تاریخ : جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

اخبار داغ

ورود ایران چک‌های ۵۰۰هزار تومانی به بازار اعلام جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی جزئیات حذف کارت‌های بانکی مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد رشد ۶۰ درصدی بودجه بانک‌ها در ۱۴۰۳ تغییر سقف تراکنش‌های بانکی مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است پرداخت بیش از 289 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال 1402 حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به 2 میلیارد ریال افزایش یافت رشد ذخایر خارجی بانک مرکزی پس از 8 ماه 6 دستگاه گوشی جایزه سور اردیبهشت سامانیوم پیش‌بینی اساسی رییس کل بانک مرکزی از آینده اقتصاد برنامه‌های بانک مرکزی برای سال 1403 اعلام زمان حذف چک کاغذی گزارشی جامع از عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید» آغاز زندگی مشترک 95 هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت افزایش نرخ بهره بانکی به 30 درصد یعنی مقابله با بورس فروش 472 رقبه ملک به ارزش بیش از 110 هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال 1402 پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری

11

بهبود وضعیت معیشتی کارکنان با تغییر زیرساخت ها و رویکردها

  • کد خبر : 4227
  • 27 مهر 1400 - 12:52
بهبود وضعیت معیشتی کارکنان با تغییر زیرساخت ها و رویکردها
مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت هفته پست در گروه مجازی کارکنان پست به صورت زنده پاسخگوی کارکنان شد.

به گزارش سرویس فناوری افق سرمایه؛  رمضانعلی سبحانی‌فر در گفتگوی زنده با گروه مجازی تریبون قاصدان امین متشکل از کارکنان شبکه پستی کشور به تشریح اقدامات و برنامه های شرکت ملی پست پرداخت و به سوالات و دغدغه های کارکنان پاسخ داد.

مدیرعامل شرکت ملی پست، ضمن گرامیداشت و تبریک هفدهم مهرماه، روز جهانی پست به کارکنان شبکه پستی کشور و گرامیداشت یاد و خاطره همکارانی که در اثر شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست دادند ادامه داد: از این فرصت استفاده کرده و از همدلی و همکاری تمامی کارکنان از جمله مدیران ارشد، مدیران اجرایی، کارکنان مجموعه های پستی اعم از واحدهای قبول، آماده سازی، رهسپاری و توزیع تقدیر و تشکر می کنم و باور دارم اگر این همکاری‌ها نبود طبیعتا تحولات مهم و اساسی در پست انجام انجام نمی گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پست در تشرح اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: «شرکت ملی پست، به عنوان یک شرکت درآمد-هزینه در یک سال گذشته با چالش های فراوانی روبرو شده است، مسائل و مشکلاتی از قبیل؛ تامین خودرو به منظور رهسپاری مرسولات، کمبود فضای عملیاتی برای آماده سازی حجم فزاینده‌ی مرسولات و امانات پستی و … باعث شد که برای حل مسائل و عبور از سختی ها ملزم به تقویت و توسعه زیرساخت ها شدیم و مرکز هوشمند پردازش مرسولات پستی را راه اندازی کردیم.»

وی افزود: «در راستای افزایش کیفیت و جلوگیری از تاخیر در رسیدن مرسولات به دست مشتریان و کاهش آسیب های احتمالی، خطوط متعدد رهسپاری و خطوط همجوار را ایجاد کردیم و به منظور صیانت و محافظت از مرسولات، ترولی و باکس های حمل امانات خریداری کردیم که منجر به کاهش هزینه ها با حذف اقلام مصرفی با استهلاک بالا شد.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست در تشریح اقدامات اساسی و بنیادی در پست، از راه اندازی هاب‌های پستی و سورتینگ‌های مکانیزه خبر داد و گفت: «تمامی این اقدامات در راستای افزایش ترافیک و درآمد و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان صورت گرفته است.»

سبحانی فر به احیای پرداخت میان ماهی ها که پیش از این شامل نیروهای شرکتی نمی شد و همچنین پرداخت بر مبنای عملکرد اشاره کرده و افزود: «به منظور جبران زحمات موزعین، طرح پی اف پی راه اندازی شده بود و در حال حاضر این طرح را برای باجه قبول اجرایی کردیم تا ضمن ایجاد انگیزه در جهت جذب مشتریان، برابر میزان عملکرد و زحمات به همکاران باجه های قبول نیز مبالغی بر اساس میزان علملکرد پرداخت شود.»

سبحانی فر در پاسخ به پرسش کارکنان در خصوص «تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی» گفت: با توجه به اینکه ساختار سازمانی پست، در 20 سال گذشته تغییری نکرده بود، پس از تصویب چارت سازمانی جدید، درحال حاضر بحث تغییر وضعیت با عنوان ایثارگران در حال انجام است و برای جمعی از کارکنان که فاقد کدشناسه کارمندی بودند، کدشناسه گرفته شد و امنیت شغلی برای این عزیزان فراهم شد که در مجموع حدود 2000 نفر از پرسنل  مشول این شرایط شده اند.»

سبحانی فر همچنین در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی غیر ایثارگر و خانواده شهدا اذعان داشت: «بر اساس قانون، «تبدیل وضعیت» تنها با فراخوان عمومی و برگزاری آزمون استخدامی میسر است و با توحه به اینکه احتمال عدم موفقیت برخی از کارکنان حتی با سنوات خدمتی بالا وجود دارد و در صورت عدم موفقیت در آزمون همکاری با آنها خاتمه می یابد، لذا در این شرایط ممکن است افرادی از بیرون پذیرفته و همکاران خودمان بی نصیب می مانند.»

مدیرعامل شرکت ملی پست، در خصوص پیگیری سختی کار کارکنان پست، گفت: «طرح سختی کار باید در مجلس تصویب شود و تاکنون به دلیل طیف گسترده مشمولیت و بار مالی این امر پذیرفته نشده است و ما همچنان درحال پی گیری هستیم.»

سبحانی فر در پاسخ به سوال همکاران مبنی بر حذف بند سایر اظهار کرد: «بر اساس مصوبات جدید سازمان امور اداری و استخدامی بند سایر از احکام کارکنان تمامی سازمان ها حذف شده است و ما برای جبران کسری مبلغ سایر در نهایت توانستم با تدابیر اتخاذ شده آن را در فیش حقوقی اعمال کنیم تا همکاران متضرر نشوند.»

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش تورم و نرخ کالا و خدمات در کشور، به طور موازی در پست افزایش تعرفه نداشته ایم و از طرفی دولت هم از محل USO کسری بودجه را جبران نکرده؛ چه تمهیدی برای جبران هزینه های معیشتی کارکنان در پست شده است، عنوان داشت: «باید در نظر داشته باشیم که؛ افزایش نرخ خدمات پستی در کمیسیون تنظیم مقررات صورت می پذیرد و از دستور کار هیئت مدیره پست خارج است. در حال بررسی و تعیین قیمت تمام شده خدمات هستیم تا بتوانیم بخشی از هزینه ها را پوشش بدهیم.»

سبحانی فر ادامه داد: «با توجه به اینکه شاید افزایش نرخ هم نتواند به تنهایی هزینه های ما را جبران نماید لذا به دنبال استفاده از ظرفیت ها هستیم و می خواهیم با گسترش سبد خدمات پستی درآمدهایی ایجاد نماییم، مثل خریدهای اینترنتی، ای بازار و روستا بازار، دبیرخانه الکترونیکی دولت (پیام دولت)، تاییدیه مکانی و گسترش خدمات نیابتی مثل کارت سوخت که هزینه سربار پستی کمتر و درآمد آن بیشتر است.»

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست؛ در خصوص احتساب مدارک تحصیلی اظهار کرد: «در این خصوص قانون برای تمام سازمان ها یکسان است و اجازه نمی دهد در حین کار (ابتدا تا انتهای قرارداد) دو مدرک احتساب شود و احتساب اولین مدرک تحصیلی نیز، با توجه به شرایط احرازی که در سازمان امور اداری و استخدامی برای هر سازمان تعیین شده، میسر است . در خصوص وجود شرط معدل برای احتساب مدرک تحصیلی باید بگویم این مسئله در شورای راهبردی پیگیری و کارسازی خواهد شد.»

مدیرعامل در پایان اذعان داشت:«تمام تلاش ما این است که حداکثر رضایتمندی کارکنان را فراهم نماییم و امیدواریم با قراردادهای جدید و بهبود شرایط بتوانیم معیشت کارکنان را بهبود بخشیم.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghsarmaye.ir/?p=4227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی