تاریخ : جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

6

کرونا ضرورت توسعه بازارهای محله‌ای را آشکارتر کرد

  • کد خبر : 3761
  • 20 مهر 1400 - 10:22
کرونا ضرورت توسعه بازارهای محله‌ای را آشکارتر کرد
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: در این شرایط، استفاده از حمل و نقل عمومی به میزان قابل توجهی کاهش یافت و مردم به جای حضور در بازارها و مراکز بزرگ تجاری، ترجیح دادند از بازارهای محله‌ای و مراکز کوچک خرید، خریدهای خود را انجام دهند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه سید سعید راد با اعلام اینکه در این مدت، بسیاری از شهروندان به خاطر کاهش خطر ابتلا به کرونا، برای مراجعه به بازارها و مراکز خرید ترجیح دادند از وسایل نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، افزود: البته انتخاب بخش قابل ملاحظه‌ای از شهروندان نیز این است که با پای پیاده به بازارهای محلی رفته و محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر، با هدف دسترسی آسان شهروندان به ویژه اقشار کم برخوردار به میوه و تره بار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، موضوع احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلاتی که این امکان در آنها وجود نداشت، شتاب گرفت و تلاش شد تا بازارهای جدید در محله‌های فاقد بازار ساخته شده و به بهره‌برداری برسند، اظهار کرد: همین رویکرد، اثرگذاری خود را در دوره کرونا نشان داد و از عواملی است که باعث شده تا میزان خرید از بازارهای محلی روز به روز افزایش یابد.

راد با بیان اینکه همه‌گیری کرونا، لزوم بازنگری در طراحی شهری با محوریت تأمین نیازهای روزانه شهروندان با الگوی برنامه‌ریزی محله‌ای را بیش از پیش آشکار ساخت، تصریح کرد: امکان دسترسی شهروندان در سطوح محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای به امکانات و تسهیلات خرید به نحوی که شهروندان نیاز به پیمایش مسیرهای طولانی نداشته باشند و با کمترین میزان تردد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نزدیک‌ترین مرکز خرید برسند، مُدلی است که بازارهای محلی میوه و تره بار بهترین نمونه‌های آن هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از بازارهای میوه و تره بار در فضای باز قرار دارند و همین ویژگی یکی از امتیازات این مراکز در دوره کروناست، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش تعداد مراجعات و میزان فروش بسیاری از مراکز بزرگ تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایام همه‌گیری کرونا، نه تنها مراجعات بازارهای میوه و تره بار کاهش نیافت، بلکه شاهد استقبال روزافزون شهروندان و رونق بیش از پیش این مراکز خدماتی هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3761
  • نویسنده : ساراپیرانه

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی