تاریخ : دوشنبه, 16 مهر , 1403 4 ربيع ثاني 1446 Monday, 7 October , 2024

اخبار داغ

جزئیات دستور معاون اول رئیس جمهور برای تأمین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز یک مسیر طولانی به نکات امنیتی در استفاده از کارت‌های بانکی دقت کنید اعتماد بیش از 27 میلیون هموطن به سپهر کارت پرداخت بیش از 133 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه اقدام مهم بانک مرکزی در افزایش شفافیت اعطای 198000 وام قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران به بازنشستگان مدیرعامل بانک سپه فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت بانک مرکزی اثر مسائل سیاسی بر اقتصاد را مهار کرد کسب رتبه برتر بانک سپه در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ممنوعیت تدریجی صدور «چک رمزدار (بین بانکی)» ​راهبرد بانک صادرات ایران گره‌گشایی از اقتصاد کشور و رفاه عمومی است برگزاری “طرح پویش مهر بانک سپه” جهت حمایت از دانش آموزان مناطق محروم سفته الکترونیک در سامانه «ست» عملیاتی شد هتل ۵ ستاره رشیدیه تهران افتتاح شد مدیرعامل بانک سپه شهادت دبیر‌کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت بانک تجارت پیشتاز حمایت از جوانان با اعطای بیش از 17.7 همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری سیدحسن نصرالله الگویی جامع در حسینی بودن و حسینی ماندن را برای همه ما ترسیم کرد مدیرعامل بانک تجارت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت بانک تجارت حامی توسعه اقتصاد کشور و تولید کالای ایرانی است بانک صادرات ایران، همیار توسعه ورزش می‌شود

9

کرونا ضرورت توسعه بازارهای محله‌ای را آشکارتر کرد

  • کد خبر : 3761
  • 20 مهر 1400 - 10:22
کرونا ضرورت توسعه بازارهای محله‌ای را آشکارتر کرد
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: در این شرایط، استفاده از حمل و نقل عمومی به میزان قابل توجهی کاهش یافت و مردم به جای حضور در بازارها و مراکز بزرگ تجاری، ترجیح دادند از بازارهای محله‌ای و مراکز کوچک خرید، خریدهای خود را انجام دهند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه سید سعید راد با اعلام اینکه در این مدت، بسیاری از شهروندان به خاطر کاهش خطر ابتلا به کرونا، برای مراجعه به بازارها و مراکز خرید ترجیح دادند از وسایل نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، افزود: البته انتخاب بخش قابل ملاحظه‌ای از شهروندان نیز این است که با پای پیاده به بازارهای محلی رفته و محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر، با هدف دسترسی آسان شهروندان به ویژه اقشار کم برخوردار به میوه و تره بار با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، موضوع احداث و توسعه بازارهای میوه و تره بار در محلاتی که این امکان در آنها وجود نداشت، شتاب گرفت و تلاش شد تا بازارهای جدید در محله‌های فاقد بازار ساخته شده و به بهره‌برداری برسند، اظهار کرد: همین رویکرد، اثرگذاری خود را در دوره کرونا نشان داد و از عواملی است که باعث شده تا میزان خرید از بازارهای محلی روز به روز افزایش یابد.

راد با بیان اینکه همه‌گیری کرونا، لزوم بازنگری در طراحی شهری با محوریت تأمین نیازهای روزانه شهروندان با الگوی برنامه‌ریزی محله‌ای را بیش از پیش آشکار ساخت، تصریح کرد: امکان دسترسی شهروندان در سطوح محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای به امکانات و تسهیلات خرید به نحوی که شهروندان نیاز به پیمایش مسیرهای طولانی نداشته باشند و با کمترین میزان تردد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نزدیک‌ترین مرکز خرید برسند، مُدلی است که بازارهای محلی میوه و تره بار بهترین نمونه‌های آن هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از بازارهای میوه و تره بار در فضای باز قرار دارند و همین ویژگی یکی از امتیازات این مراکز در دوره کروناست، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش تعداد مراجعات و میزان فروش بسیاری از مراکز بزرگ تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایام همه‌گیری کرونا، نه تنها مراجعات بازارهای میوه و تره بار کاهش نیافت، بلکه شاهد استقبال روزافزون شهروندان و رونق بیش از پیش این مراکز خدماتی هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3761
  • نویسنده : ساراپیرانه

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی