افزونه جلالی را نصب کنید. 20 جماد أول 1447 Monday, 10 November , 2025

اخبار داغ

هوش مصنوعی چگونه نقش بیمه را از جبران به پیشگیری تبدیل می‌کند؟ رشد پایدار و بهبود مستمر در عملکرد بیمه دی؛ تداوم روند سودآور با کنترل خسارت حرکت هوشمند بیمه دی در مسیر نوآوری، تحول دیجیتال و توسعه پایدار بیمه دی پشتیبان جامعه در عصر تهدیدات نوین رشد ۵۳ درصدی ضمانتنامه‌های صادره و اعتبارات گشایش یافته در بانک اقتصادنوین آرامش و آسایش برای مدیران و ساکنان ساختمان با اپلیکیشن شایار بانک سپه قهرمان بیست‌ودومین المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور شد بیمه همگانی سلامت یکی از دستاوردهای بزرگ کشور است برگزاری آزمون استخدامی مؤسسه اعتباری ملل در نیمه نخست آذرماه رکورد بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی بیمه دی با محصول «زندگی بهادار» رکورد ۱۲۶ درصد رشد ثبت کرد بیمه دی و تحولی راهبردی در حمل‌ونقل با توسعه پوشش‌ها امنیت تجارت در مسیرهای داخلی و بین‌المللی با بیمه‌‌نامه‌های حمل‌ونقل دی بیمه دی همچنان در جایگاه برتر میان شرکت‌های خصوصی رشد فروش بیمه دی متفاوت تر از رقبا رشد ۷۴ درصدی ارزش بازار بانک اقتصادنوین خیرین بانک صادرات ایران ۱۲ زندانی را به آغوش خانواده بازگرداندند نیازمند تقویت پیشگیری و تحول دیجیتال در نظام بیمه‌ای هستیم زرندی مقدم ‌در آخرین مجمع منطقه‌ای بانک اقتصادنوین سکوی نوین سرمایه‌گذاری آنلاین گروه خدمات بازار سرمایه پاسارگاد سند راهبردی چشم‌انداز و مسیر ارتقای جایگاه بیمه ملت در صنعت بیمه کشور را مشخص می‌کند

8

چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟

  • کد خبر : 3798
  • 20 مهر 1400 - 13:44
چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟
دبیر انجمن صنایع لبنی با تشریح دلایل عدم اعمال قیمت های جدید فرآورده های لبنی در بازار گفت: توزیع محصولات جدید و جایگزینی آنها در بازار بین یک تا دو هفته زمان می برد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه؛ رضا باکری درباره اینکه چرا کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه فرآورده لبنی که قرار بود از شنبه هفته جاری اعمال شود، در بازار اتفاق نیفتاده است؟، گفت: میان تولید و توزیع محصول همواره فاصله‌ای وجود دارد و اینگونه نیست که وقتی محصولی در کارخانجات تولید می‌شود به فاصله اندکی در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محصول پنیر بعد از تولید حدود یک هفته در قرنطینه می‌ماند و برای ماست این مدت قرنطینه ۴۸ ساعت و برای شیر معمولاً ۲۴ است بنابراین این محصولات به تدریج وارد بازار می‌شوند.

باکری اضافه کرد: علاوه بر این محصولات قبلی که توزیع شده در بازار هستند و خیلی از فروشگاه‌ها هنوز محصولات قبلی خود را نفروخته اند که باید آنها را نیز به فروش برسانند، پس برای اینکه محصولات با نرخ جدید توزیع و در بازار جایگزین شوند و اختلالات فعلی برطرف شود بین یک تا دو هفته زمان لازم است و بعد از این مدت جایگزینی به طور کامل انجام می‌شود و مردم شاهد اعمال نرخ‌های جدید خواهند بود.

وی تاکید کرد که تا آخر هفته آینده جایگزینی در این حوزه به طور کامل اتفاق می‌افتد.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور به این پرسش که مردم نگران هستند با اعمال نرخ‌های جدید، سه قلم کالایی که مشمول کاهش قیمت شده اند کمیاب شود و در دسترس مردم نباشد، چگونه این مساله را مدیریت خواهید کرد؟، پاسخ داد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که اتفاقی برای تولید رخ نداده که با کاهش تولید و یا کمیاب شدن کالاها مواجه باشیم، کاهش قیمتی که رخ داده در حوزه شبکه توزیع و فروشگاهی بوده و ربطی به تولید ندارد.

باکری افزود: فاصله قیمت محصولات از تولید در کارخانجات تا مصرف کننده ۲۵ درصد است که ۱۵ درصد آن هزینه فروشگاه و ۱۰ درصد نیز هزینه حمل و توزیع است و کاهش ۱۰ درصدی نیز در این دو حوزه اعمال شده که با همکاری شبکه فروشگاهی و توزیع بوده و آنها به اجرای این طرح کمک کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.