تاریخ : شنبه, 13 خرداد , 1402 15 ذو القعدة 1444 Saturday, 3 June , 2023

اخبار داغ

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران هشدار وزش بادهای شدید در تهران گسترش خدمت رسانی با افتتاح شعبه جدید بانک آینده افزایش همت و توان و داشتن امید باعث تعالی خواهد شد ظرفیت واحدهای نظارتی برای دستیابی به اهداف راهبردی بانک، چراغ راهنما است برگزاری اولین جلسه کمیته مضمون بانکداری جامع در سال جاری در هفتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری انجام شد بانک تجارت از سفته الکترونیک رونمایی کرد پرداخت 5000 فقره وام ازدواج از سوی بانک تجارت اعطای تندیس زرین «رضایت‌مندی مشتری» به بانک صادرات ایران صدور «چکنو» با نسخه وب (PWA) همراه بانک صادرات ایران بیانیه اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل بانک پاسارگاد تعهد، تخصص و کارآمدی از مهمترین معیارهای پذیرش مسئولیت در بانک توسعه تعاون است تماس تصویری با کیفیت «بله» ویژه حجاج در سرزمین وحی تجارت به عنوان بانک برتر در بورس کالای ایران معرفی شد انتخاب زیگورات سنتر سیرجان به عنوان مرکز خرید برتر در کشور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بانک آینده و کانون صرافان ایرانیان بانک توسعه تعاون به دنبال ایجاد پلتفرم شخصی برای انواع تعاونی ها است سومین عرضه اولیه در بازار سرمایه از طریق کارگزاری بانک ملی ایران رشد 25 درصدی نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در بانک گردشگری رشد 111 درصدی پرداخت وام ازدواج در بانک آینده

3

چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟

  • کد خبر : 3798
  • 20 مهر 1400 - 13:44
چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟
دبیر انجمن صنایع لبنی با تشریح دلایل عدم اعمال قیمت های جدید فرآورده های لبنی در بازار گفت: توزیع محصولات جدید و جایگزینی آنها در بازار بین یک تا دو هفته زمان می برد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق سرمایه؛ رضا باکری درباره اینکه چرا کاهش ۱۰ درصدی قیمت سه فرآورده لبنی که قرار بود از شنبه هفته جاری اعمال شود، در بازار اتفاق نیفتاده است؟، گفت: میان تولید و توزیع محصول همواره فاصله‌ای وجود دارد و اینگونه نیست که وقتی محصولی در کارخانجات تولید می‌شود به فاصله اندکی در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محصول پنیر بعد از تولید حدود یک هفته در قرنطینه می‌ماند و برای ماست این مدت قرنطینه ۴۸ ساعت و برای شیر معمولاً ۲۴ است بنابراین این محصولات به تدریج وارد بازار می‌شوند.

باکری اضافه کرد: علاوه بر این محصولات قبلی که توزیع شده در بازار هستند و خیلی از فروشگاه‌ها هنوز محصولات قبلی خود را نفروخته اند که باید آنها را نیز به فروش برسانند، پس برای اینکه محصولات با نرخ جدید توزیع و در بازار جایگزین شوند و اختلالات فعلی برطرف شود بین یک تا دو هفته زمان لازم است و بعد از این مدت جایگزینی به طور کامل انجام می‌شود و مردم شاهد اعمال نرخ‌های جدید خواهند بود.

وی تاکید کرد که تا آخر هفته آینده جایگزینی در این حوزه به طور کامل اتفاق می‌افتد.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور به این پرسش که مردم نگران هستند با اعمال نرخ‌های جدید، سه قلم کالایی که مشمول کاهش قیمت شده اند کمیاب شود و در دسترس مردم نباشد، چگونه این مساله را مدیریت خواهید کرد؟، پاسخ داد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که اتفاقی برای تولید رخ نداده که با کاهش تولید و یا کمیاب شدن کالاها مواجه باشیم، کاهش قیمتی که رخ داده در حوزه شبکه توزیع و فروشگاهی بوده و ربطی به تولید ندارد.

باکری افزود: فاصله قیمت محصولات از تولید در کارخانجات تا مصرف کننده ۲۵ درصد است که ۱۵ درصد آن هزینه فروشگاه و ۱۰ درصد نیز هزینه حمل و توزیع است و کاهش ۱۰ درصدی نیز در این دو حوزه اعمال شده که با همکاری شبکه فروشگاهی و توزیع بوده و آنها به اجرای این طرح کمک کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی