تاریخ : شنبه, 5 آذر , 1401 3 جماد أول 1444 Saturday, 26 November , 2022

اخبار داغ

حمایت تمام قد بانک صادرات ایران از صنعت خودروسازی پیام مدیر عامل بانک سپه به مناسبت روز بسیج مستضعفان افتتاح شعبه فلکه دوم نیروی هوایی بانک اقتصادنوین در تهران تأکید بر انجام معاینه فنی خودروهای پایتخت در مراکز شهرداری تهران به‌روزرسانی سامانه‌های عملیاتی بانک اقتصادنوین گشایش پاکت‌های پنجمین مرحله مزایده املاک بانک دی بانک مسکن تقریبا ۱۰۰ درصد تکالیف خود در طرح نهضت ملی مسکن را عملیاتی کرده است اعتبار 12 هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای حمایت از ایجاد نیروگاه های خورشیدی پیام سرپرست بانک به مناسبت هفته بسیج اعطای «نشان عالی مدیر سال» به مدیرعامل بانک صادرات ایران ضرورت ثبت کارت‌های بانکی پست بانک ایران در اپلیکیشن‌های پرداخت برای استفاده از خدمات بانکی آگهی مناقصه عمومی یک مرحله‌ای دعوت شرکت گردشگری شهرآئین برای ارسال طرح و پیشنهادهای تجاری تداوم هوای “ناسالم” در شهر تهران شعبه امیرکبیر بیمه دانا به باشگاه هزار میلیاردی‌ها پیوست مراسم افتتاح ششمین مدرسه بیمه پارسیان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد دکتر رحیم طاهری به عنوان قائم مقام مدیرعامل بانک شهر منصوب شد محیط شعبه را برای مشتریان، مفرح، صمیمی وخاطره انگیز کنید سواد دیجیتال کاربران بانک ایران زمین موجب ارائه خدمات مطلوب می شود چک الکترونیک چیست و چگونه صادر و نقد می‌شود؟ سامانه تسهیلات غیرحضوری ازدواج بانک تجارت رونمایی شد

3

چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟

  • کد خبر : 3798
  • 20 مهر 1400 - 13:44
چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟
دبیر انجمن صنایع لبنی با تشریح دلایل عدم اعمال قیمت های جدید فرآورده های لبنی در بازار گفت: توزیع محصولات جدید و جایگزینی آنها در بازار بین یک تا دو هفته زمان می برد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه؛ رضا باکری درباره اینکه چرا کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه فرآورده لبنی که قرار بود از شنبه هفته جاری اعمال شود، در بازار اتفاق نیفتاده است؟، گفت: میان تولید و توزیع محصول همواره فاصله‌ای وجود دارد و اینگونه نیست که وقتی محصولی در کارخانجات تولید می‌شود به فاصله اندکی در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محصول پنیر بعد از تولید حدود یک هفته در قرنطینه می‌ماند و برای ماست این مدت قرنطینه ۴۸ ساعت و برای شیر معمولاً ۲۴ است بنابراین این محصولات به تدریج وارد بازار می‌شوند.

باکری اضافه کرد: علاوه بر این محصولات قبلی که توزیع شده در بازار هستند و خیلی از فروشگاه‌ها هنوز محصولات قبلی خود را نفروخته اند که باید آنها را نیز به فروش برسانند، پس برای اینکه محصولات با نرخ جدید توزیع و در بازار جایگزین شوند و اختلالات فعلی برطرف شود بین یک تا دو هفته زمان لازم است و بعد از این مدت جایگزینی به طور کامل انجام می‌شود و مردم شاهد اعمال نرخ‌های جدید خواهند بود.

وی تاکید کرد که تا آخر هفته آینده جایگزینی در این حوزه به طور کامل اتفاق می‌افتد.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور به این پرسش که مردم نگران هستند با اعمال نرخ‌های جدید، سه قلم کالایی که مشمول کاهش قیمت شده اند کمیاب شود و در دسترس مردم نباشد، چگونه این مساله را مدیریت خواهید کرد؟، پاسخ داد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که اتفاقی برای تولید رخ نداده که با کاهش تولید و یا کمیاب شدن کالاها مواجه باشیم، کاهش قیمتی که رخ داده در حوزه شبکه توزیع و فروشگاهی بوده و ربطی به تولید ندارد.

باکری افزود: فاصله قیمت محصولات از تولید در کارخانجات تا مصرف کننده ۲۵ درصد است که ۱۵ درصد آن هزینه فروشگاه و ۱۰ درصد نیز هزینه حمل و توزیع است و کاهش ۱۰ درصدی نیز در این دو حوزه اعمال شده که با همکاری شبکه فروشگاهی و توزیع بوده و آنها به اجرای این طرح کمک کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی