تاریخ : پنج شنبه, 28 تیر , 1403 12 محرم 1446 Thursday, 18 July , 2024

اخبار داغ

تغییر نرخ سود بین بانکی فرجام دلارزدایی با حکمرانی ریال / نسخه مشترک ایران و روسیه فراگیر می‌ شود؟ گام جدی دولت برای دلارزدایی تامین ۱۹.۹ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تقدیر از عملکرد گروه مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه فروش ارز اربعین در بیش از 180 شعبه منتخب بانک سپه + لیست شعب «ایما تجارت»، اکوسیستم یکپارچه مشتریان ارزنده حقوقی بانک تجارت رونمایی شد بانک پارسیان عضو متولی زیست‌بوم ریال دیجیتال/ توسعه محصولات مدرن بانک پارسیان در حوزه بانکداری دیجیتال بانک پارسیان در عزای سید و سالار شهیدان به سوگ نشست رونق کسب و کار با طرح الماس موسسه اعتباری ملل پرداخت بیش از 725 میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری برگزاری اولین مسابقه بانکی کورن هول بانوان کشور در بانک پاسارگاد بانک تجارت مدیریت پیامک لحظه‌ای را به مشتریان خود واگذار کرد رشد ۱۴.۱ درصدی معاملات مسکن در خرداد امسال نسبت به سال گذشته نرخ رشد پایه پولی ۲۱.۱ درصد شد/ کاهش ۵.۳ درصدی رشد نقدینگی سود آوری و موفقیت ما حاصل عملکرد مثبت شرکت هایی نظیر چادرملو است پرداخت بیش از 725 میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری تخفیف‌های بیمه‌ای، هدیه وکالتی کردن حساب در بانک تجارت مهر تائید سهامداران بر عملکرد بانک سامان در سال 1402 نقش موثر بانک سپه در ارائه تسهیلات مهارت‌آموزی به ۹ هزار سرباز وظیفه واجد شرایط ثبت‌نام آسان و سریع خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک پارسیان

5

چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟

  • کد خبر : 3798
  • 20 مهر 1400 - 13:44
چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟
دبیر انجمن صنایع لبنی با تشریح دلایل عدم اعمال قیمت های جدید فرآورده های لبنی در بازار گفت: توزیع محصولات جدید و جایگزینی آنها در بازار بین یک تا دو هفته زمان می برد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه؛ رضا باکری درباره اینکه چرا کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه فرآورده لبنی که قرار بود از شنبه هفته جاری اعمال شود، در بازار اتفاق نیفتاده است؟، گفت: میان تولید و توزیع محصول همواره فاصله‌ای وجود دارد و اینگونه نیست که وقتی محصولی در کارخانجات تولید می‌شود به فاصله اندکی در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محصول پنیر بعد از تولید حدود یک هفته در قرنطینه می‌ماند و برای ماست این مدت قرنطینه ۴۸ ساعت و برای شیر معمولاً ۲۴ است بنابراین این محصولات به تدریج وارد بازار می‌شوند.

باکری اضافه کرد: علاوه بر این محصولات قبلی که توزیع شده در بازار هستند و خیلی از فروشگاه‌ها هنوز محصولات قبلی خود را نفروخته اند که باید آنها را نیز به فروش برسانند، پس برای اینکه محصولات با نرخ جدید توزیع و در بازار جایگزین شوند و اختلالات فعلی برطرف شود بین یک تا دو هفته زمان لازم است و بعد از این مدت جایگزینی به طور کامل انجام می‌شود و مردم شاهد اعمال نرخ‌های جدید خواهند بود.

وی تاکید کرد که تا آخر هفته آینده جایگزینی در این حوزه به طور کامل اتفاق می‌افتد.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور به این پرسش که مردم نگران هستند با اعمال نرخ‌های جدید، سه قلم کالایی که مشمول کاهش قیمت شده اند کمیاب شود و در دسترس مردم نباشد، چگونه این مساله را مدیریت خواهید کرد؟، پاسخ داد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که اتفاقی برای تولید رخ نداده که با کاهش تولید و یا کمیاب شدن کالاها مواجه باشیم، کاهش قیمتی که رخ داده در حوزه شبکه توزیع و فروشگاهی بوده و ربطی به تولید ندارد.

باکری افزود: فاصله قیمت محصولات از تولید در کارخانجات تا مصرف کننده ۲۵ درصد است که ۱۵ درصد آن هزینه فروشگاه و ۱۰ درصد نیز هزینه حمل و توزیع است و کاهش ۱۰ درصدی نیز در این دو حوزه اعمال شده که با همکاری شبکه فروشگاهی و توزیع بوده و آنها به اجرای این طرح کمک کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی