به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛ رمضانعلی سبحانی فر با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات فناورانه در شرکت ملی پست افزود: «در سال های اخیر تغییر رویکرد این شبکه باعث شده تا شاهد گستردگی فعالیت ها و خدمات آن باشیم و در این مسیر چهار ماموریت پیش روی ما قرار دارد.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: «ماموریت اول شبکه، قبول و ارسال بسته های پستی است که این موضوع در حال انجام است و اکنون شاهد هستیم که حجم و وزن بسته ها به شدت افزایش یافته و به جای پاکات و نامه ها بسیاری از مرسولات پستی را بسته ها و امانات تشکیل می دهند.»
سبحانی فر با اشاره به توسعه زیرساخت ها در یک سال گذشته در توضیح ماموریت دوم تصریح کرد: «علاوه بر این خدمت شبکه پستی، اکنون بخش اعظمی از فرآیند تجارت الکترونیک بر عهده این شبکه است و امکانات و ظرفیت های آن همواره موجب توسعه تجارت نوین شده است.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر ورود فناوری به عملیات پستی اظهار داشت: «شیوه نوین زندگی اجتماعی و کوچ بسیاری از امور از فضای فیزیکی به فضای مجازی باعث شد تا شبکه پستی به سرعت خود را تجهیز و سرآمد خدمات الکترونیکی گردد. به طوری که اکنون توسعه خدمات پستی الکترونیکی به یک اولویت در این شبکه تبدیل شده است و تمرکز برنامه ها و سیاست های شرکت بر این است تا سهم عمده خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود.»
سبحانی فر با اشاره به ماموریت چهارم شبکه پستی کشور گفت: «خدمات دستگاه های دولتی و اجرایی برای مردم بسیار گسترده و دارای فرآیندهای پیچیده است به طوری که ممکن است تردد فراوان، آلودگی هوا، آسیب های اجتماعی و اتلاف انرژی را در پی داشته باشد.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: «در این میان ظرفیت فنی و فناورانه پست این امکان را دارد تا بخش زیادی از خدمات یا سهم مهمی از فرآیند خدمات دولتی و دستگاه های اجرایی را به عهده گرفته و در مسیر تکریم مردم تسهیل گر خدمات باشد.»
وی خاطرنشان کرد: «انجام نیابتی بسیاری از خدمات دستگاه ها توسط شرکت ملی پست باعث می شود تا از سرگردانی و بلا تکلیفی مردم و همچنین واسطه گری ها و دلالی ها کاسته و به شفافیت امور و فساد زدایی کمک شود.»
انتهای پیام/