تاریخ : پنج شنبه, 22 آذر , 1403 11 جماد ثاني 1446 Thursday, 12 December , 2024

اخبار داغ

درخشش علمی همکاران منطقه ۵ بیمه پاسارگاد پرداخت مطالبات بیمارستان‌های غیر دولتی دانشگاهی تا پایان تیر ثبت نام سریع و آسان محصولات ایران خودرو با حساب وکالتی بانک تجارت لیست شعب کشیک بانک سپه در تهران برای روزهای 21 و 22 آذر ماه شعب کشیک بانک صادرات ایران در استان تهران چهارشنبه و پنجشنبه فعال هستند پرداخت به موقع خسارت بهترین روش برای جلب رضایت مشتریان صنعت بیمه است SCF بانک تجارت محدودیت‌ها در حوزه تامین مالی را از میان برمی‌دارد طرح الماس ملل ، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کاربردی برای پزشکان ، وکلا، مهندسین و سایر متخصصین تکمیل پرداخت سومین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان سامانه برخط”آسیا حامی” ؛ تسریع و تسهیل در صدور و پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث با بهره مندی از فناوری هوش مصنوعی انعقاد تفاهم نامه بیمه آسیا و انجمن مدیریت کسب و کار ایران مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید منصوب شد دعوت از داوطلبان عضویت در هیأت‌مدیره بانک پاسارگاد برگزاری نمایشگاه ملی دیتکس 2024 قم با حمایت و همراهی کارگزاری بیمه دال مدیرعامل بیمه آسیا روز ملی بیمه را تبریک گفت رشد 20 درصدی سود خالص وبصادر خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی رایگان است پرداخت بیش از ۱,۹۵۶ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزند آوری همکار بیمه پاسارگاد در میان برترین همکاران صنعت بیمه درخشش علمی همکاران بیمه پاسارگاد در همایش ملی بیمه و توسعه بیمه پاسارگاد در نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی موفق به کسب 4 عنوان شد

10

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری: مجمع امسال، قوی تر از همیشه بود

  • کد خبر : 3253
  • 10 مهر 1400 - 15:12
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری: مجمع امسال، قوی تر از همیشه بود
مدیرعامل شــرکت بیمه آســماری می گوید که این شــرکت اکنون به جایگاه قابل قبولی در بازار رسیده است و به دنبال راهکارهایی برای تعمیق این شرایط در کنار ایجاد وفاداری بیشتر با مشتریان است.

به گزارش سرویس بیمه افق سرمایه؛ علیرضا یزدان دوست، برگزاری موفقیت آمیز مجمع اخیر را راهگشای شرکت برای حرکت به سوی اهداف بلندتر می داند. او در گفت و گویی، بخش های جدیدی از شرایط کنونی و آینده پیش روی شرکت را روایت کرده است.

مجمع شرکت بیمه آســماری در سال جاری چه تفاوت هایی با مجمع سال گذشته داشت؟

ابتدا باید تاکید کنم که مجمع ســال گذشــته بیمه آسماری بســیار خوب بود، اما شرایط مجمع امسال بســیار مطلوب تر بود. تفاوت عمده مجمع امســال با مجمع ســال گذشــته این بــود که در مجمع ســال جاری، همــه اعضای هیــات مدیره حضور داشــتند. رئیس هیات مدیره شرکت، رئیس مجمع امســال هم بود که در نتیجه قوت بیشتری به آن می بخشید.

تصویب صــورت های مالی شــرکت در چنین شــرایطی، بســیار امیدبخش بود و از این رو بیمه آسماری با قدرت هر چه بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

تفاوت دیگر مجمع امســال، نحوه تقسیم سود هر سهم بود. در مجمع سال گذشته هنوز مشخص نشــده بود مبلغی از سود سهام که به صورت نقد به ســهامداران پرداخت نخواهد شد، قرار است صرف افزایش ســرمایه شود. در مجمع امسال این موضوع مطرح شــد، به طوری که قرار شد نصف مبلغ سود در شرکت باقی بماند تا در افزایش سرمایه های آتی استفاده شود.

نکته مهم دیگر مجمع امســال، حضور مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی در جلســه بود و مجموع این موارد، مجمع امسال را غنای بیشتری بخشید.

نقاط قوت صورت های مالی اخیر مصوب در مجمع چه بود؟

نقاط قوت صورت های مالی ۱۳۹۹ شرکت بیمه آســماری در کنار افزایش ســرمایه از ۲۵۰ میلیارد ریال به ۹۰۰ میلیارد ریال در چند بخش قابل ذکر اســت که حجم قابــل توجهی از آنها نیز ناشــی از جهش پرتفوی شرکت بود.

حجم ســپرده های بانکی و نقدینگی شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال های قبل به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. پرتفوی شرکت نیز بیش از ۷۰ درصد رشد کرد. از سوی دیگر با وجود این که تعداد سهام شرکت از ۲۵۰ میلیون به ۹۰۰ میلیون تغییر پیدا کرد، ولی سود محقق شده نزدیک به ۳ برابر سال گذشته بود، از این رو ســهامداران علاوه بر این که ۳ برابر شدن تعداد ســهام را تجربه کردند، سود دریافتی خوبی هم داشتند.

بیمه آســماری جزو شــرکت هایی اســت که نســبت ســود عملیاتی به پرتفو یا نســبت ســود عملیاتــی بــه ســرمایه آن عــدد قابــل توجهی اســت. به طور کلــی می توان گفت شــرکت بیمه آســماری از لحــاظ صورت های مالــی و ترازنامه، شــرایط مطلوبــی دارد و ایــن رونــد ادامــه نیز خواهد یافت.

بــا وجود این که ســال ۱۳۹۹ ســال کرونایی بود و شــرایط اقتصادی نامطلوبی در کشــور جریان داشــت، اما شرکت بیمه آسماری رشدهای قابل توجهی را در شاخص های بیمه گری تجربه کرد. این روند ناشی از چه بود؟

نکته درســتی است و این ناشــی از پرداختن همکاران به بخش های مغفول مانده بود. بســیاری از پرتفوهایــی که کســی به آنهــا ورود نمی کرد، توســط همکاران ما کشف و جذب شد و البته این وضعیت در مناطق آزاد به شدت قابل توجه بود.

از ســوی دیگر، رشــته درمان تکمیلی خانواده و انفرادی، به نســبت سایر رشــته ها، حوزه بکری اســت. اکنون تعــداد افرادی که پوشــش درمان تکمیلی دارند نسبت به کل جمعیت کشور، چندان زیاد نیست و این رشته پتانسیل بسیار خوبی برای فعالیت دارد.

کشف و استفاده از این ظرفیت ها باعث شد که هــم تعداد بیمه نامه های صــادره و هم حق بیمه تولیدی شــرکت در سال گذشته رشــد خوبی را تجربه کند.

از سوی دیگر با وجود شیوع کرونا و خسارتهای درمــان که در اثر این پاندمی به شــرکت تحمیل شد، نسبت خسارت بیمه آسماری در سال ۱۳۹۹ دقیقا مشابه سال ۱۳۹۸ بود و روی عدد ۵۳ درصد باقی ماند. این شرایط نشان می دهد همکاران ما در بیمه آســماری هم ریسک های درستی را انتخاب کــرده اند و هم حــق بیمه های خوبــی دریافت کرده اند.

ترکیب پرتفوی شرکت به شکل کنونی باقی خواهد ماند؟

ترکیب پرتفوی بیمه آسماری طی سالهای اخیر تغییر چندانی نداشــته و نخواهد داشت. شرکت در سرزمین اصلی فقط در رشته درمان فعالیت دارد و طبیعی اســت که شاخص این رشته در کل پرتفو، پررنگ تر از سایر رشته هاست.

نکته دیگر این که حق بیمه ســایر رشــته ها، موازی با رشــته درمان افزایش نمی یابد. به عنوان مثال حق بیمه رشته درمان که تابعی از نرخ تورم عمومی و افزایش تعرفه های پزشکی است در سال گذشته رشــد قابل توجهی داشت، ولی حق بیمه رشــته های بدنه اتومبیل، آتش سوزی، مهندسی و مســئولیت به دلیــل رقابت های شــدید میان شرکت ها، کاهش هم داشته است.

به طور کلی ســهم رشته درمان از کل پرتفوی صنعت بیمه حدود ۳۵ درصد است، اما این رقم در بیمه آسماری حدود ۸۰ درصد است و همین روند هم ادامه خواهد یافت.

همچنین، پرتفوی مناطق آزاد هم دســتخوش تغییرات شــده اســت. پرتفوهای بزرگ توســط شــرکت های بیمه بزرگ با سرمایه بیشتر و البته با نرخ های کمتر تصاحب شــده اســت و پرتفوهای کوچک هم تاثیری در عملیات کل شرکت ندارد.

با شرایط کنونی، چشم انداز شرکت بیمه آسماری در سال ۱۴۰۰ را چگونه می بینید؟

بیمه آســماری بــه حضور پرقــدرت خود در بازار ادامه می دهد، امــا تغییرات مهمی در حوزه مشــتری مداری طراحی کرده اســت که در سال جاری عملیاتی می شود.

یکی از مهمترین اولویت های ما در سال جاری، رضایت ســنجی مشتریان است. خوشبختانه حجم عملیات بیمه آســماری به جایی رسیده است که علاقه مندیم وفاداری بیشتری بین مشتریان و شرکت ایجاد کنیم. مــا قصد داریم نیازهای مشــتریان را احصا کنیم و برای پاســخ به آنهــا حتی محصولاتمان را تغییر داده و یا شــکل ارائه خدمات را به روزرسانی کنیم.

البتــه نیــم نگاهی هــم به جــذب پرتفوهای جدید خواهیم داشــت، ولی اولویت ما این اســت که همه زیرســاخت های لازم به لحاظ سیستمی، انفورماتیک و نیروی انســانی را به شــکلی فراهم کنیم که وفاداری مشــتریان موجــود به حداکثر ممکن برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی