تاریخ : پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

اخبار داغ

نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس کاهش نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید آمادگی کامل بانک سپه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب «کالانو» و «باجت» بانک تجارت به‌عنوان نوآوری برتر ایرانی اعلام نرخ حق‌الوکاله بانک پارسیان در سال 1403 انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و موسسه آرمان مهر رضوی تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود فروش «اوراق ودیعه بانک مرکزی» یک ماهه با نرخ 27.5درصد در بانک پاسارگاد افتخار آفرینی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی در هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی تلاش داریم «سمات» را به مزیت مهم بخش تعاون تبدیل کنیم اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در تعطیلات نوروز سال 1403 اخذ کارمزد ارسال پیامک بانکی از مشتریان نرخ حق الوکاله موسسه اعتباری ملل در سال 1403 فعالیت شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روزهای دوم و چهارم نوروز خدمات جدید سامانه متابانک اعطای تندیس پرچم‌دار اقتصاد به سرآمدان اقتصادی کشور انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفق بانک توسعه تعاون در سال سخت شبکه بانکی سومین پویش همدلانه «سفره مهربانی» برگزار می‌شود

7

خون شهدا دنیا را بیدار خواهد کرد

  • کد خبر : 3964
  • 24 مهر 1400 - 14:24
خون شهدا دنیا را بیدار خواهد کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم گرامیداشت یاد شهدای نمازگزار مسجد سیدآباد ولایت قندوز افغانستان، گفت: بدانید این شهدای شما ساکت نخواهند نشست بلکه تمام دنیا را بیدار خواهند کرد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق سرمایه، در پی حمله عوامل گروه‌های تکفیری به مسجد سیدآباد ولایت قندوز افغانستان و شهید و زخمی شدن جمع کثیری از نمازگزاران مؤمن در این مسجد، مراسمی با عنوان «جانستان» به همت سازمان فرهنگی هنری و با مشارکت مجمع جهانی هیات مذهبی افغانستانی‌های مقیم خارج از کشور، جمعه ۲۳ مهر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، رضا سیفی دستیار شهردار تهران، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۱۵ و جمعی از هنرمندان از جمله حاضران در این مراسم بودند.

در ابتدای مراسم اسماعیل قضاتلو، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و شهادت مظلومانه جمعی از شیعیان افغانستان در مسجد سیدآباد قندوز گفت: همه این اتفاقات ما را یک قدم به اضطرار نزدیک می‌کند؛ اضطرارِ نبودِ منجی عالم. انشاءالله این اتفاقات ما را به وحدت نزدیک کند و پرچم اسلام به دست امام زمان(عج) را به اهتزاز در آورد.

در ادامه سهیل کریمی، مستندساز گفت: هنوز خون برادران و خواهران شهید ما در قندوز پاک نشده است که امروز باز در قندهار این اتفاق تکرار شد. معلوم نیست حادثه بعدی چه زمانی رخ دهد.

او با ابراز خرسندی از حضور در میان تعدادی از مردم افغانستان عنوان کرد: همیشه گفته‌ام که ما و مردم افغانستان از یک سرزمین، با زبان، اعتقادات و گذشته مشترک هستیم و همیشه به این موضوع افتخار می‌کنم. بزرگ‌ترین چیزی که دشمنان ما روی آن حساس هستند و باعث می‌شود خشم آنها بیشتر شود، همین وحدت ماست. کسی که به نماز جمعه مسلمانان هم رحم نمی‌کند، معلوم است از کجا خط می‌گیرد.

کریمی در پایان بیان کرد: امیدوارم از این پس دو ملت بزرگ ایران و افغانستان بیشتر کنار هم باشند و همدیگر را درک کنند. همچنین امیدوارم برنامه‌هایی به این شکل بیشتر تکرار شود.

همچنین علیرضا زاکانی، شهردار تهران پیام تسلیتی به مناسبت فجایع اخیر صادر کرد که در این مراسم قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«شهادت شیعیان افغانستان در انفجار مساجد سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار را به ملت دردمند افغانستان و مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنم. این جنایت فریاد عصبانیت آمریکایی‌های رانده‌شده از منطقه است که از حنجره عوامل تروریستی آنها بیرون می‌آید. پیوستگی دیرینه فرهنگی ملت ایران و افغانستان هیچ گاه از بین نخواهد رفت.»

در ادامه حجت‌الاسلام میثم امرودی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) از شهردار تهران، مدیران شهری، همه همکاران در ستاد سازمان فرهنگی هنری و منطقه ۱۵ برای برگزای چنین برنامه‌ای تشکر کرد.

او گفت: بیش از ۴۰ سال است که مردم ایران ثابت کرده‌اند همیشه و در همه اتفاق‌ها کنار مردم افغانستان حضور دارند. ما کشورهایی هستیم که خویشاوندیم. ایران وطن دوم شماست. این مجلس اثبات این موضوع است که این دو ملت یکی هستند و کسی نمی‌تواند آنها را از هم جدا کند.

امرودی گفت: در این روزها مجامع بین‌المللی حقوق بشر که ادعای آزادی و حکومت مردمی را دارند، این صحنه‌ها و این ظلم‌ها را می‌بیند اما حرفی نمی‌زنند و سکوت کرده‌اند. امروزه در این ماجرا فقط خود مردم افغانستان و مردم ایران هستند که با حضور خبرنگاران در صحنه صدای مردم مظلوم افغانستان را به گوش دنیا می‌رسانند. اما این موضوع روی تلخ ماجراست. اما این اتفاق به ظاهر تلخ روی شیرین هم دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: شهادت روی شیرین این اتفاق‌هاست. همانا شهیدان زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند. آنها هستند هرچند شما آنها را نمی‌بینید. این افتخاری است که نصیب آنها شده است که در حال نماز خواندن در روز جمعه و در مسجد به شهادت رسیده‌اند. هم باید به خانواده‌های آن‌ها تسلیت گفت و هم تبریک. ثابت شده است که هرجا شهیدی خونش به زمین ریخته می‌شود، خونش تلف نمی‌شود بلکه جماعتی را بیدار می‌کند. بدانید این شهدای شما ساکت نخواهند نشست بلکه تمام دنیا را بیدار خواهند کرد.

او بیان کرد: در پایان از سه گروه انتظار داریم. از مجامع بین‌المللی این مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی که سکوت کرده‌اند. از حکام وقت افغانستان. وظیفه آنهاست تا امنیت را برای مردم فراهم کنند و حداقل نیازها و امکانات اولیه و ضروری مردم افغانستان را فراهم کنند تا انشاءالله شاهد تشکیل یک دولت مردمی، اسلامی، آزادی گستر و بدون دخالت هیچ کشور بیگانه و مبتنی بر آرای همه مردم افغانستان باشیم و در آخر از سازمان فرهنگی هنری که بتواند در کنار سایر نهادهای مردمی و دولتی در قالب فرهنگ و هنر این اتفاقات را به گوش جهانیان برساند.

در پایان مراسم از خانواده مرحوم محمد سرور رجایی نویسنده و شاعر افغانستانی تجلیل و از اثر هنرمند حسن‌ روح‌ الامین با نام «جان برادر» رونمایی شد.

شعرخوانی سید فضل‌الله قدسی، سید محمد رشید موسوی، هم آوایی تواشیح گروه اسرا و مداحی و نوحه سرایی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=3964
  • نویسنده : ساراپیرانه

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی