تاریخ : یکشنبه, 16 مرداد , 1401 10 محرم 1444 Sunday, 7 August , 2022

اخبار داغ

عاشورا، فرهنگ و جریان پایدار و الگوی همیشگی برای همگان یکپارچگی در واحدهای حقوقی بانک سپه باید استحکام داشته باشد رشد 51 درصدی سوددهی بانک سینا هوای تهران در مرز آلودگی بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک دی به تصویب رسید آغاز همکاری دو جانبه بانک آینده و شرکت امداد خودرو ایران پرداخت بیش از 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط مدیریت شعب استان سمنان در صدر افزایش تعداد کاربران برای سومین ماه هوای پایتخت در آستانه آلودگی تسهیلات بانک توسعه تعاون به نهاد های حمایتی از 5500 میلیارد ریال گذشت مدیرعامل بانک مسکن در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس نشست هم‌افزایی مدیران عامل بانک‌های سپه، صادرات و سینا برگزار شد بانک توسعه تعاون کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستائی پیشتاز بوده است رتبه نخست مدیریت شعب استان چهار محال و بختیاری، در کاهش مدت زمان توقف خودپردازها “BNPL” اعتبار سریع و ارزان بانک تجارت برای مشتریان چالاکی و سرعت ارائه خدمات، نقطه تمایز بانک کارآفرین معاون برنامه‌ریزی بانک سینا منصوب شد پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در بانک دی تعداد روزهای پاک و آلوده در تهران پیشگامی در کارآفرینی و حمایت از تولید و اقتصاد دانش‌بنیان

7

کسب مجوز اتکایی، نشان از قدرت بیمه رازی دارد

  • کد خبر : 3095
  • 07 مهر 1400 - 11:28
کسب مجوز اتکایی، نشان از قدرت بیمه رازی دارد
دکتر علی زین‌ساز با حضور در برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی، بیمه اتکایی را نقطه قوت بیمه رازی بیان کرد و گفت: شرکت‌هایی توان دریافت مجوز قبول اتکایی را دارند که سرمایه، توانگری و دانش فنی بسیار بالایی داشته باشند.

به گزارش سرویس بیمه افق سرمایه؛ علی زین‌ساز- مدیر اتکایی بیمه رازی به عنوان هفدهمین میهمان برنامه سه‌شنبه‌های پاسخگویی که بیش از ۱۵۰۰ نفر آن را به صورت زنده از طریق اینستاگرام مجموعه بازدید کردند، گفت: یکی از اصلی‌ترین موئلفه‌های کسب مجوز قبول اتکایی سرمایه مدنظر بیمه مرکزی است که با حضور دکتر جباری به عنوان مدیرعامل بیمه رازی این مهم محقق شد و بعد از ۱۸ سال بیمه رازی توانست مجوز بیمه اتکایی را دریافت کند.

زین‌ساز با اشاره به سرمایه انسانی، دانش فنی، سرمایه مالی شرکت و توانگری قابل قبول بیمه رازی، گفت: شرکت‌های بیمه به دو نوع مستقیم و اتکایی تقسیم بندی می‌شوند و شرکت‌هایی که به دنبال قبول اتکایی هستند باید طبق آیین نامه‌های بیمه مرکزی فاکتورهای خاصی را پشت سر بگذارند.

او تصریح کرد: طبق آیین نامه‌های بیمه مرکزی در زمینه دریافت مجوز قبول اتکایی شرکت مذکور بایستی از حداقل سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی و در کنار آن توانگری ۱۲۰ درصدی ، دانش فنی و نرم‌افزار مورد قبول بیمه مرکزی برخوردار باشد.

زین‌ساز در رابطه با دانش فنی، گفت: کارشناسان و مدیران حوزه اتکایی شرکتی که به دنبال دریافت مجوز قبول اتکایی هستند باید نمره قبولی از مصاحبه و آزمون‌های بیمه مرکزی دریافت کنند، که این مهم با حمایت مدیرعامل مجموعه محقق شد.

مدیر اتکایی بیمه رازی خاطرنشان کرد: به زبان ساده می‌توان گفت که بیمه اتکایی بیمه دیگر بیمه‌گران را بیمه می‌کند و به اصطلاح شرکت صادرکننده بیمه نامه، میزانی از ریسک بیمه نامه را به یک شرکت اتکایی می‌سپارد و این روند در سطح جهانی متدوال است.

او با توجه به تغییرات قوانین بیمه مرکزی پیش بینی کرد، در سال آینده تعداد قابل توجهی از شرکت‌های صنعت بیمه مجوز قبول اتکایی خود را از دست می‌دهند و از سوی دیگر شرکت‌های اتکایی به بازار ورود خواهند کرد که با توجه به این موارد، بیمه رازی با برنامه‌ریزی مدون به دنبال آن است تا جایگاه خود را در زمینه اتکایی حفظ و رشد دهد.

زین‌ساز با نگاه به فعالیت نمایندگان بیمه رازی، بیان کرد: بیمه اتکایی به عنوان یک اعتبار در صنعت و بازار بیمه محسوب می‌شود و عاملی خواهد بود تا نمایندگان مزیت رقابتی بیشتری در فعالیت‌های بازاریابی داشته باشند.

مدیراتکایی بیمه رازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش بینی پرتفوی قبول اتکایی شرکت چه میزان خواهد بود، گفت: با توجه به سال‌های گذشته، پرتفوی غیراجباری غیردرمان که بازار قبول اتکایی را تشکیل می‌دهد، ۲.۴ درصد حق بیمه تولیدی بازار بوده است و اگر بیمه رازی بتواند از این میزان ۱ درصد بازار را از آن خود کند، ۲۵ میلیارد تومان بیمه اتکایی از آن بیمه رازی خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه بیمه‌های اتکایی نقطه قوت شرکت‌های بیمه‌ای است، بیان کرد: طی روزهای گذشته تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه اتکایی منعقد شده و برای سالجاری برنامه‌هایی در این زمینه تدوین شده است.

مدیر اتکایی شرکت بیمه رازی در انتها خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته با شرکت‌ها و همکاران بین‌المللی در ارتباط هستیم و این ارتباط در دوران برجام بیش از گذشته تقویت شد اما در حال حاضر مراودات مالی با این شرکت‌ها کاهش یافته که امیدوار هستیم با رفع تحریم‌ها حجم مراودات مالی افزایش یابد.

در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی به وی اهدا شد.

گفتنی است «سه شنبه های پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیر عامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی