تاریخ : جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

7

خروج از زیان انباشته و سوددهی مستمر در 2.5 سال اخیر از دستاوردهای برجسته پست بانک ایران در یک دهه گذشته است

  • کد خبر : 3195
  • 08 مهر 1400 - 13:46
خروج از زیان انباشته و سوددهی مستمر  در 2.5 سال اخیر از دستاوردهای برجسته پست بانک ایران در یک دهه گذشته است
این موفقیت دستاورد مهم برای بانک در یک دهه گذشته به شمار می رود و تجلی و نمود عینی مدیریت، برنامه ریزی، تلاش مستمر ، پایش ، دیده بانی و شفافیت است.

به گزارش سرویس بانک افق سرمایه؛ دکتربهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با تشریح عملکرد بانک در دو دوره زمانی 97-1392 (دوره 6 ساله اول) و شش ماهه اول 1400- 1398 (دوره 2.5 ساله دوم و مدیریت وی) گفت :  سال 1398 برای پست بانک ایران نقطه عطف و بزنگاه تاریخی بوده است. بانک در دوره اول با زیان انباشته 11542 میلیارد ریال مواجه بود و چشم انداز تاریکی پیش روی بانک قرار داشت و مشمول ماده 141 قانون تجارت (ورشکسته) بود. تغییر جهت روند زیان دهی بانک از سال 1398 آغاز و با روند تحولی و با تاکید بر شفافیت با کاهش تدریجی زیان انباشته و سوددهی پیاپی سالیانه، سود انباشته بانک تا پایان نیمه اول سال­ جاری علاوه بر جبران کامل زیان انباشته به سود متناسبی رسید و با عملکرد 2.5 سال گذشته از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شد.  بانک در دوره اول 11749 میلیارد ریال زیان انباشته داشت درصورتی‌که مجموع سود در دوره دوم فراتر از زیان انباشته مزبور بوده است.

این موفقیت دستاورد مهم برای بانک در یک دهه گذشته به شمار می رود و تجلی و نمود عینی مدیریت، برنامه ریزی، تلاش مستمر ، پایش ، دیده بانی و شفافیت است.

دکتر شیری با اشاره به اینکه یکی از دلایل این دستاورد مهم و اثرگذار نتیجه بهبود کیفیت بدهی ها و دارایی های بانک است، افزود: مانده منابع مؤثر بانک در پایان نیمه اول سال جاری حدود 4 برابر مقدار آن در سال 1397 بوده و رشد آن در سالهای اخیر جهشی و پایدار بوده است.  افزون بر این مانده تسهیلات 3.3 برابر شده و به بیش از 298 هزار میلیارد ریال رسیده است.

شیری در ادامه اظهار داشت :درحالیکه در دوره اول درمجموع به 661 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده بود در دو و نیم سال گذشته به 1201 هزار نفر تسهیلات ( به استثنای حدود 2 میلیون نفر تسهیلات یارانه بگیر و معیشتی ) پرداخت شده و در بازه زمانی یک سوم دوره قبلی تعداد تسهیلات پرداختی دو برابر و ارزش تسهیلات سه برابر شده است.

مدیرعامل پست بانک ایران اضافه کرد:  بانک از نظر معوقات و ریسک اعتباری که شاخص مهم برای مدیریت دارایی ها به شمار می رود تا پایان سال 1397 وضعیت ناخوشایند داشت و مقدار آن 24-20 درصد بود که در دوره دوم به حدود 3.9 درصد کاهش یافته است.  پست بانک ایران از این نظر در فهرست سه بانک برتر کشور قرار دارد.

در این راستا، کیفیت سبد بدهی های بانک نیز تغییر قابل ملاحظه داشته و قیمت تمام شده پول از 24.1 درصد به  13.8 درصد کاهش یافته که نشان دهنده دسترسی به منابع باکیفیت و ارزان قیمت است.

وی با اشاره به اهمیت بانکداری الکترونیکی افزود: پست بانک ایران تلاش گسترده ای برای گسترش بانکداری الکترونیکی و گسترش شمول مالی به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار انجام داده و سهم آن از کارت های صادره صنعت بانکی بیش از 5 درصد است.

مدیر عامل پست بانک ایران در ادامه اگفت: افزایش سرمایه گذاری ها در این زمینه سبب شده سهم بانک از تراکنش های دستگاه های خودپرداز به 4 درصد برسد که تحول مهمی در مقایسه با دوره اول به شمار می رود. همچنین به منظور تسهیل دسترسی بنگاه های اقتصادی به نظام پرداخت و گسترش شمول مالی، تعداد پایانه فروش نصب شده دو برابر شده و به بیش از 201 هزار دستگاه رسیده و سهم آن از بازار پایانه های فروش از 1.3 درصد در دوره اول به 2.2 درصد در دوره دوم افزایش یافته است.

افزون بر این کاربران اینترنت بانک 8 برابر و کاربران همراه بانک بیش از 5 برابر شده و بیش از 1.8 میلیون کاربر درگاه های اینترنتی فعال دارد .

رشد 52 درصد تعداد ضمانت نامه ها و رشد 100 درصدی مبلغ ضمانت نامه ها به همراه دستیابی به رشد 100 درصدی حوالجات ارزی در شرایط تحریم های ظالمانه از دیگر موفقیت های پست بانک ایران در دوره دوم بوده است.

دکتر شیری تاکید کرد: پست بانک ایران خدمات ماندگار در مناطق روستایی انجام داده است.  حدود 40 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات مستقیم بانکی قرار داشته و بیش از 85 درصد افراد در این مناطق به طور مستقیم و غیرمستقیم به این خدمات دسترسی دارند.  گسترش و تعمیق شمول مالی در مناطق کم برخوردار سبب شده که روزانه بیش از 2.7 میلیون تراکنش انجام شود. این خدمات پیوسته آثار و پیامدهای مهم کاهش شکاف اقتصادی و اجتماعی را در این مناطق به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی