افزونه جلالی را نصب کنید. 20 ذو الحجة 1446 Monday, 16 June , 2025

اخبار داغ

تشکیل کمیته ویژه پدافند غیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و ابلاغ بخشنامه اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از سرمایه‌های بازنشستگان مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد برگزار شد جنایت تروریستی رژیم پلید صهیونی عزم ملت ایران را در مسیر عزت ملی و مبارزه با ظلم و اشغالگری راسخ تر خواهد کرد بیانیه جوادی، مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل پیام تسلیت مدیرعامل بانک تجارت به مناسبت شهادت فرماندهان، دانشمندان و مردم مظلوم کشور لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه بیست و دوم خردادماه اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در روز پنجشنبه ۲۲ خرداد‌ماه تسویه غیرحضوری معاملات در بورس کالا با استفاده از برات الکترونیک سپامی آغاز طرح ملی پوشش همگانی بیمه سلامت بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه اخلاقی: ظرفیت‌های بین المللی بانک تجارت در خدمت توسعه صنعت پتروشیمی کشور رونمایی از «سایرابات»؛ چت‌بات هوشمند بانک تجارت با همکاری همراه اول پیشگیری نقش کلیدی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد اخلاقی: بانک تجارت حامی حرفه‌ای صنعت پتروشیمی، همراستا با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور صعود بانک پاسارگاد در رنکینگ جهانی پرداخت ۱۶۲۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری توسط ملل دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد بانک ایرانی در تراز جهانی امام خمینی(ره)، بزرگ‌مردی که تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زد مدیرعامل بانک سپه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد، رشد درآمد عملیاتی بانک پاسارگاد در اردیبهشت ۱۴۰۴ پرداخت بیش از ۲۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی از سوی بانک سپه

9

کرونا ضرورت توسعه بازارهای محله‌ای را آشکارتر کرد

  • کد خبر : 3761
  • 20 مهر 1400 - 10:22
کرونا ضرورت توسعه بازارهای محله‌ای را آشکارتر کرد
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: در این شرایط، استفاده از حمل و نقل عمومی به میزان قابل توجهی کاهش یافت و مردم به جای حضور در بازارها و مراکز بزرگ تجاری، ترجیح دادند از بازارهای محله‌ای و مراکز کوچک خرید، خریدهای خود را انجام دهند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه سید سعید راد با اعلام اینکه در این مدت، بسیاری از شهروندان به خاطر کاهش خطر ابتلا به کرونا، برای مراجعه به بازارها و مراکز خرید ترجیح دادند از وسایل نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، افزود: البته انتخاب بخش قابل ملاحظه‌ای از شهروندان نیز این است که با پای پیاده به بازارهای محلی رفته و محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر، با هدف دسترسی آسان شهروندان به ویژه اقشار کم برخوردار به میوه و تره بار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، موضوع احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلاتی که این امکان در آنها وجود نداشت، شتاب گرفت و تلاش شد تا بازارهای جدید در محله‌های فاقد بازار ساخته شده و به بهره‌برداری برسند، اظهار کرد: همین رویکرد، اثرگذاری خود را در دوره کرونا نشان داد و از عواملی است که باعث شده تا میزان خرید از بازارهای محلی روز به روز افزایش یابد.

راد با بیان اینکه همه‌گیری کرونا، لزوم بازنگری در طراحی شهری با محوریت تأمین نیازهای روزانه شهروندان با الگوی برنامه‌ریزی محله‌ای را بیش از پیش آشکار ساخت، تصریح کرد: امکان دسترسی شهروندان در سطوح محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای به امکانات و تسهیلات خرید به نحوی که شهروندان نیاز به پیمایش مسیرهای طولانی نداشته باشند و با کمترین میزان تردد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نزدیک‌ترین مرکز خرید برسند، مُدلی است که بازارهای محلی میوه و تره بار بهترین نمونه‌های آن هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از بازارهای میوه و تره بار در فضای باز قرار دارند و همین ویژگی یکی از امتیازات این مراکز در دوره کروناست، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش تعداد مراجعات و میزان فروش بسیاری از مراکز بزرگ تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایام همه‌گیری کرونا، نه تنها مراجعات بازارهای میوه و تره بار کاهش نیافت، بلکه شاهد استقبال روزافزون شهروندان و رونق بیش از پیش این مراکز خدماتی هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3761
  • نویسنده : ساراپیرانه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.