات تسهیم تجربه در زمینه ارتباط با مشتریان و مدیریت منابع انسانی با سایر شرکت های بیمه برنامه ریزی شده و برگزار خواهند شد. ضمناً در زمینه مدیریت ریسک با توجه به اینکه اساساً در ساختار سندیکای بیمه گران ایران، در کارگروه مدیریت ریسک، فرایند تسهیم دانش صورت می پذیرد، همواره نگاه اشتراک تجربه وجود داشته است.

دبیر کمیته تلفیق سندیکای بیمه گران اضافه کرد: همچنین در کمیته تلفیق سندیکا با کمک مدیران ریسک سایر شرکت ها در حال تهیه سند «خطوط راهنمای الگوی مدیریت ریسک در شرکت بیمه» هستیم که در پی آن تبادل تجربیات و بهره مندی از دانش حاصل شده و به بهبود الگو نیز کمک می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=2903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی