تاریخ : سه شنبه, 18 مرداد , 1401 12 محرم 1444 Tuesday, 9 August , 2022

اخبار داغ

عملکرد موفق بانک تجارت در سال ۱۴۰۰ ماندگاری لحظه ها و حماسه ها با قلم،‌ دوربین و حس مسئولیت خبرنگاران مدیرعامل بانک سپه «روز خبرنگار» را گرامی داشت عاشورا، فرهنگ و جریان پایدار و الگوی همیشگی برای همگان یکپارچگی در واحدهای حقوقی بانک سپه باید استحکام داشته باشد رشد 51 درصدی سوددهی بانک سینا هوای تهران در مرز آلودگی بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در کشور صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک دی به تصویب رسید آغاز همکاری دو جانبه بانک آینده و شرکت امداد خودرو ایران پرداخت بیش از 7 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط مدیریت شعب استان سمنان در صدر افزایش تعداد کاربران برای سومین ماه هوای پایتخت در آستانه آلودگی تسهیلات بانک توسعه تعاون به نهاد های حمایتی از 5500 میلیارد ریال گذشت مدیرعامل بانک مسکن در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس نشست هم‌افزایی مدیران عامل بانک‌های سپه، صادرات و سینا برگزار شد بانک توسعه تعاون کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستائی پیشتاز بوده است رتبه نخست مدیریت شعب استان چهار محال و بختیاری، در کاهش مدت زمان توقف خودپردازها “BNPL” اعتبار سریع و ارزان بانک تجارت برای مشتریان چالاکی و سرعت ارائه خدمات، نقطه تمایز بانک کارآفرین معاون برنامه‌ریزی بانک سینا منصوب شد

4

خروج از زیان انباشته و سوددهی مستمر در 2.5 سال اخیر از دستاوردهای برجسته پست بانک ایران در یک دهه گذشته است

  • کد خبر : 3195
  • 08 مهر 1400 - 13:46
خروج از زیان انباشته و سوددهی مستمر  در 2.5 سال اخیر از دستاوردهای برجسته پست بانک ایران در یک دهه گذشته است
این موفقیت دستاورد مهم برای بانک در یک دهه گذشته به شمار می رود و تجلی و نمود عینی مدیریت، برنامه ریزی، تلاش مستمر ، پایش ، دیده بانی و شفافیت است.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه؛ دکتربهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با تشریح عملکرد بانک در دو دوره زمانی 97-1392 (دوره 6 ساله اول) و شش ماهه اول 1400- 1398 (دوره 2.5 ساله دوم و مدیریت وی) گفت :  سال 1398 برای پست بانک ایران نقطه عطف و بزنگاه تاریخی بوده است. بانک در دوره اول با زیان انباشته 11542 میلیارد ریال مواجه بود و چشم انداز تاریکی پیش روی بانک قرار داشت و مشمول ماده 141 قانون تجارت (ورشکسته) بود. تغییر جهت روند زیان دهی بانک از سال 1398 آغاز و با روند تحولی و با تاکید بر شفافیت با کاهش تدریجی زیان انباشته و سوددهی پیاپی سالیانه، سود انباشته بانک تا پایان نیمه اول سال­ جاری علاوه بر جبران کامل زیان انباشته به سود متناسبی رسید و با عملکرد 2.5 سال گذشته از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شد.  بانک در دوره اول 11749 میلیارد ریال زیان انباشته داشت درصورتی‌که مجموع سود در دوره دوم فراتر از زیان انباشته مزبور بوده است.

این موفقیت دستاورد مهم برای بانک در یک دهه گذشته به شمار می رود و تجلی و نمود عینی مدیریت، برنامه ریزی، تلاش مستمر ، پایش ، دیده بانی و شفافیت است.

دکتر شیری با اشاره به اینکه یکی از دلایل این دستاورد مهم و اثرگذار نتیجه بهبود کیفیت بدهی ها و دارایی های بانک است، افزود: مانده منابع مؤثر بانک در پایان نیمه اول سال جاری حدود 4 برابر مقدار آن در سال 1397 بوده و رشد آن در سالهای اخیر جهشی و پایدار بوده است.  افزون بر این مانده تسهیلات 3.3 برابر شده و به بیش از 298 هزار میلیارد ریال رسیده است.

شیری در ادامه اظهار داشت :درحالیکه در دوره اول درمجموع به 661 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده بود در دو و نیم سال گذشته به 1201 هزار نفر تسهیلات ( به استثنای حدود 2 میلیون نفر تسهیلات یارانه بگیر و معیشتی ) پرداخت شده و در بازه زمانی یک سوم دوره قبلی تعداد تسهیلات پرداختی دو برابر و ارزش تسهیلات سه برابر شده است.

مدیرعامل پست بانک ایران اضافه کرد:  بانک از نظر معوقات و ریسک اعتباری که شاخص مهم برای مدیریت دارایی ها به شمار می رود تا پایان سال 1397 وضعیت ناخوشایند داشت و مقدار آن 24-20 درصد بود که در دوره دوم به حدود 3.9 درصد کاهش یافته است.  پست بانک ایران از این نظر در فهرست سه بانک برتر کشور قرار دارد.

در این راستا، کیفیت سبد بدهی های بانک نیز تغییر قابل ملاحظه داشته و قیمت تمام شده پول از 24.1 درصد به  13.8 درصد کاهش یافته که نشان دهنده دسترسی به منابع باکیفیت و ارزان قیمت است.

وی با اشاره به اهمیت بانکداری الکترونیکی افزود: پست بانک ایران تلاش گسترده ای برای گسترش بانکداری الکترونیکی و گسترش شمول مالی به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار انجام داده و سهم آن از کارت های صادره صنعت بانکی بیش از 5 درصد است.

مدیر عامل پست بانک ایران در ادامه اگفت: افزایش سرمایه گذاری ها در این زمینه سبب شده سهم بانک از تراکنش های دستگاه های خودپرداز به 4 درصد برسد که تحول مهمی در مقایسه با دوره اول به شمار می رود. همچنین به منظور تسهیل دسترسی بنگاه های اقتصادی به نظام پرداخت و گسترش شمول مالی، تعداد پایانه فروش نصب شده دو برابر شده و به بیش از 201 هزار دستگاه رسیده و سهم آن از بازار پایانه های فروش از 1.3 درصد در دوره اول به 2.2 درصد در دوره دوم افزایش یافته است.

افزون بر این کاربران اینترنت بانک 8 برابر و کاربران همراه بانک بیش از 5 برابر شده و بیش از 1.8 میلیون کاربر درگاه های اینترنتی فعال دارد .

رشد 52 درصد تعداد ضمانت نامه ها و رشد 100 درصدی مبلغ ضمانت نامه ها به همراه دستیابی به رشد 100 درصدی حوالجات ارزی در شرایط تحریم های ظالمانه از دیگر موفقیت های پست بانک ایران در دوره دوم بوده است.

دکتر شیری تاکید کرد: پست بانک ایران خدمات ماندگار در مناطق روستایی انجام داده است.  حدود 40 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات مستقیم بانکی قرار داشته و بیش از 85 درصد افراد در این مناطق به طور مستقیم و غیرمستقیم به این خدمات دسترسی دارند.  گسترش و تعمیق شمول مالی در مناطق کم برخوردار سبب شده که روزانه بیش از 2.7 میلیون تراکنش انجام شود. این خدمات پیوسته آثار و پیامدهای مهم کاهش شکاف اقتصادی و اجتماعی را در این مناطق به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی